Gå til innhold

Apropos kynisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har all mulig forståelse for folk som sliter pga. sykdom, vanskelig oppvekst og så videre, men det jeg virkelig sliter med å akseptere er folk som tar alle mulige sjanser, gjerne ting de har blitt spesifikt advart mot, og så forventer hjelp og støtte de gangene det går gærent. Jeg blir bare sur. Jeg skjønner at man ikke kan gå tilbake i tida og fikse ting, men altså...

Jeg kom til å tenke på dette da ene barnet mitt skjente ut i en sving på sykkel og havnet i en hekk etter at jeg ca. 10 000 ganger hadde sagt hvor viktig det er å redusere farten når man skal svinge. Jeg trøstet selvfølgelig, men inni meg tenkte jeg "Du kunne jo bare ha hørt på mammaen din, så kunne dette vært unngått." Unger er en ting, men mange voksne gjør i praksis akkurat det samme. 

Er det andre som reagerer slik? Hvordan takler dere trangen til å himle med øynene og si "hva var det jeg sa"?

Anonymkode: 77d55...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke kynisme å bli oppgitt over folk som oppfører seg idiotisk.

Anonymkode: ca51f...887

Skrevet

Folk lærer veldig sjelden av andres erfaringer, og spesielt barn. 

Nå feiler folk i alle aldre, og vi slår liksom ikke hånden av dem for det. Så spørs hva du mener, og hvilket advarsler de ikke hører på. Folk som har psykiske issues fks har veldig ofte mindre dømmekraft enn andre, så hva da? Det handler jo om sykdom. De må jo nødvendigvis få hjelp.

Noe annet er de som er friske og tyr til "løsninger" som lån og hjelp fordi de surrer til økonomisk fks. De bør ikke få hjelp fordi det er ikke måten de lærer på. 

Så mange sider ved dette også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...