Gå til innhold

Hvorfor er det synd på barna mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at barna mine har det bra. De har dessverre to hjem, men de har det bra. De får ubetinget kjærlighet, mye omsorg, de blir sett, men samtidig har jeg rutiner og regler på det som er viktig. 

Må understreke at det er enkelte mødre i nærområdet som mener at det er synd på barna mine. De som kjenner oss (familie, venner, til og med lærere ser at jeg har glade og fornøyde barn).

Til poenget: vi har annenhver uke sammen. De ønsker ikke å være med på aktiviteter som fotball, turn o.l. Den uka de er hos meg ønsker de å ha kvalitetstid enten med meg eller med skolevenner. Far bor utenfor skolekretsen, så det blir mindre vennetid den uka de er der. Barna ønsker selv å være hjemme mandag etter fars uke. Kun hjemme, kun familietid . Resten av uka er de med meg/venner/øvrig familie jevnt fordelt og alt etter hva de ønsker. 

Det er visstnok synd på barna mine som ikke deltar på fotball feks. Det er jo flere i klassen som ikke er med på sånne ting. 

Jeg føler jo at barna mine er veldig heldige som får mye tid med venner, setter pris på familietid (og de er aktive både med meg og med venner som i svømming, sykling, spille fotball i bingen osv). Synes det er viktig at barna lærer at man ikke MÅ være med på alt. Vi er med på rydding i nabolaget før 17.mai, dugnad i sameiet osv, så de lærer jo disse tingene og viktigheten med å bidra. Men tror barn har nok med lange skoledager og for å unngå at 100% av befolkningen blir utbrent så tror jeg det er sunt at noen setter på bremsen ift hva barna MÅ delta på store deler av fritiden sin.

Anonymkode: 32b0e...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke synd på barna dine i det hele tatt! Det eneste jeg kan tenke kan være/bli et problem eller litt trasig, er at dine kan havne litt på sida hvis brorparten av vennegjengen er med på fotball, noe dine jo ikke er. Jeg understreker kan

Anonymkode: acabf...d06

Skrevet

Og hvem har sagt at det er synd på dem? Er det hun kakla på hjørnet eller venninneklubben som deler "synspunkter" på andre? 

Før du bryr deg om hva -noen- sier, så må du tenke på -hvem- som sier det. Det er ingenting annet som betyr noe enn -hvem- 

Og nei, jeg tror ikke at det er det minste synd på ungene dine. 

Skrevet

Det høres ikke ut som det er synd på barna dine, men kjenner du på det selv siden du reagerer på det og lager et innlegg? Det jeg tenker ikke er optimalt for ungene er at dere bor langt fra hverandre og at barna annenhver uke ikke bor i nærheten av venner. Det kan jo tenkes at de ser at det er upraktisk å delta på aktiviteter siden de bor to ulike steder. Mine barn har hatt veldig stor glede av aktiviteter og har doblet sitt kontaktnett som følge av fotball, friidrett og turn. Det har også gjort dem svært fysisk sterke.

Anonymkode: 74dce...506

Skrevet

Merkelig innlegg. 

Anonymkode: 972a3...075

Skrevet

Hvorfor lager du et innlegg om dette? Du bryr deg tydeligvis veldig. Jeg klarer ikke forstå hvorfor dersom du er så overbevist om at barna dine har det som plommen i egget. 

Anonymkode: c7599...334

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke synd på barna dine i det hele tatt! Det eneste jeg kan tenke kan være/bli et problem eller litt trasig, er at dine kan havne litt på sida hvis brorparten av vennegjengen er med på fotball, noe dine jo ikke er. Jeg understreker kan

Anonymkode: acabf...d06

Enig. Men de to nærmeste kameratene er heller ikke med, de har samme interesser og de er aktive og leker sammen på fritiden, også de dagene vennene er på trening. 

Eldste har aldri hatt lyst til å drive med organisert idrett. Fra 1.klasse var alle utenom han med. Fra ca 3. klasse begynte noen å bytte fra fotball til håndball/bandy. Og etter covid og idrettspause har mange falt fra, og mange er ikke med på noe lenger. Mye pga covid og folk innså at det var godt med mindre tidsklemme. Og mye pga økonomi, ting har endret seg. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Og hvem har sagt at det er synd på dem? Er det hun kakla på hjørnet eller venninneklubben som deler "synspunkter" på andre? 

Før du bryr deg om hva -noen- sier, så må du tenke på -hvem- som sier det. Det er ingenting annet som betyr noe enn -hvem- 

Og nei, jeg tror ikke at det er det minste synd på ungene dine. 

Ja, kakla på hjørnet er helt riktig. Bryr meg i utgangspunktet ikke, men at hun sier det direkte til meg får meg til å lure. 

Var fristet til å smelle tilbake at mine unger er mer lykkelige enn hennes, at kvalitetstid, godt forhold og ubetinget kjærlighet trumfer gode fotballskills anyday. Men greide å holde meg🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det høres ikke ut som det er synd på barna dine, men kjenner du på det selv siden du reagerer på det og lager et innlegg? Det jeg tenker ikke er optimalt for ungene er at dere bor langt fra hverandre og at barna annenhver uke ikke bor i nærheten av venner. Det kan jo tenkes at de ser at det er upraktisk å delta på aktiviteter siden de bor to ulike steder. Mine barn har hatt veldig stor glede av aktiviteter og har doblet sitt kontaktnett som følge av fotball, friidrett og turn. Det har også gjort dem svært fysisk sterke.

Anonymkode: 74dce...506

Kjenner ikke på det selv, men ønsker å høre hva folk mener siden et menneske kan si noe sånt rett oppi ansiktet til et annet menneske. Kanskje er det noe i det, kanskje ikke. Vanskelig for meg å si, jeg gjør jo det riktige (i mine øyne, ikke nødvendigvis i andres).

Vi bor ikke langt fra hverandre, er 5 min med bil. Men umulig for ungene å gå/sykle pga motorvei uten gang/sykkelvei, og å gå tar uansett rundt 45 minutter. Annen skolekrets betyr heldigvis ikke mange mils avstand 😊

De leker med venner, men de har ikke den samme friheten når de er hos far siden de ikke kan ringe på døra eller møtes på lekeplassen uten å avtale kjøring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Merkelig innlegg. 

Anonymkode: 972a3...075

Takk for herlig innspill, tar det med meg 👌

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor lager du et innlegg om dette? Du bryr deg tydeligvis veldig. Jeg klarer ikke forstå hvorfor dersom du er så overbevist om at barna dine har det som plommen i egget. 

Synd du ikke klarer å forstå, det gjør meg trist... 

Skrevet

Jeg tror dine barn mister mye positivt ved å ikke delta i organisert idrett eller musikk. 

Anonymkode: d6204...86f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Synd du ikke klarer å forstå, det gjør meg trist... 

Ok, men da må du nesten jobbe med deg selv. Du bryr deg tydeligvis litt for mye om hva andre mener om deg og ditt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, kakla på hjørnet er helt riktig. Bryr meg i utgangspunktet ikke, men at hun sier det direkte til meg får meg til å lure. 

Var fristet til å smelle tilbake at mine unger er mer lykkelige enn hennes, at kvalitetstid, godt forhold og ubetinget kjærlighet trumfer gode fotballskills anyday. Men greide å holde meg🙈

Når folk får seg til å si sånt til deg så er de jo rett ut dumme. Jeg skjønner at du reagerte, men det nytter faktisk ikke å bry seg om slike. Du kommer ingen vei, for å si det sånn. Spar energien 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at barna mine har det bra. De har dessverre to hjem, men de har det bra. De får ubetinget kjærlighet, mye omsorg, de blir sett, men samtidig har jeg rutiner og regler på det som er viktig. 

Må understreke at det er enkelte mødre i nærområdet som mener at det er synd på barna mine. De som kjenner oss (familie, venner, til og med lærere ser at jeg har glade og fornøyde barn).

Til poenget: vi har annenhver uke sammen. De ønsker ikke å være med på aktiviteter som fotball, turn o.l. Den uka de er hos meg ønsker de å ha kvalitetstid enten med meg eller med skolevenner. Far bor utenfor skolekretsen, så det blir mindre vennetid den uka de er der. Barna ønsker selv å være hjemme mandag etter fars uke. Kun hjemme, kun familietid . Resten av uka er de med meg/venner/øvrig familie jevnt fordelt og alt etter hva de ønsker. 

Det er visstnok synd på barna mine som ikke deltar på fotball feks. Det er jo flere i klassen som ikke er med på sånne ting. 

Jeg føler jo at barna mine er veldig heldige som får mye tid med venner, setter pris på familietid (og de er aktive både med meg og med venner som i svømming, sykling, spille fotball i bingen osv). Synes det er viktig at barna lærer at man ikke MÅ være med på alt. Vi er med på rydding i nabolaget før 17.mai, dugnad i sameiet osv, så de lærer jo disse tingene og viktigheten med å bidra. Men tror barn har nok med lange skoledager og for å unngå at 100% av befolkningen blir utbrent så tror jeg det er sunt at noen setter på bremsen ift hva barna MÅ delta på store deler av fritiden sin.

Hvorfor bryr du deg om den ene som har sagt dette? Eller hvem sier at det synd på dem? Enig at det er sunt å drive med idrett, men det er ikke for alle. Har én av hver her hjemme feks. 

Anonymkode: 8ad56...7e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om den ene som har sagt dette? Eller hvem sier at det synd på dem? Enig at det er sunt å drive med idrett, men det er ikke for alle. Har én av hver her hjemme feks. 

Anonymkode: 8ad56...7e9

Når folk sier rett til deg at de syns synd på barna dine så er det helt naturlig å reagere. Prøv å skrive noe sånt her da vel, eller andre steder, så ser du hva som skjer. Og det er ikke ansikt til ansikt engang. Men når du får fordøyd den hendelsen så kan man jo fint konkludere med at dumme mennesker gjør slike ting, og da er det ikke mer å bruke energi på. Men så er det kanskje greit å bli betrygget på det også. Det ER mange dumme mennesker med enkel tankegang. Det går ikke an å få de til å reflektere dessverre, så er nytteløst prosjekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...