Gå til innhold

Lukt fra naboer, vanlig? Dere som bor i blokk, rekkehus osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å sitte inne i sin egen leilighet med lukkede vinduer og dører (har ventilasjonsanlegg) og kjenne lukt fra naboene bolig. Det lukter intenst middag i stua mi nå, naboen lager tydeligvis middag. Lukter godt, så ingen krise 😂

Men er dette vanlig når man bor i blokk/rekke? Jeg får også inn lukt når naboen griller ute, men nå er det lukt fra kokkelering på kjøkkenet.

Anonymkode: 887fe...d4e

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, vi har det ikke sånn. I mange boligblokker skal man ikke koble kjøkkenvifte på felles ventilasjonskanaler, kan kun ha vifte med kullfilter. Hvis ikke blir det krøll med hele systemet. Jeg ville hørt med styret.

Anonymkode: d01c7...67b

Skrevet

Ja, det er vanlig. Verst i eldre boliger hvor ventilasjonsanlegget går fra bolig til bolig.

Husker i farmor sin leilighet luktet det røyk når naboen røyket under kjøkkenvifta. Farmor har aldri røyket, men lukten kom inn i hennes leilighet via lufteanlegget.

Anonymkode: c1929...1a9

Skrevet

Merker ikke noe her, aldri inne hos oss. Kan merke det i fellesgangen om de indiske naboene lager noe skikkelig digg.

Anonymkode: 9d046...fe3

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men det er ikke sånn det skal være. Mistenker at noen har feil kjøkkenvifte, evt feilkoblet. 

Vi bor i blokk med felles ventilasjonsanlegg (gammelt), og vi kjenner aldri matlukt. 

Skrevet

Det er ikke sannsynlig at det har noe med hvilken type vifte folk har når vi har eget system i hver leilighet? Dvs alle har ventilasjonsanlegg, men det er et anlegg per leilighet. Ingen ting er delt/felles. Det lukter mat utenfor, mistenker at lukta kommer inn via mitt ventilasjonssystem.

Dvs matlukta deres system kjører ut av leiligheten deres blir plukket opp og ført inn via mitt system? For det luktet mat utenfor. 

Leiligheten min fylles som sagt av grill-os når naboen griller utenfor. Naboen under meg røyker, og jeg merker ikke noe fra røyking inne (han røyker mye!), men det merkes når han sitter ute på verandaen. Så tviler på at det er lukt fra inne i leiligheten, men heller lukta som sendes ut avleiligheta jeg kjenner. 

Anonymkode: 887fe...d4e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...