Gå til innhold

Helligdagsfred?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere, er det greit å vaske bil med høytrykksspyler i dag? 

Anonymkode: 936a8...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere, er det greit å vaske bil med høytrykksspyler i dag? 

Snekting og hamring, nei.
Vasking av bil med høytrykksspyler, ja, det bråker da ikke så mye

Anonymkode: e5828...bd4

Skrevet

Tenker det er fint å ta litt ekstra hensyn på slike dager. Skulle ønske en av naboene gjorde det i alle fall. Der får ungene leke og skrike høylytt på trampolinen…🤪

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Tenker det er fint å ta litt ekstra hensyn på slike dager. Skulle ønske en av naboene gjorde det i alle fall. Der får ungene leke og skrike høylytt på trampolinen…🤪

For å være ærlig, så ville jeg i langt større grad ergret meg over høytrykk ask enn glade unger. Endelig er det vår, endelig leker ungene ute igjen! 

Anonymkode: dd7a6...8df

Skrevet

Med mindre du har sognepresten til nabo hadde jeg lett vaska bilen. 

Anonymkode: e19bb...f0a

Skrevet

Min farmor sa det ikke engang var lov å strikke første påskedag, men er enig - høytrykksspyler og lekende unger er helt fint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For å være ærlig, så ville jeg i langt større grad ergret meg over høytrykk ask enn glade unger. Endelig er det vår, endelig leker ungene ute igjen! 

Anonymkode: dd7a6...8df

Lek er flott. Dette er høylytt skrik med kjekling og søsken tjafs. Foreldre ute å ber de slutte å tjafse og så blir det stille litt før foreldre kjefter igjen. Så lekes det fint en stund og sånn fortsetter det. Litt plagsomt , men vi bor tett og må tåle naboer.

Skrevet

Barnelek er absolutt veldig greit!!! Flott at barn er ute og leker!

Anonymkode: 4c2d5...387

Skrevet

Jeg jobber hele påsken og satte meg ut for å nyte ti minutter med en kaffekopp i sola i sted, da naboen fyrte opp høytrykksspyleren. Må innrømme at jeg skulle ønske han fulgte loven. Hyggeligere med lyd av fuglesang og barnelek. 

Anonymkode: 0c062...fc7

Skrevet

Jeg syns ikke at det er innafor å jobbe ute i dag. 

Barnelek er bare nydelig og jeg tåler både skrik og skrål. 

Skrevet

Barnelek med skrik og skrål er bare flott og et deilig vårtegn.

Trykkspyler hadde jeg ikke brydd meg om, men motorsag…det hadde jeg irritert meg over!

Skrevet

Vi jobber ute i dag og det gjør naboer også. Deilig at alle er samstemt. Bruker ikke motorsag og hamrer da, men det går både høytrykksspyler og en hekksaks her. 
Vi skal grille sammen alle sammen etterpå. 

Anonymkode: ed9fb...4ae

Skrevet

Her er det barn ute sommer som vinter, og det er faktisk en av grunnene til at jeg trives så godt her. Barnefamilier med alt styr og ståk som hører med. Her henges det ut klær, og to naboer driver og reparerer gjerdet i enden av uteområdet. Det er fullt liv her, og sol og et surr av stemmer på alle språk. Nydelig! Elsker denne årstiden når tilogmed nordmenn popper ut og rundt. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Her er det barn ute sommer som vinter, og det er faktisk en av grunnene til at jeg trives så godt her. Barnefamilier med alt styr og ståk som hører med. Her henges det ut klær, og to naboer driver og reparerer gjerdet i enden av uteområdet. Det er fullt liv her, og sol og et surr av stemmer på alle språk. Nydelig! Elsker denne årstiden når tilogmed nordmenn popper ut og rundt. 

Først er det barn ute hele året og så popper det folk ut om våren? 

Anonymkode: efa03...686

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Først er det barn ute hele året og så popper det folk ut om våren? 

Nordmenn. Her er det flest fra andre land. Deres barn leker mye ute av forskjellige grunner. Både vinter, sommer, høst og vår. Det er et anlegg på andre siden av gaten med en bane og lekeapparater. Det er alltid barn der, men norske er det kun om våren og sommeren når det er varmt nok. Problemet er at de ikke er mer sammen fordi norske barn vil være innendørs å spille mens de andre ikke får lov til sånt. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Nordmenn. Her er det flest fra andre land. Deres barn leker mye ute av forskjellige grunner. Både vinter, sommer, høst og vår. Det er et anlegg på andre siden av gaten med en bane og lekeapparater. Det er alltid barn der, men norske er det kun om våren og sommeren når det er varmt nok. Problemet er at de ikke er mer sammen fordi norske barn vil være innendørs å spille mens de andre ikke får lov til sånt. 

Jeg lurer slik på hvor du bor som opplever en verden som er så fremmed for meg.

Nordmenn er jo kjent for å være ute i all slags vær, og ‘utlendinger’ blir sjokkert over småbarn som sover utendørs midtvinters og at man går på tur året rundt. Men slik er det selvsagt ikke der du bor, der ses de bare på godværsdager vår og sommer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg lurer slik på hvor du bor som opplever en verden som er så fremmed for meg.

Nordmenn er jo kjent for å være ute i all slags vær, og ‘utlendinger’ blir sjokkert over småbarn som sover utendørs midtvinters og at man går på tur året rundt. Men slik er det selvsagt ikke der du bor, der ses de bare på godværsdager vår og sommer? 

Det som nok er forskjellen er at nordmenn må organisere. De pakker og drar på planlagte turer og barna er med i organisert idrett og aktiviteter. Det er også flere barn her, men de får ikke sitte inne og spille eller se på skjerm. De må være utendørs mye mer, og det er jo mer frilek og ungdom som spiller mye på banen uten voksne som trener og er publikum 🙂

Jeg bor på østkanten i en større by, og jeg vet ikke hvor vanlig dette er ellers jeg. Nå var det vel snakk om hvordan det er her vi bor, så det er jo det jeg svarer på. 

Skrevet

Jeg synes ikke høytrykkspyler er greit i dag. Heller ikke annet motorisert. Alt som ikke lager bråk er greit og barn som leker er selvfølgelig i orden. 

Skrevet

Jeg synes alt er greit. Høyttrykksspyler og motorsag er vårlyder.

Anonymkode: e1de0...ff0

Skrevet

I gata vår hører vi bare barnelatter. Endelig fått ut syklene sine🌞

Anonymkode: a1c46...5c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk det, og han er ute å vasker bilen nå😅😅

Anonymkode: 5f665...15b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Virker som om de fleste er 90 årige sogneprester her. Seriøst! Tåler ikke hi at folk vasker bilen på en søndag?!

Anonymkode: 98660...ff8

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Virker som om de fleste er 90 årige sogneprester her. Seriøst! Tåler ikke hi at folk vasker bilen på en søndag?!

Er ikke bare en søndag, det er 1. Påskedag. En helligdag

Anonymkode: a1c46...5c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Et godt utgangspunkt kan være i se til lovverket. Det sier faktisk noe om dette. At du blir flåsete og kaller folk 90-åringer gjør ikke lovverket mindre aktuelt altså.

Anonymkode: fcf1e...dbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det var mannen min som vaska bilene. Tenkte på om han irriterte naboene da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...