Gå til innhold

Hva hadde dere gjort her? Reise og avbestilt pga sykdom

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Da her jun kanskje lært en viktig lekse. Dette er småpenger i forhold til om hun hadde skadet seg utenfor EU eller trengt syketransport hjem.

Anonymkode: 1cb48...333

Absolutt!! For det kunne nok ikke min forsikring dekket uansett 

Anonymkode: 03604...4d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Takk for gode forslag! Datteren min har jobb og tjener greit. Venninna har også jobb, men jobber veldig veldig lite. Moren snakker ikke norsk eller engelsk så hun får jeg ikke kommunisert med 😕 men skal uansett ringe forsikringa og dobbeltsjekke over påske!

Men da tenker jeg du må snakke med jentene selv, også din datter. De var sammen om å bestille ny reise før dere hadde fått penger tilbake fra forsikringsselskapet. Da må de også være sammen om å dekke merutgiftene dette skapte.

Flott at din datter har jobb, så kan hun betale sin del greit.

Anonymkode: db015...750

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men da tenker jeg du må snakke med jentene selv, også din datter. De var sammen om å bestille ny reise før dere hadde fått penger tilbake fra forsikringsselskapet. Da må de også være sammen om å dekke merutgiftene dette skapte.

Flott at din datter har jobb, så kan hun betale sin del greit.

Ja jeg skal gjøre det :) 

Det er mange lærepenger her ja, nesten bokstavelig talt. For som noen sier, prisen på reisen om den går tapt, så er det det minste problemet som kan oppstå om man ikke har reiseforsikring eller bruker kredittkort til å betale med. Læring nummer to er forresten å ikke bruke debetkort til å betale reiser med -  om du aldri bruker kredittkort ellers, så er reiser virkelig det man bør bruke det til. Med et debetkort kan hoteller og andre trekke beløpet med en gang, i motsetning til kredittkort hvor beløpet stort sett bare blir reservert og ikke fysisk trukket før turen er i gang. I tillegg har kredittkort gjerne reiseforsikring og gjør du en feil, er det mye enklere å få stoppet betalingen om man bare reagerer fort nok. 

Håper det ordner seg for jentene, men gjør det ikke det, så har de i alle fall lært noe som for så vidt har kostet dem mye penger, men det kunne ha vært verre. 

Anonymkode: d0497...0a4

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er mange lærepenger her ja, nesten bokstavelig talt. For som noen sier, prisen på reisen om den går tapt, så er det det minste problemet som kan oppstå om man ikke har reiseforsikring eller bruker kredittkort til å betale med. Læring nummer to er forresten å ikke bruke debetkort til å betale reiser med -  om du aldri bruker kredittkort ellers, så er reiser virkelig det man bør bruke det til. Med et debetkort kan hoteller og andre trekke beløpet med en gang, i motsetning til kredittkort hvor beløpet stort sett bare blir reservert og ikke fysisk trukket før turen er i gang. I tillegg har kredittkort gjerne reiseforsikring og gjør du en feil, er det mye enklere å få stoppet betalingen om man bare reagerer fort nok. 

Håper det ordner seg for jentene, men gjør det ikke det, så har de i alle fall lært noe som for så vidt har kostet dem mye penger, men det kunne ha vært verre. 

Anonymkode: d0497...0a4

Nå er det (heldigvis) ingen av dem som har kredittkort, det ville vært katastrofe. Og reiseforsikring har jo mitt barn, bare ikke venninna. Det er der jeg får dårlig samvittighet selvom det overhodet ikke skal trenge å være mitt ansvar 😕 hadde det vært omvendt og venninna ble syk og mitt barn sto igjen uten forsikring hadde jeg jo tenkt at det var synd for henne og håpa hu lærte no

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker begge jentene får dele på ekstrakostnadene!

Ingen av dem hadde sørget for å ha forsikringer i orden.

Det var din datter som ble syk og gjorde at turen måtte avlyses.

Det er bare flaks for din datter at hun fikk igjen penger for sin.

Derfor tenker jeg at det eneste rettferdige i dette er at din datter velger å betale halvparten av beløpet til sin venninne. Og det skal de ikke være penger du, hi, betaler, men penger din datter tjener selv og betaler av. Ev. kan de begge to skaffe seg småjobber sammen som de kan tjene inn penger for å dekke merkostnadene dette fikk.

Jeg tror dette er eneste måten å lære begge  jentene å ta voksne beslutninger og ta ansvar for egne handlinger.

Snakk med den andre moren slik at du og hun er enige, og så snakker dere sammen med jentene. De kan begge to komme styrket ut av dette sammen om de samarbeider.

Om din datter nekter å bidra slik jeg skisserer over her, så hadde jeg tatt et ordentlig oppgjør med din datter, om jeg var deg!

Datteren til hi har da sørget for å ha forsikringen i orden. Det er de andre som må ta ansvar for at de ikke har ordnet dette. 

Anonymkode: 1c854...4e6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...