mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hvor mange av dere har opplevd å få brukt for reiseforsikring/avbestillingsforsikring ? Vi har brukt avbestillingsforsikring en gang pga sykdom og har flere ganger brukt reiseforsikring på reise. Ødelagt bagasje, ikke fått kofferten og ikke minst har vi hatt barn på sykehuset i utlandet to ganger mens vi har vært på ferie. Den ene gangen ble det vurdert at jeg måtte reise hjem senere med barnet enn planlagt. Alt ble dekket fra start til slutt. Akkurat angående reiseforsikring er vi nok overforsikret og velger alltid premium.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Hvor mange av dere har opplevd å få brukt for reiseforsikring/avbestillingsforsikring ? Vi har brukt avbestillingsforsikring en gang pga sykdom og har flere ganger brukt reiseforsikring på reise. Ødelagt bagasje, ikke fått kofferten og ikke minst har vi hatt barn på sykehuset i utlandet to ganger mens vi har vært på ferie. Den ene gangen ble det vurdert at jeg måtte reise hjem senere med barnet enn planlagt. Alt ble dekket fra start til slutt. Akkurat angående reiseforsikring er vi nok overforsikret og velger alltid premium. Var jeg som opprettet den, og med unntak av denne gangen har jeg brukt den én gang tidligere for 7 år siden da sønnen min måtte på legevakt i utlandet. Utover det har jeg aldri trengt den, heldigvis Anonymkode: 3b762...121
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Flere ganger, heldigvis knyttet til trivielle ting som bagasje på avveie. Legeutgifter på en reise, heldigvis ikke noe alvorlig og krevde kun en time hos lege + medikamenter. Vi er dekket fra topp til tå i alle mulige situasjoner i og med en av oss jobber i bransjen. Når det kommer til forsikring kan det bli dyrt å være fattig. Eller bare ubevisst. Anonymkode: 3b1e1...a89
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Ble robbet en gang. Gasset mens vi sov og frastjålet det meste. Fikk dekket alt. Hadde takk og lov et Mastercard som lå i en koffert under senga de ikke fant. Hotellet syntes så synd på oss så vi spiste og drakk gratis de to siste dagene. Anonymkode: cc504...332
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Vi har aldri brukt avbestillingsforsikringen, men definitivt reiseforsikringen. Både på tur med et barn som har en egen evne til å trenge legehjelp på reiser, men også hjemme til ødelagt skjerm på telefoner ol. Anonymkode: 7c4b0...0d8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2023 Når man leser at mange reiser uten forsikring så lurer jeg på hvordan de tenker…https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kan-gjore-deg-til-gjeldsslave-resten-av-livet/15383336/
amandine Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 (endret) Det ville ikke falt meg inn å reise uten forsikring, og nå som barna reiser uten meg er det en selvfølge at de er forsikret gjennom min og at de har egen når de vokser fra min. Heldigvis har jeg bare brukt reiseforsikring til småplukk, men jeg har venner som har betalt dyrt for sin sønns begravelse etter at han reiste uten forsikring og omkom på reise. Endret 10. april 2023 av amandine
frk Nilsen Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Har selvsagt reiseforsikring. Helt utenkelig å dra på reise uten. Har du ikke råd til forsikring har du heller ikke råd til reisen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ble robbet en gang. Gasset mens vi sov og frastjålet det meste. Fikk dekket alt. Hadde takk og lov et Mastercard som lå i en koffert under senga de ikke fant. Hotellet syntes så synd på oss så vi spiste og drakk gratis de to siste dagene. Anonymkode: cc504...332 WTF, hvor i verden var dette? Mexico eller noe? Vi har alltid hatt reiseforsikring, heldigvis ikke hatt mye bruk for den annet enn da noen turer ble kansellert under korona og en gang jeg havnet på sykehus i Asia. Det var ikke noe alvorlig men kunne blitt dyrt om jeg hadde måttet betale selv for alle prøvene de "mente" var helt nødvendige (de så vel bare cash.....). Hvor har dere avbestillingsforsikring? Gjennom selve flyselskapet? Anonymkode: 47d63...056
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Vi har aldri trengt avbestillingsforsikring, men vi har brukt reiseforsikring for å komme oss hjem til en begravet i nær familie, ved legebesøk på ferie og ødelagt bagasje. Hadde aldri reist uten. Var vitne til en kollisjon med klare skader hvor to unge jenter ikke ville bli hentet med ambulanse fordi de ikke hadde forsikring, det skal aldri jeg eller barna mine oppleve. Anonymkode: 89d8f...d63
Blondzilla Skrevet 10. april 2023 #11 Skrevet 10. april 2023 Ja Jar brukt den til avbestilling pga sykdom en gang. Og pga bagasje på avveie, og en vogn og bilsete som ble ødelagt i transport.
Himmel og hav Skrevet 10. april 2023 #12 Skrevet 10. april 2023 Nei, har aldri hatt bruk for hverken avbestilling- eller reiseforsikring, men har det selvfølgelig.
ReneRene Skrevet 10. april 2023 #13 Skrevet 10. april 2023 (endret) Jeg har vært i flere belastede områder, vært med på noen risikofylte aktiviteter og møtt mange mennesker som har gjort ting de fleste ser på med gru. Har aldri vært utsatt for annet enn å bli truet et par ganger, aldri skadet meg eller vært syk. Har forsikringer og aldri trengt dem. Jeg har heller ikke spesielt lyst til å kritisere folk for å ikke tenke eller ta sjanser. Jeg vil derimot oppfordre folk på en velmenende måte å ha forsikringer i orden. Det kan koste dyrt uten. Endret 10. april 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #14 Skrevet 10. april 2023 Brukt forsikring 2 ganger grunnet sykdom da vi skulle dra, så grunnet legebesøk i utlandet en gang, ødelagt barnevogn en gang, og datteren min mistet telefonen sin på fest, da fikk vi ny telefon bare få dager etterpå. Her gjelder reiseforsikringen i det vi er utenfor hjemmet vårt. Anonymkode: e4058...5f5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #15 Skrevet 10. april 2023 Fikk melding av banken nå i påska om at de hadde registrert at jeg var i en annen by/land enn der jeg bor og at de ikke har registrert reiseforsikring på meg. Men vi har gjennom mannens reiseforsikring og da er det ingen grunn for meg å ha egen reiseforsikring Anonymkode: 55746...6b1
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #16 Skrevet 10. april 2023 Selvfølgelig har jeg reiseforsikring. Den har jeg kun hatt bruk for én gang. Anonymkode: dd402...d0d
tante grusom master of law Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 Vi har selvsagt reiseforsikring. Har fått bruk for den én gang, da guttungen måtte på legevakta i Hellas.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Brukt reiseforsikring en gang. Vi var i Paris. På vei til flyplassen ble vi forsinket pga en ulykke på veien. Vi mistet flyet. Måtte kjøpe nye billetter og fikk igjen pengene fra Gjensidige kjapt. Anonymkode: ea314...daf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Vi har reiseforsikring både gjennom forsikringsselskap og via kredittkort. Har heldigvis bare fått bruk for den en gang, og det var da mannen falt og skadet seg i utlandet. Ingen stor skade, bare noen sting som måtte sys og det måtte gjøres på sykehuset. Det pluss fjerning av sting etterpå, kostet nesten 20.000 kroner. Glad vi hadde forsikring, og det har aldri vært aktuelt for oss å ikke ha det, men det gjorde oss enda mer bevisste på hvor viktig det er med reiseforsikring. Ja, og forresten, en gang måtte vi avbestille ferien vår pga plutselig forverring av sykdom i familien - det hadde jeg nesten glemt. Da fikk vi igjen både reise og betalte hotellovernattinger, ble noen tusen det også. Men det aller viktigste med reiseforsikring for meg er sykdom og skader som krever helsehjelp, det kan fort koste mye mer enn en reise. Det gjelder reiser i Norge også, for selv om man får dekket helsehjelp hvor som helst i landet, kan transport fra skade- / sykdomsstedet til hjemstedet bli veldig dyrt. Anonymkode: bd4ca...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå