oslofrk Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Vi har vært på ferie med en annen familie. Da vi skulle reise hjem tømte de kjøleskapet og kastet alt i søpla. Jeg fikk helt sjokk. Hva synes du?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Synes du kunne stilt spørsmålstegn der og da, og tatt med maten selv om de ikke ville/kunne ta den med. Anonymkode: f861e...fd1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 oslofrk skrev (1 minutt siden): Vi har vært på ferie med en annen familie. Da vi skulle reise hjem tømte de kjøleskapet og kastet alt i søpla. Jeg fikk helt sjokk. Hva synes du? Du kunne vel tatt med deg noe av maten hvis du kan bruke den?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Nå spør vel ikke hi om hun kunne ta med seg maten eller ikke. Hun reagerer på at folk kaster mat. Hi, jeg hadde blitt sjokkert selv. Snakk om å drite i ALT annet enn seg selv. Anonymkode: 2d369...701
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Det kommer an på hva det var og hvordan hjemreisen skulle være. En halv bløtkake som allerede er 3 dager gammel er det for eksempel ugreit å ta i sekken eller å ha i bilen i 6 timer. Egg og spekemat derimot er det ingen grunn til å kaste. Anonymkode: 696a1...54e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå spør vel ikke hi om hun kunne ta med seg maten eller ikke. Hun reagerer på at folk kaster mat. Hi, jeg hadde blitt sjokkert selv. Snakk om å drite i ALT annet enn seg selv. Anonymkode: 2d369...701 Svarte HI som om dette var en ekte situasjon og ikke noe oppkonstruert der vi alle kan føle oss flinke ved å være enig i at det er dumt å kaste mat. Anonymkode: f861e...fd1
ReneRene Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Jeg syns det er litt dårlig planlegging å kjøpe så mye mat at mye må kastes, det er jo en ting. Noe annet er at hvor mye av maten ville tålt turen hjem i varm bil? Slike ting er noe å tenke på, og i tillegg er det alltid noe mas å ta med mer enn nødvendig når man skal reise- både frem og tilbake. Når det er sagt så kaster jeg veldig lite mat, så jeg er ikke for det sånn til vanlig. Det spørs hva det var og i hvilke mengder.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er litt dårlig planlegging å kjøpe så mye mat at mye må kastes, det er jo en ting. Noe annet er at hvor mye av maten ville tålt turen hjem i varm bil? Slike ting er noe å tenke på, og i tillegg er det alltid noe mas å ta med mer enn nødvendig når man skal reise- både frem og tilbake. Når det er sagt så kaster jeg veldig lite mat, så jeg er ikke for det sånn til vanlig. Det spørs hva det var og i hvilke mengder. Vi har alltid mat til overs når vi reiser fra hytta. Vi løser det ved å alltid ha med… tha-daaaaa… KJØLEBAG! Ja, det er faktisk mulig i det herrens år 2023 å frakte mat i bil MENS den holder seg kald. Anonymkode: 2d369...701
ReneRene Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi har alltid mat til overs når vi reiser fra hytta. Vi løser det ved å alltid ha med… tha-daaaaa… KJØLEBAG! Ja, det er faktisk mulig i det herrens år 2023 å frakte mat i bil MENS den holder seg kald. Anonymkode: 2d369...701 Så fint!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 Det er jo ett overforbruk en ikke trenger, men synder litt selv også innimellom. Ligger det igjen en eller to pølser i åpnet pakke, tar jeg den ikke med hjem. Anonymkode: 0a7a7...6d7
ReneRene Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 (endret) mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden): Du kunne vel tatt med deg noe av maten hvis du kan bruke den? Vel. Så hadde det blitt opprettet en tråd på et forum hvor Ts i den tråden hadde "reagert" på at vedkommende spurte om å ta med seg maten. Jeg ser for meg at det ville blitt spekulasjoner på om hun hadde dårlig råd, om hun var gjerrig eller grådig, og det ville kanskje blitt kritisert at hun som ikke hadde betalt for akkurat den maten tok den med seg. Sånn omtrent 🙂 Endret 8. april 2023 av ReneRene
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Vel. Så hadde det blitt opprettet en tråd på et forum hvor Ts i den tråden hadde "reagert" på at vedkommende spurte om å ta med seg maten. Jeg ser for meg at det ville blitt spekulasjoner på om hun hadde dårlig råd, om hun var gjerrig eller grådig, og det ville kanskje blitt kritisert at hun som ikke hadde betalt for akkurat den maten tok den med seg. Sånn omtrent 🙂 Tipper de fleste synes det er bedre at maten blir spist enn kastet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Tipper de fleste synes det er bedre at maten blir spist enn kastet. Men synes du det er feil av hi å reagere på at folk tømmer kjøleskapet og kaster alt i søpla? For jeg er rimelig sikker på at DET var temaet hi ville diskutere, ikke om hun kunne tatt med seg maten eller ikke. Anonymkode: 2d369...701
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men synes du det er feil av hi å reagere på at folk tømmer kjøleskapet og kaster alt i søpla? For jeg er rimelig sikker på at DET var temaet hi ville diskutere, ikke om hun kunne tatt med seg maten eller ikke. Anonymkode: 2d369...701 Selvsagt ikke. Tenker bare at det enkleste hadde vært å tilby seg å ta med seg maten som ble kastet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #15 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men synes du det er feil av hi å reagere på at folk tømmer kjøleskapet og kaster alt i søpla? For jeg er rimelig sikker på at DET var temaet hi ville diskutere, ikke om hun kunne tatt med seg maten eller ikke. Anonymkode: 2d369...701 Jeg synes det er bra å reagere på overforbruk og bruk og kast mentalitet i det heletatt, men det gjelder minst like mye å kjøre to biler til hytta når det kunne gått med en, å skaffe seg en hytte som står tom 90% av tiden, å kjøpe nye kjoler før de gamle er utslitt osv. Anonymkode: 696a1...54e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 oslofrk skrev (44 minutter siden): Vi har vært på ferie med en annen familie. Da vi skulle reise hjem tømte de kjøleskapet og kastet alt i søpla. Jeg fikk helt sjokk. Hva synes du? Å da måtte du lage tråd på db? Anonymkode: de839...eb4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 Det hadde jeg reagert på, kaster veldig sjelden mat. Men de er nok ikke de eneste, mange som ikke bryr seg. Anonymkode: 003f3...7c5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 Hadde ikke reagert Anonymkode: de839...eb4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 Hadde tenkt det var litt rart at de ikke spurte om noen ville ha med seg restene hjem, men ellers hadde det klødd meg veldig lite. Anonymkode: 6b9f5...c0a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Her setter vi frem alt etter endt hyttetur og spørs hvem vil ha med seg hva hjem. Jeg er den som regel har med mest hjem, da jeg ikke kaster brukbar mat Anonymkode: c973c...ac1
the amazing spidermamma Skrevet 8. april 2023 #21 Skrevet 8. april 2023 Jeg hadde også blitt sjokkert. Hvorfor ikke i det minste spørre om noen ville ha noe av det istedenfor å bare hive alt?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #22 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Nå spør vel ikke hi om hun kunne ta med seg maten eller ikke. Hun reagerer på at folk kaster mat. Hi, jeg hadde blitt sjokkert selv. Snakk om å drite i ALT annet enn seg selv. Anonymkode: 2d369...701 Men HI har ikke noe med hva andre gjør. Hvis hun er såååå sjokkert, burde hun tatt med maten hjem. Vi har to hytter, en langt unna, der kan vi ikke ta med resten av ostepakka, den andre hytta tar vi med kjølebag eller isvann, så tar vi med rester hjem. På den hytta lengst unna planlegger vi å ikke handle mer enn vi trenger. Anonymkode: d950a...0a4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #23 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men HI har ikke noe med hva andre gjør. Hvis hun er såååå sjokkert, burde hun tatt med maten hjem. Vi har to hytter, en langt unna, der kan vi ikke ta med resten av ostepakka, den andre hytta tar vi med kjølebag eller isvann, så tar vi med rester hjem. På den hytta lengst unna planlegger vi å ikke handle mer enn vi trenger. Anonymkode: d950a...0a4 Det kan det jo hende hun gjorde, men hun reagerte på at de bare begynte å kaste uten noen diskusjon, som om det skulle være helt normalt. Anonymkode: 02021...a13
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #24 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men HI har ikke noe med hva andre gjør. Hvis hun er såååå sjokkert, burde hun tatt med maten hjem. Vi har to hytter, en langt unna, der kan vi ikke ta med resten av ostepakka, den andre hytta tar vi med kjølebag eller isvann, så tar vi med rester hjem. På den hytta lengst unna planlegger vi å ikke handle mer enn vi trenger. Anonymkode: d950a...0a4 Hvor lang reisevei hR dere når det ikke går å ta med ost? Anonymkode: 696a1...54e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #25 Skrevet 9. april 2023 Jeg kaster ikke mat. Anonymkode: 432d6...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå