Gå til innhold

Ingen skjermtid barn under 2 år…

Anbefalte innlegg

Gutt på 13 måneder og elsker Peppa Gris. Ser to-tre episoder sammen med eldre søsken hver dag. Løper ellers rundt og er superaktiv. Er det virkelig så skadelig? Han har lært mange ord derfra. Kan si Peppa, gris, dinosaur og sau. 😅

Anonymkode: de9ad...25e

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke det

Greia er jo begrensning, og du begrenser det.

Da min eldste var på den aldren holdt vi oss til barne-tv eller en DVD. Igjen, begrensning. Det å se litt barne-tv hver dag er ikke skadelig.

Problemet i dag er at alle har smart tv med strømmetjenester. Barne tv kan stå på i bakgrunnen absolutt hele tiden. Foreldre evner ikke å begrense.

Det har blitt et problem i dag at barn slutter å leke for de vil heller underholdes fra en skjerm....

Fantasien blir borte, all læringen gjennom lek/rollelek blir borte. 

Da blir det et stooort samfunnsproblem. Unger har hodepine pga skjermbruk....

Anonymkode: a76e3...827

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg synes ikke det

Greia er jo begrensning, og du begrenser det.

Da min eldste var på den aldren holdt vi oss til barne-tv eller en DVD. Igjen, begrensning. Det å se litt barne-tv hver dag er ikke skadelig.

Problemet i dag er at alle har smart tv med strømmetjenester. Barne tv kan stå på i bakgrunnen absolutt hele tiden. Foreldre evner ikke å begrense.

Det har blitt et problem i dag at barn slutter å leke for de vil heller underholdes fra en skjerm....

Fantasien blir borte, all læringen gjennom lek/rollelek blir borte. 

Da blir det et stooort samfunnsproblem. Unger har hodepine pga skjermbruk....

Anonymkode: a76e3...827

Ja, jeg vet. Det er et samfunnsproblem. Har aldri på tv’en ellers. Bare de 15-20 minuttene en gang om dagen. Han bruker ikke ipad eller andre skjermer. 

Anonymkode: de9ad...25e

Selvsagt skal ikke ungen din vokse opp på skjerm. ikke de eldre ungene heller. Som med alt annet er det det din jobb å begrense det, og som de fleste andre vil du ikke ta ansvaret for det, for da må du kanskje ha med ungene å gjøre selv, gud forby.

Anonymkode: 54cb0...4ea

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt skal ikke ungen din vokse opp på skjerm. ikke de eldre ungene heller. Som med alt annet er det det din jobb å begrense det, og som de fleste andre vil du ikke ta ansvaret for det, for da må du kanskje ha med ungene å gjøre selv, gud forby.

Anonymkode: 54cb0...4ea

Leste du innlegget?

Anonymkode: 194e1...3ca

Annonse

Hvis det kun er 20 min hver dag, så er det ikke skadelig på noen måte. Jeg er bare usikker på om det kun er 20 min, og hvorfor du da lager et innlegg om det. Det er som de som "kun" drikker så og så mye og lurer på om de drikker for mye. Har du behov for å spørre, så er det som regel for mye.. Er de kun 20 min sammen med søsknene gjør det ingenting. 

Med eldste var det lett å unngå skjerm, og så blir det verre med minste. Min minste fikk aldri nettbrett men vi så på barne-TV hver kveld. Jeg så også barne-TV hver kveld. For meg er det viktig at skjerm er sammen med barna. Snakke om det vi ser, synge sangene sammen. Min likte også Peppa og vi hadde mange bøker med henne. Det vekket leseinteressen veldig tidlig at hun også var i bokform. 
Med sunn fornuft kommer man langt. 

Anonymkode: 09c6e...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...