Gå til innhold

Lykkelig gift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har vært sammen i 22 år, gift i 17. Det er trygt, fint og varmt, men sjelden stormende flott. Hva kan man vente etter så mange år? Hvor ligger lista? 

Anonymkode: ca8ba...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel ingen universell liste for noe i denne verden? Du sier at det er trygt, fint og flott. Da er det sånn for dere. Spiller det noen rolle hvordan det er for Per og Kari da? 

Anonymkode: dd49a...c52

Skrevet

Det går opp og ned. Vi har vært sammen i snart 26 år, gift i 20 av dem. Jevnt over er vi lykkelige sammen, og med det mener jeg at vi ler sammen, finner på ting sammen, kan prate skikkelig sammen, stoler på hverandre, støtter hverandre, er fysiske (kysser, klemmer og sex) og generelt er anstendige og hyggelige overfor hverandre slik at det føles trygt, godt, morsomt og behagelig å tilbringe tid sammen. 

Det betyr ikke at det alltid kiler i magen, at følelsene bruser, at jeg blir tent bare av et blikk fra han eller at jeg føler det omtrent som om jeg skal dø om vi er en dag fra hverandre. Dette hører forelskelsen til, ikke den senere, dypere kjærligheten. Og følelsene vil også svinge. I noen perioder er vi mer irritable og gretne overfor hverandre, ønsker litt avstand og pauser og jeg for min del dagdrømmer litt om et liv som singel, mens i andre perioder kommer noe av den nyforelskede følelsen på besøk en tur. Mesteparten av tiden er det likevel som beskrevet øverst, og for meg er dette noe som klassifiseres som lykkelig som par.

Anonymkode: a780b...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...