Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 og i morgen skal vi ikke ha gjester. Som jeg gleder meg! Ikke misforstå, det er koselig å ha besøk av familie men jammen er det slitsomt. Vi har hatt besøk hver dag og overnattingsgjester i 4 netter. Jeg føler at jeg har stått på kjøkkenet halve påska og mannen føler sikkert at han har stått like lenge og vasket opp. I morgen er siste fridag og jeg har en date med ei bok og resten av påskegodteriet. Om noen vil ha noe mat får de lage det selv. Hvert år sverger vi på at neste påske skal vi si nei til så mye besøk på hytta, men når det kommer til stykket så er det vanskelig å bryte tradisjoner. Vi vet jo at foreldre og svigerforeldre gleder seg til det, men for hvert år er de litt eldre, bidrar litt mindre og krever litt mer. Jeg er eldre også. Så neste påske får det bli en natt på dem hver. Andre som nesten er mer slitne etter påske enn før? Anonymkode: 8fa60...0db
ReneRene Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Dette er typisk ved hver høytid. Alle ser fram til den og planlegger middager og besøk og pynting. Så går dagene og man blir mer og mer lei, før en tilslutt er helt utslitt. Det var den høytiden og den ferien. Er sjeleglad for at jeg slipper det nå på grunn av mann og barn, og alene kan jeg si nei til både invitasjoner og besøk. Har hatt ungene innom hver dag fordi de er hos faren i påska. Vi har kun skravlet og spist pizza og Toro lasagne. Ellers har jeg spist brunsj med naboene ute tre dager, og null stress, bare avslappet og koselig. Men det er vel en grunn til at folk holder på tradisjoner. Hadde nok gjort det selv om jeg fremdeles var gift.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen. Vi har hatt fullt hus hele uken, siste student blir her ut uken, men jeg trives med alle mine rundt meg og er ikke redd for å sette dem i arbeid. Maten tar jeg meg stort sett av, men dekking av bord og rydding etter settes ut på legd. Den ene dagen dro alle til fjells og da bestemte jeg meg for å være hjemme. Da fikk jeg vasket flere maskiner med klær mens jeg satt i solen med boken min. Vi har hatt en drømmepåske og jeg er lei meg for at den alt er over. Anonymkode: 8fd8b...78f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Dette er faktisk litt av grunnen til at jeg er sjeleglad for at vi ikke har hytte, eller bor langt unna familien. Jeg hadde aldri orket så mye besøk. Anonymkode: 93bcf...882
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er faktisk litt av grunnen til at jeg er sjeleglad for at vi ikke har hytte, eller bor langt unna familien. Jeg hadde aldri orket så mye besøk. Anonymkode: 93bcf...882 Nå i dag, når stillheten råder her, mann og unger er ute på ski, så kjenner jeg at jeg nesten har lyst til å selge hytta. Nå kjenner jeg virkelig hvor sliten jeg er. Foreldrene våre er trivelige mennesker, men de er over 80 og ikke så spreke lenger. Før bidro de mer. Dekket på og ryddet av etter maten, var ute med ungene osv, men nå er de mest på høyfjellshotell med fullpensjon. Svigermor og svigerfar legger seg sist, står opp til frokost, sitter i solveggen og ber om kaffe og noe å spise (selv om vi hele tiden sier at det bare er å gå på kjøkkenet og ta seg noe selv), tar seg en lur og står opp igjen til middag og sitter oppe og drikker vin til etter vi har lagt oss. Det er omtrent som å ha tenåringer i huset. Mine foreldre hjelper heldigvis litt mer til, smører seg lunsj og rydder av etter maten, men det er jeg som står for all matlaging. Jeg trenger ferie etter ferien. Vi har bestemt oss nå. Til neste år får de komme ei natt hver. Da har vi noen dager hvor det bare er oss. Anonymkode: 8fa60...0db
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Kjenner meg heller ikke igjen, har hatt en drømmepåske! Hyttetur med kjernefamilien fulgt av noen dager hjemme og en veldig hyggelig overnatting av besteforeldre. Gruer meg til ferien er slutt. Anonymkode: 4ac14...3c7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Vi bygger hytte nå og allerede før innflytning er vi tydelige på at vi kommer til å invitere når vi ønsker gjester. Vi ønsker ikke at folk inviterer seg selv. Anonymkode: a213f...76a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 Her har jeg hatt en veldig stille og rolig påske alene. Ble en litt annen påske enn planlagt og nå gleder jeg meg til å få hjem resten av gjengen og til ny uke full av aktiviteter og gledelig kaos😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå