Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #26 Skrevet 9. april 2023 Det er åtte voksne, da tenker jeg det beste er å dele på de åtte. Jeg synes slike ting er noe man bør bli enige om mens man planlegger turen. Det virker urimelig at en eneforsørger som tjener dårlig skal betale like mye som f.eks. familien med to voksne + to undommer + en voksen datter. Den voksne datteren, som tjener bra, kan fint bidra som voksen. Skal det deles pr familie så risikerer dere at eneforsørgeren med to ungdommer ikke har råd til å bli med, så da er det i så fall et valg de andre tar om å nærmest utestenge den voksne og dennes to ungdommer. Anonymkode: 06b07...374
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #27 Skrevet 9. april 2023 En eneforsørger med ro ungdommer skal ikke måtte betale for andres voksne barn. Ville regnet ut hva det koster per person (barn teller som person hvis over 8 år-ish) og latt hver familie betale for antall personer de har med. Anonymkode: a901a...fd2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #28 Skrevet 9. april 2023 I min omgangskrets så hadde nokon av dei voksne gått å handlet alt som sku til i den ferien . Og delt rekninga på antall familier. Ja nokon betaler nok for mykje og nokon forlite. Men det speler ingen rolle . Alternativ to : alle kjøper inn til seg sjølv utenom middag .men som ein sjølvsagt har på fellelsen med dei andre på tur . Så skrive dåke ei liste over alt dåke treng til middager og folk kan velge kva dei vil kjøpe .då kan nokon velge det rimeligste og nokon det dyreste. Det samme med snaks og drikke . Anonymkode: efe96...a84
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #29 Skrevet 9. april 2023 Iiiiik skrev (3 timer siden): Det å reise med andre er en tydeliggjøring av likheter og ulikheter. Jeg blir matt av folk som detaljregner, og orker ikke tur med dem. Ble nettopp veldig overraska over ham som tok med en vinflaske til 1500 og regnet den opp mot middagen en annen hadde betalt for. Endte med at han skulle ha penger tilbake i vippsoppgjøret selv om han ikke bidro med annet enn den vinen kun han satte ordentlig pris på. Er dette noe du har opplevd, eller er det en tråd jeg har gått glipp av? Det er jo hinsides frekt! Anonymkode: 73d8c...cad
Iiiiik Skrevet 9. april 2023 #30 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er dette noe du har opplevd, eller er det en tråd jeg har gått glipp av? Det er jo hinsides frekt! Anonymkode: 73d8c...cad Noe jeg selv har opplevd. Den samme fyren fremstår som galant, oppmerksom og hyggelig ellers, bortsett fra at han er veldig opptatt av penger. Har også opplevd at han ba om penger til andeler av en taxiregning samtidig som han fikk pengene dekket av arbeidsgiver. Det ga jeg beskjed om at ikke var greit, da unnskyldte han og sa ham hadde glemt at han kunne få reisen dekket av arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #31 Skrevet 9. april 2023 Dere som sier det er ganske likt, ser dere ikke at det er tre familier med 2 og 3 voksne, og en med 1, dvs også 1 inntekt. Det er ikke likt i det hele tatt. Del på antall voksne! Anonymkode: 392a7...d3f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #32 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er åtte voksne, da tenker jeg det beste er å dele på de åtte. Jeg synes slike ting er noe man bør bli enige om mens man planlegger turen. Det virker urimelig at en eneforsørger som tjener dårlig skal betale like mye som f.eks. familien med to voksne + to undommer + en voksen datter. Den voksne datteren, som tjener bra, kan fint bidra som voksen. Skal det deles pr familie så risikerer dere at eneforsørgeren med to ungdommer ikke har råd til å bli med, så da er det i så fall et valg de andre tar om å nærmest utestenge den voksne og dennes to ungdommer. Anonymkode: 06b07...374 Helt enig i dette. Anonymkode: 15f9b...6bd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #33 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Dere som sier det er ganske likt, ser dere ikke at det er tre familier med 2 og 3 voksne, og en med 1, dvs også 1 inntekt. Det er ikke likt i det hele tatt. Del på antall voksne! Anonymkode: 392a7...d3f 100% enig. Anonymkode: 16369...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå