Gå til innhold

Hva hadde dere gjort her? Reise og avbestilt pga sykdom

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke helt klarhet i hva som har vært sagt her. Hvis du har sagt: «slapp av, forsikringen kommer til å dekke dere begge» før de bestilte ny tur, synes jeg det er rimelig at du plukker opp regningen. Hvis de bestilte ny tur før det var snakk om forsikring, er det ikke ditt problem.

Anonymkode: e2180...cb8

Fortsetter under...

the amazing spidermamma skrev (31 minutter siden):

Jeg synes det er rart hvis det bare er de to som reiser og bare den ene får dekket tapet. 

Hvis din forsikring gjelder for datteren din, bør den jo også gjelde hennes (eneste) reisefølge? 

Men venninna må jo skaffe seg skikkelig reiseforsikring, det kan bli veldig dyrt hvis noe skulle skje. 

Ja var det jeg leste det som også. Skal ringe de på tirsdag og høre. 

Anonymkode: 03604...4d3

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg får ikke helt klarhet i hva som har vært sagt her. Hvis du har sagt: «slapp av, forsikringen kommer til å dekke dere begge» før de bestilte ny tur, synes jeg det er rimelig at du plukker opp regningen. Hvis de bestilte ny tur før det var snakk om forsikring, er det ikke ditt problem.

Neinei, det sa jeg aldri. Jeg sa min dekket datteren min, og så sa jeg at «det står at den dekker eneste reisepartner men jeg er usikker siden det er min forsikring og ikke din» 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Neinei, det sa jeg aldri. Jeg sa min dekket datteren min, og så sa jeg at «det står at den dekker eneste reisepartner men jeg er usikker siden det er min forsikring og ikke din» 

Du er off the hook. Kjipt for dem, men da har de kanskje lært at man bør forsikres 🤷🏼‍♀️

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du er off the hook. Kjipt for dem, men da har de kanskje lært at man bør forsikres 🤷🏼‍♀️

Ja, og hadde ikke jeg hatt forsikring hadde jo begge tapt penger. Jeg har vært ganske tydelig ovenfor min datter at hun har råflaks med at min forsikring dekker henne. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg vet, men får så ulidelig dårlig samvittighet fordi jeg sa at de fikk igjen på forsikringa mi (siden jeg leste det sånn)

hun er ikke forsikret, moren er ikke forsikret. 

Dette skriver du tidligere - nå endrer du historien til din fordel. 

Anonymkode: e3373...bba

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette skriver du tidligere - nå endrer du historien til din fordel. 

Anonymkode: e3373...bba

Jeg får jo fortsatt dårlig samvittighet! Men jeg har jo ikke råd til å betale henne tapet. Jeg hadde ikke hatt råd til å dekke for ungen min heller, men det betyr jo ikke at jeg ikke har dårlig samvittighet. Jeg har en litt for utviklet hjelpemuskel og skulle helst sørget for alt og alle. 

De er 19. Turen koster 7500 pr pers. Har ikke spurt hva de tenker, men vet datteren min får krampe om ikke jeg får tilbake for begge 

De er jo stokk dumme som bestiller ny tur uten forsikring, skal de belage seg på din forsikring hver gang?

Anonymkode: 9c100...5e3

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De er jo stokk dumme som bestiller ny tur uten forsikring, skal de belage seg på din forsikring hver gang?

Anonymkode: 9c100...5e3

Ja, jeg var ikke imponert over hennes mangel på evne til å vurdere her. Det skal sies. Men hun er sånn happy go lucky, «alt ordner seg» type 🙈

Ja, jeg var ikke imponert over hennes mangel på evne til å vurdere her. Det skal sies. Men hun er sånn happy go lucky, «alt ordner seg» type 🙈

Hm. Som mor så datter med andre ord 🙃 du tenkte jo også at forsikringen ordnet seg, så derfor sa du det til dem.. Ikke vondt ment. Hvis du ikke har penger til å betale dette, eller halvparten så er det ikke noe å gjøre med. Da må du bare få den kjeften du får, og håpe at de tilgir og glemmer. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Hm. Som mor så datter med andre ord 🙃 du tenkte jo også at forsikringen ordnet seg, så derfor sa du det til dem.. Ikke vondt ment. Hvis du ikke har penger til å betale dette, eller halvparten så er det ikke noe å gjøre med. Da må du bare få den kjeften du får, og håpe at de tilgir og glemmer. 

Det står at forsikrede OG forsikrede ENESTE REISEPARTNER er dekket! Er det virkelig så rart at jeg da trodde det gjaldt begge?? Jeg sa også til henne at jeg TROR, men at jeg ikke var sikker! Du blir ikke noe mindre spydig ved at du tar smileyen opp ned. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Huff…. Selvsagt er det ikke hi sin feil og selvsagt så fortjener hun ikke kjeft. Alle er ansvarlige for å sjekke vilkår selv.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det står at forsikrede OG forsikrede ENESTE REISEPARTNER er dekket! Er det virkelig så rart at jeg da trodde det gjaldt begge?? Jeg sa også til henne at jeg TROR, men at jeg ikke var sikker! Du blir ikke noe mindre spydig ved at du tar smileyen opp ned. 

Neida. Sorry. Jeg var ikke spydig da. Emoijen 🙃 betyr det motsatte. 

Endret av ReneRene

Annonse

De er 19. Turen koster 7500 pr pers. Har ikke spurt hva de tenker, men vet datteren min får krampe om ikke jeg får tilbake for begge 

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Huff…. Selvsagt er det ikke hi sin feil og selvsagt så fortjener hun ikke kjeft. Alle er ansvarlige for å sjekke vilkår selv.

☝️ Jeg håper jo selvsagt at ikke Ts får kjeft. Jeg vet bare at 19-åringer som får krampe lett kan gjøre nettopp det.

Det ordner seg nok. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Det" ordner seg ikke. Du ordner for henne selv om hun er voksen.

Anonymkode: 4e159...bc3

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

"Det" ordner seg ikke. Du ordner for henne selv om hun er voksen.

Anonymkode: 4e159...bc3

Jeg vet det. Men hun er sånn. Og for ordens skyld er det venninna jeg har vondt av, ikke mitt barn 🙈

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, og hadde ikke jeg hatt forsikring hadde jo begge tapt penger. Jeg har vært ganske tydelig ovenfor min datter at hun har råflaks med at min forsikring dekker henne. 

Jeg synes det er litt pussig at unge voksne på 19, og deres foreldre, ikke tenker over at de trenger forsikring når de skal reise. Her skulle sønnen på reise uten oss voksne og jeg sjekker da opp i forkant at min reiseforsikring også gjelder når han reiser alene. Det gjorde den, men om den ikke hadde gjort det hadde vi selvsagt kjøpt egen forsikring. 

Om din datter er fullverdig dekket av din forsikring mener jeg vilkårene for henne skal gjelde som om det var deg. Da skal den også gjelde eneste reisefølge. Ring dem igjen over påske. Viser deg deg at vilkårene ikke gjelder for henne på samme måte som deg så få avslaget/begrunnelsen skriftlig. Så kan du høre med forbrukerrådet/finansklagenemda/riktig instans om det er greit til å gi avslag på dette med den ordlyden som er i vilkårene. 

Anonymkode: 9e2d3...e9b

Jeg synes det er litt pussig at unge voksne på 19, og deres foreldre, ikke tenker over at de trenger forsikring når de skal reise. Her skulle sønnen på reise uten oss voksne og jeg sjekker da opp i forkant at min reiseforsikring også gjelder når han reiser alene. Det gjorde den, men om den ikke hadde gjort det hadde vi selvsagt kjøpt egen forsikring. 

Om din datter er fullverdig dekket av din forsikring mener jeg vilkårene for henne skal gjelde som om det var deg. Da skal den også gjelde eneste reisefølge. Ring dem igjen over påske. Viser deg deg at vilkårene ikke gjelder for henne på samme måte som deg så få avslaget/begrunnelsen skriftlig. Så kan du høre med forbrukerrådet/finansklagenemda/riktig instans om det er greit til å gi avslag på dette med den ordlyden som er i vilkårene. 

Jeg visste jeg hadde forsikring og at den gjaldt for henne. Jeg skal innrømme at jeg ikke tenkte på venninna, da det strengt tatt ikke er mitt problem. Men da jeg måtte avbestille den leste jeg vilkårene og jeg tolket det som at det gjaldt begge siden de bare var to. 

Skal ringe de på tirsdag igjen for jeg syns det er litt rart. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan betale de forresten for reisen? Er reisen betalt med kredittkort har de forsikring der. 

Nei den ble betalt med vanlig visakort 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Venninnen må jo bruke sin egen forsikring.

Anonymkode: 1cb48...333

Ja, men hun har ikke. Ikke moren heller 😕  og de har dårlig råd så jeg får vondt av dem. Selv om jeg ikke bør føle at dette er mitt ansvar 

Ja, men hun har ikke. Ikke moren heller 😕  og de har dårlig råd så jeg får vondt av dem. Selv om jeg ikke bør føle at dette er mitt ansvar 

Da her jun kanskje lært en viktig lekse. Dette er småpenger i forhold til om hun hadde skadet seg utenfor EU eller trengt syketransport hjem.

Anonymkode: 1cb48...333

Jeg tenker begge jentene får dele på ekstrakostnadene!

Ingen av dem hadde sørget for å ha forsikringer i orden.

Det var din datter som ble syk og gjorde at turen måtte avlyses.

Det er bare flaks for din datter at hun fikk igjen penger for sin.

Derfor tenker jeg at det eneste rettferdige i dette er at din datter velger å betale halvparten av beløpet til sin venninne. Og det skal de ikke være penger du, hi, betaler, men penger din datter tjener selv og betaler av. Ev. kan de begge to skaffe seg småjobber sammen som de kan tjene inn penger for å dekke merkostnadene dette fikk.

Jeg tror dette er eneste måten å lære begge  jentene å ta voksne beslutninger og ta ansvar for egne handlinger.

Snakk med den andre moren slik at du og hun er enige, og så snakker dere sammen med jentene. De kan begge to komme styrket ut av dette sammen om de samarbeider.

Om din datter nekter å bidra slik jeg skisserer over her, så hadde jeg tatt et ordentlig oppgjør med din datter, om jeg var deg!

Anonymkode: db015...750

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker begge jentene får dele på ekstrakostnadene!

Ingen av dem hadde sørget for å ha forsikringer i orden.

Det var din datter som ble syk og gjorde at turen måtte avlyses.

Det er bare flaks for din datter at hun fikk igjen penger for sin.

Derfor tenker jeg at det eneste rettferdige i dette er at din datter velger å betale halvparten av beløpet til sin venninne. Og det skal de ikke være penger du, hi, betaler, men penger din datter tjener selv og betaler av. Ev. kan de begge to skaffe seg småjobber sammen som de kan tjene inn penger for å dekke merkostnadene dette fikk.

Jeg tror dette er eneste måten å lære begge  jentene å ta voksne beslutninger og ta ansvar for egne handlinger.

Snakk med den andre moren slik at du og hun er enige, og så snakker dere sammen med jentene. De kan begge to komme styrket ut av dette sammen om de samarbeider.

Om din datter nekter å bidra slik jeg skisserer over her, så hadde jeg tatt et ordentlig oppgjør med din datter, om jeg var deg!

Anonymkode: db015...750

Takk for gode forslag! Datteren min har jobb og tjener greit. Venninna har også jobb, men jobber veldig veldig lite. Moren snakker ikke norsk eller engelsk så hun får jeg ikke kommunisert med 😕 men skal uansett ringe forsikringa og dobbeltsjekke over påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...