Gå til innhold

Er hun ei dårlig venninne?

Anbefalte innlegg

Det ble slutt mellom meg og eksen min for 4år siden. Har for ett år siden bygget et godt bekjentskap til ei som er mor til mitt barns venn. Hun har nå begynt å date min eks, noe jeg kjenner meg ubekvemt till.. jeg er langt over han og jeg har ny mann i livet, men rart hu skal date min eks. Hvordan ville dere reagert? 

Anonymkode: 1271c...75a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439422-er-hun-ei-d%C3%A5rlig-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet? Du har ikke noe krav på han og ikke noe du skulle sagt over hvem hun dater. De burde selvfølgelig gi det en sjanse hvis de liker hverandre. 

Du kaller henne også "mor til mitt barns venn", og det tyder vel på at hun ikke er nær venninne?

Man eier ikke andre mennesker, uansett relasjon. At du syns det er ubehagelig fordi hun dermed får potensielt mer tilgang til ditt tidligere privatliv er forståelig, også at du mister kontroll på hva hun får vite om deg som person. Det kan jeg forstå at kan bli vanskelig å forholde seg til, men nei, hun er ingen dårlig venninne. Alle vil nok heller velge partner foran gode bekjentskaper- annet ville vært unaturlig. Om du vil fortsette vennskapet eller ikke er noe du selv må vurdere. 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Man eier ikke andre mennesker, uansett relasjon. At du syns det er ubehagelig fordi hun dermed får potensielt mer tilgang til ditt tidligere privatliv er forståelig, også at du mister kontroll på hva hun får vite om deg som person. Det kan jeg forstå at kan bli vanskelig å forholde seg til, men nei, hun er ingen dårlig venninne. Alle vil nok heller velge partner foran gode bekjentskaper- annet ville vært unaturlig. Om du vil fortsette vennskapet eller ikke er noe du selv må vurdere. 

Så du mener det å drikke kaffe sammen, dra på småturer ikke er venninner? Vi har kjent hverandre i ett år og fikk fort kontakt. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Så du mener det å drikke kaffe sammen, dra på småturer ikke er venninner? Vi har kjent hverandre i ett år og fikk fort kontakt. 

Nå var det du selv som betegnet det som er godt bekjentskap.

Gode venninner vet det meste om en, tilogmed ofte mer enn partner i et forhold, så det blir ikke samme "trusselen". 

Endret av ReneRene

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det nevnte du jo ikke med ett ord i HI, du omtalte henne ikke som venninne en gang.  

ReneRene skrev (3 timer siden):

Nå var det du selv som betegnet det som er godt bekjentskap.

Gode venninner vet det meste om en, tilogmed ofte mer enn partner i et forhold, så det blir ikke samme "trusselen". 

Jeg kan jo kalle det ny venninne. Er det likevel ikke slemt av henne? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan jo kalle det ny venninne. Er det likevel ikke slemt av henne? 

Nei. Hvorfor er det "slemt"? Du må nesten forklare hva du tenker om akkurat det. 

Endret av ReneRene

Jeg forstår at du ikke liker det, men hun gjør ikke noe galt.  Hadde det vært søsteren, moren eller din beste venninne gjennom mange år hadde det vært noe annet, men denne venninnen kjente deg ikke da du var sammen med ham.

Anonymkode: 32d42...f8d

Hun er ikke en dårlig venninne, dere kjente jo ikke en gang hverandre da du og eksen var sammen, ergo har dere tre ingen felles historie sammen.

Hvis bruddet mellom deg og eksen gikk greit og dere samarbeider bra om ungene, så ser jeg ikke problemet, det kan til og med være fordeler med det.

Forstår at du kanskje ikke føler deg like bekvem med betroelser o.l. Men det kan dere fint løse med å snakke åpent om dette, hvor grensene går i vennskapet, hva som fortelles til hverandres kjærester og ikke.

Anonymkode: 7b07d...75c

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du omtaler det selv som et bekjentskap, som atpåtil har vart bare en kort stund. 

Nei hun er ingen dårlig venninne. 

Anonymkode: b26a0...5fa

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg forstår at du ikke liker det, men hun gjør ikke noe galt.  Hadde det vært søsteren, moren eller din beste venninne gjennom mange år hadde det vært noe annet, men denne venninnen kjente deg ikke da du var sammen med ham.

Anonymkode: 32d42...f8d

Nei hun er ikke en barndomsvenninne. Men likevel blitt ei jeg prater med. Syntes dette er vondt!

Syns det er rart at så mange skriver at de ikke hadde brydd seg. 

I virkeligheten er jeg helt sikker på at samtlige hadde brydd seg om det likevel. 

Er ei mamma til ei i klassen til barnet mitt, jeg hadde syntes det hadde vært sårt og rart at akkuart henne og eksen min hadde blitt sammen. 

Anonymkode: 3791a...28a

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

I virkeligheten er jeg helt sikker på at samtlige hadde brydd seg om det likevel. 

Er ei mamma til ei i klassen til barnet mitt, jeg hadde syntes det hadde vært sårt og rart at akkuart henne og eksen min hadde blitt sammen. 

Nå er det vel få dom skriver st de ikke hadde brydd seg?

spørsmålet var om vedkommende var en dårlig venninne!

Anonymkode: b26a0...5fa

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er det noen som skriver at de ikke hadde brydd seg? Damen er ikke en dårlig venninne og det er det som svares på. 

Anonymkode: ab87c...694

Du må bare akseptere, voksne mennesker kan bestemme selv. 

Den det blir mest rart for her er vel barnet? Nå vet jeg ikke om eks her er far eller stefar til barnet, men det kan jo være litt rart for barnet at han plutselig bli stepappa til vennen i stedet. 

Anonymkode: f3ff1...197

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da må man ta hensyn tilmye i livet om man skal finne kjærligheten gitt. Egentlig er kjærligheten åpen for alle så lenge man ikke trykker på de nærmeste som familie og nære venner. 

Anonym bruker skrev (På 8.4.2023 den 7.20):

Da kjente jo ikke hun deg og eksen som et par. Hvorfor i alle dager skal hun ta hensyn til det? Med mindre mannen er sprøyte gal og du forlot ham fordi han var koko eller farlig har du ingenting med at de er sammen. Du sier jo du er ferdig med ham. 

Anonymkode: cbcb6...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...