Gå til innhold

Hvordan serverer du fiskeboller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det karrisaus med løk, kokte poteter og revet gulrot med eple og lime. 😊 Da jeg var liten fikk jeg fiskeboller i rosa saus. Godt det også. 😅

Anonymkode: 00150...1d3

Skrevet

Med revne eller kokte gulrøtter, kokte poteter og hvit saus med karri. Noen ganger med bacon til. Og fiskebollene skal være på hermetikkboks og ikke smake noe særlig. Fikk fiskeboller som smakte mer av fisk og det var ikke godt. Det er barnemat som jeg spiser en sjelden gang, og som skal smake som det alltid har gjort. 

Skrevet

Kokte poteter, hvit saus, råkost og bacon.

Anonymkode: b1534...569

Skrevet (endret)

Tykk hvis saus med litt muskat i. Kokte poteter og revet gulrot. Mann og eldste har på karri også, men jeg og yngste liker det best uten. 

Endret av tante grusom master of law
Skrevet
tante grusom master of law skrev (15 minutter siden):

Tykk hvis saus med litt muskat i. Kokte poteter og revet gulrot. Mann og eldste har på karri også, men jeg og yngste liker det best uten. 

Som dette, men sausen må være laget med laken fra fiskebollene og så vil jeg ha reker i til slutt. 

Skrevet

I hvit karrisaus med gulrøtter i sausen og poteter til - og ketchup på! 

Anonymkode: cf7b5...ec1

Skrevet

Kokte poteter og gulrøtter, hvit saus og karri.

Anonymkode: d395f...365

Skrevet

Kokte poteter, revne gulrøtter og hvit saus, alltid bacon til og jeg bruker karri på. Som regel spiser jeg denne retten alene da barna ikke synes det er såå godt

Anonymkode: 51307...77d

Skrevet

En av få matretter jeg ikke spiser, men når jeg var liten hadde vi alltid kokte poteter, hvit saus og raspet gulrot til. Jeg fikk alltid stekte fiskepinner eller fiskekaker til, og smeltet smør, siden jeg aldri har likt fiskeboller i hvit saus. 

Anonymkode: 13e60...ab5

Skrevet

Akkurat fiskeboller tar de andre i familien seg av når jeg ikke er til stede. Skulle jeg være helt nødt, så må det i alle fall serveres med relativt mye bacon. Og saus av krafta i boksen, og melk, selvsagt. 

Anonymkode: 6f743...d58

Skrevet

I hvit saus med karri, og ikke noe «strø karri på sausen på tallerkenen». Karrien MÅ tas i mens smøret til sausen smelter, så det blir en god, aromatisk karrismak av sausen. Det smaker helt annerledes enn å strø på karri etterpå. Og sausen lages selvsagt med laken fea fiskebollene og resten melk. Revne gulrøtter/råkost og kokte poteter til. 

Ev i samme saus, men blander i frosne erter, lettkokte, ferske gulrøtter og reker i sausen. Serveres i terteskjell. 

Begge deler klassiske retter fra min barndom og ungdomstid på 70/80/90-tallet. 

Anonymkode: aa40f...8dd

Skrevet

Hvit saus med løk, poteter, bacon og revet gulrot. Uten karri, det liker jeg ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

I hvit saus med karri, og ikke noe «strø karri på sausen på tallerkenen». Karrien MÅ tas i mens smøret til sausen smelter, så det blir en god, aromatisk karrismak av sausen. Det smaker helt annerledes enn å strø på karri etterpå. Og sausen lages selvsagt med laken fea fiskebollene og resten melk. Revne gulrøtter/råkost og kokte poteter til. 

Ev i samme saus, men blander i frosne erter, lettkokte, ferske gulrøtter og reker i sausen. Serveres i terteskjell. 

Begge deler klassiske retter fra min barndom og ungdomstid på 70/80/90-tallet. 

Anonymkode: aa40f...8dd

Enig med deg, karri må i sausen. Det er nydelig! 😊

Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Som dette, men sausen må være laget med laken fra fiskebollene og så vil jeg ha reker i til slutt. 

Eller bacon. Enig om sausen. Og ikke råkost, men grønne erter.

Skrevet

Poteter, revne gulrøtter, hvit saus med lake i og sprøstekte bacon- eller fleskebiter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her er det karrisaus med løk, kokte poteter og revet gulrot med eple og lime. 😊 Da jeg var liten fikk jeg fiskeboller i rosa saus. Godt det også. 😅

Hva er rosa saus?

Skrevet

Ungen hater karrisaus. Men jeg har smørdampet karrireker. Eller karrierister. Grønne erter og kokt gulrot. 

Anonymkode: 97b67...8c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er rosa saus?

Jeg tror mamma hadde ketchup i sausen slik at den ble rosa. Sikkert fordi jeg sa at jeg ikke likte hvit saus. 

Skrevet

Med tykk hvit saus, laget på lake, melk og muskat. Serveres med kokte erter, gulrøtter, poteter og rødbeter fra glass. 

Anonymkode: e729d...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...