Gå til innhold

Svigermor har aldri nok mat

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 4/10/2023 at 1:48 PM, Anonym bruker said:

Jeg er konstant sulten når vi er der. Hun insisterer på å stå for all mat, jeg har prøvd å si at jeg kan hjelpe til med å lage eller handle inn litt til oss, men det vil hun ikke ha noe av. Etter siste besøk hvor jeg holdt på å forgå av sult har jeg bestemt meg for at jeg må ha med noe neste gang, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det så hun ikke blir fornærmet. 

Hvis du og mannen har vært sammen i årevis, er det på tide å bli bestemt tilbake. Greit at man er på besøk, men da kan man godt insistere på å bidra tilbake også. Vi bor også ofte over tid hos svigers, og det er ikke noen utfordring med mat hos de, men vi bidrar med planlegging, innkjøp og matlaging som det mest naturlige i verden. Kjøp inn pålegg dere liker, ekstra rundstykker i fryseren, en knekkebrødpakke og noen gode juicer og bare lemp det inn på kjøkkenet. Stå for middagen (innkjøp, tillaging og rydding) et par ganger løpet av uken, og gi "svigermor fri" med et glass vin i hånden og rumpa plassert i sofaen. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Danida
Skrevet

Å sitte og knaske nøttebarer på rommet hadde jeg aldri holdt ut. Da heller handle inn ekstra og si det som det er: jeg trenger mer.

Skrevet
Frida_22 skrev (7 timer siden):

Hvis du og mannen har vært sammen i årevis, er det på tide å bli bestemt tilbake. Greit at man er på besøk, men da kan man godt insistere på å bidra tilbake også. Vi bor også ofte over tid hos svigers, og det er ikke noen utfordring med mat hos de, men vi bidrar med planlegging, innkjøp og matlaging som det mest naturlige i verden. Kjøp inn pålegg dere liker, ekstra rundstykker i fryseren, en knekkebrødpakke og noen gode juicer og bare lemp det inn på kjøkkenet. Stå for middagen (innkjøp, tillaging og rydding) et par ganger løpet av uken, og gi "svigermor fri" med et glass vin i hånden og rumpa plassert i sofaen. 

Jeg kjøper inn ekstra pålegg, drikke, brød etc når vi er hos svigermor, men mest fordi mye av maten hun har i kjøleskapet for lengst har gått ut på dato.... Lager også ofte middag.

Anonymkode: eae0e...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...