Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Var covid syk siste uken før påske følte meg i fin form. Så gikk på jobb mandag og tirsdag.. nå har jeg feber, vondt i halsen , hoste og slim, hoster opp store grønne klumper.kan dette være ettevirkniher av covid ? Eller ny sykdom ? Så fort Ibux slutter å virke stiger feber til mellom 38 og 39. Ringe legevakt ? Føler det er så drastisk og ringe de. Anonymkode: 5f109...46c
ReneRene Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Det er bra at du hoster opp slim. Du har feber men ingen smerter? Det ser ikke noe skummelt ut, men du kan jo ringe for å bli betrygget.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Det er ikke noe galt å ringe legevakten og spørre om du må inn. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Det som derimot er galt er å spørre vilt fremmede personer på nett hva man skal gjøre når det kommer til helse Anonymkode: aceb5...c99
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Var covid syk siste uken før påske følte meg i fin form. Så gikk på jobb mandag og tirsdag.. nå har jeg feber, vondt i halsen , hoste og slim, hoster opp store grønne klumper.kan dette være ettevirkniher av covid ? Eller ny sykdom ? Så fort Ibux slutter å virke stiger feber til mellom 38 og 39. Ringe legevakt ? Føler det er så drastisk og ringe de. Anonymkode: 5f109...46c Hvis det er grønt du hoster opp så høres det bakterielt ut. Du kan feks ha fått lungebetennelse etter covid. Jeg ville ringt legevakta og hørt om du burde komme inn for å ta crp. Anonymkode: 4a42e...978
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Ring! Akkurat det koster deg svært lite. Heller en gang for mye, enn en for lite. Anonymkode: cb88e...e14
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Du skal vel ikke ta Ibux? Er ikke det uheldig å ta ved covid? Forøvrig sliter jeg med enten ny smitte av covid eller bare ekstremt varierende bivirkninger. Var nesten bra i fire dager så braket det løs igjen. Hoste og ekstrem hodepine. Anonymkode: d509b...d2c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Jeg hadde ikke ringt, men det er ikke farlig å ringe heller. Der får du råd Anonymkode: f5adc...610
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hvis det er grønt du hoster opp så høres det bakterielt ut. Du kan feks ha fått lungebetennelse etter covid. Jeg ville ringt legevakta og hørt om du burde komme inn for å ta crp. Anonymkode: 4a42e...978 Samme tenkte jeg å skrive. Hi - du bør kontakte legevakten. Anonymkode: eff8d...35b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 ReneRene skrev (58 minutter siden): Det er bra at du hoster opp slim. Du har feber men ingen smerter? Det ser ikke noe skummelt ut, men du kan jo ringe for å bli betrygget. Herlighet, for noen utrolig uvitende svar du kommer med her inne. Anonymkode: 22bd8...d6c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herlighet, for noen utrolig uvitende svar du kommer med her inne. Anonymkode: 22bd8...d6c Enig, uforsvarlig også - er rapportert! Anonymkode: eff8d...35b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Ring legevakten i stedet for å spørre på et forum. Det koster ingenting og er helt ufarlig. God bedring 😊 Anonymkode: 467c5...004
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 Når man får feber igjen etter sykdom betyr det ofte at man har fått noe bakterielt som "ettersykdom" så jeg ville ringt for å ta en crp. Søsteren min fikk bakteriell bihulebetennelse etter korona og måtte ha antibiotika, og en kollega fikk lungebetennelse etter korona og måtte ha antibiotika. Anonymkode: 692b6...b84
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 Tusen takk for svar ringte legevakt og de vil se på meg. Er på vei opp nå. Anonymkode: 5f109...46c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du skal vel ikke ta Ibux? Er ikke det uheldig å ta ved covid? Forøvrig sliter jeg med enten ny smitte av covid eller bare ekstremt varierende bivirkninger. Var nesten bra i fire dager så braket det løs igjen. Hoste og ekstrem hodepine. Anonymkode: d509b...d2c Hvorfor skal man ikke ta ibux hvis man har covid? Anonymkode: c9fcf...a20
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Var covid syk siste uken før påske følte meg i fin form. Så gikk på jobb mandag og tirsdag.. nå har jeg feber, vondt i halsen , hoste og slim, hoster opp store grønne klumper.kan dette være ettevirkniher av covid ? Eller ny sykdom ? Så fort Ibux slutter å virke stiger feber til mellom 38 og 39. Ringe legevakt ? Føler det er så drastisk og ringe de. Anonymkode: 5f109...46c Dette er vel ikke så akutt at du trenger legevakt. Du trenger lege hvis det ikke er bedre over påske. Anonymkode: 607bc...053
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dette er vel ikke så akutt at du trenger legevakt. Du trenger lege hvis det ikke er bedre over påske. Anonymkode: 607bc...053 Nå har legevakten bedt hun komme da. Anonymkode: c9fcf...a20
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #17 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Dette er vel ikke så akutt at du trenger legevakt. Du trenger lege hvis det ikke er bedre over påske. Anonymkode: 607bc...053 For det første; du kan ikke vite det. For det andre; er det noe, er det best å ta det så fort som mulig. Hi er uansett på vei til legevakten og bra er det. Anonymkode: 341fd...d10
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 Hvordan går det hi? Anonymkode: 44d9d...3cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvorfor skal man ikke ta ibux hvis man har covid? Anonymkode: c9fcf...a20 Måtte Google. Det er uenighet om det er ok eller ikke ser jeg nå. Det var vel mest barn det gjaldt også. Var noe med at Ibux kunne trigge en eller annen tilleggssykdom hos barn etter covid. Jeg bør åpenbart lese meg opp før jeg kommenterer. 😊 Anonymkode: d509b...d2c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Måtte Google. Det er uenighet om det er ok eller ikke ser jeg nå. Det var vel mest barn det gjaldt også. Var noe med at Ibux kunne trigge en eller annen tilleggssykdom hos barn etter covid. Jeg bør åpenbart lese meg opp før jeg kommenterer. 😊 Anonymkode: d509b...d2c Ibuprofen kan påvirke lungene og gjøre de mer følsomme. Derfor bør ikke lungesyke bruke ibux Anonymkode: e41b0...3d8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #21 Skrevet 9. april 2023 Ibux er dessuten ikke febernedsettende slik paracet er. Anonymkode: 26477...605
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #22 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ibuprofen kan påvirke lungene og gjøre de mer følsomme. Derfor bør ikke lungesyke bruke ibux Anonymkode: e41b0...3d8 Det gjaldt mistanke om at barn kunne utvikle kawasaki syndrom eller MIS-C. Etter å ha googlet masse ble jeg egentlig enda mer forvirret angående Ibux og covid. Angående lungesyke så kan Ibux gjøre luftpassasjen trangere (ikke mer følsom) så derfor bør de med feks astma unngå det. Anonymkode: d509b...d2c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2023 #23 Skrevet 9. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ibux er dessuten ikke febernedsettende slik paracet er. Anonymkode: 26477...605 Jo. Ibuprofen virker smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. Paracet virker smertestillende og febernedsettende. Anonymkode: 44482...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå