Gå til innhold

Finnes det påskeservise?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Folk har virkelig alt for mye penger her i landet!

Anonymkode: 90a6f...1c1

Jeg har juleservise til 12 personer med alt av serveringsfat og skåler og diverse. Dette har jeg arvet etter min onkel og tante som aldri fikk egne barn og som var opptatt av kvalitet så de kjøpte skikkelig juleservise. Finserviset vi bruker er også til 12 personer og er både middag og kaffe. Dette er arv etter mine svigerforeldre. Hverdagsserviset vårt begynte jeg å samle på når jeg fikk min første jobb for 30 år siden. Kjøpte en tallerken på hver lønn til jeg hadde fullt sett. Så hvilke penger snakker du om?

Anonymkode: 54df1...0d6

Skrevet

Jeg har verken jul- eller påskeservise, men har et jeg bruker til hverdags og et annet jeg bruker til jul, i selskaper osv. Synes verken nisser eller påskekyllinger er så fint på servise, men kunne hatt et gult servise til påske. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Mine to favoritter er fra Nille og Firkløveren

Screenshot_20230409-150356_Gallery.jpg

Screenshot_20230409-150347_Gallery.jpg

Anonymkode: 64095...931

Har litt av det fra Nille. Takk, da vet jeg hvor jeg kan kjøpe resten. 🤩Hadde glemt det. 

Anonymkode: 8d2cc...00f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Mine to favoritter er fra Nille og Firkløveren

Screenshot_20230409-150356_Gallery.jpg

Screenshot_20230409-150347_Gallery.jpg

Anonymkode: 64095...931

Det fra Firkløveren er veldig pent!

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nå har ikke jeg påskeservise, men juleserviset og penserviset er kjøpt brukt. Kjente, gamle og klassiske merker av god kvalitet. En cheeseburger med drikke på McDonald's koster mer.

Skrevet

Vi er på vei til å kjøpe fjellhytte og da vil jo påsken bli den høytiden som feires ser. Derfor har jeg lyst på et servise som kan brukes hele året, men som passer ekstra godt til påske, er det noen som har tips til det? Altså ikke med kyllinger og påskehare, men gjerne gult og litt mønster… Og gjerne gammelt Figgjo, Egersund eller Porsgrund porselen. 

Anonymkode: 83cf3...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi som elsker serviser elsker gjerne gamle serviser.

Jeg har kjøpt et servise, det er hverdagsserviset vi har på kjøkkenet. Dro til Porsgrunn og handlet på fabrikkutsalget der.

De andre servisene jeg har er arv og gaver, jeg har ikke betalt så mye som en krone.

Anonymkode: b91ae...f1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi er på vei til å kjøpe fjellhytte og da vil jo påsken bli den høytiden som feires ser. Derfor har jeg lyst på et servise som kan brukes hele året, men som passer ekstra godt til påske, er det noen som har tips til det? Altså ikke med kyllinger og påskehare, men gjerne gult og litt mønster… Og gjerne gammelt Figgjo, Egersund eller Porsgrund porselen. 

Anonymkode: 83cf3...215

Porsgrunds Citron og Stavangerflint Smørgås er mulig å få tak i mye av brukt, og veldig fine til påske. Good Morning er derimot bortimot umulig, men det er nesten enda finere. Egersund Solsikke, Unique eller Kongo?

Skrevet
sug lut skrev (6 minutter siden):

Porsgrunds Citron og Stavangerflint Smørgås er mulig å få tak i mye av brukt, og veldig fine til påske. Good Morning er derimot bortimot umulig, men det er nesten enda finere. Egersund Solsikke, Unique eller Kongo?

Legger til Anne Marie her. Har en haug av dette selv og vil si det fungerer fint til påske😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...