Gå til innhold

Legevakt eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var covid syk siste uken før påske  følte meg i fin form. Så gikk på jobb mandag og tirsdag.. 

nå har jeg feber, vondt i halsen , hoste og slim, hoster opp store grønne klumper.kan  dette  være ettevirkniher  av covid ? 
Eller ny sykdom ? Så fort Ibux slutter å virke stiger feber til mellom 38 og 39. 
Ringe legevakt ? Føler det er så drastisk og ringe de. 

Anonymkode: 5f109...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra at du hoster opp slim. Du har feber men ingen smerter? Det ser ikke noe skummelt ut, men du kan jo ringe for å bli betrygget. 

Skrevet

Det er ikke noe galt å ringe legevakten og spørre om du må inn.
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Det som derimot er galt er å spørre vilt fremmede personer på nett hva man skal gjøre når det kommer til helse

Anonymkode: aceb5...c99

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Var covid syk siste uken før påske  følte meg i fin form. Så gikk på jobb mandag og tirsdag.. 

nå har jeg feber, vondt i halsen , hoste og slim, hoster opp store grønne klumper.kan  dette  være ettevirkniher  av covid ? 
Eller ny sykdom ? Så fort Ibux slutter å virke stiger feber til mellom 38 og 39. 

Hvis det er grønt du hoster opp så høres det bakterielt ut. Du kan feks ha fått lungebetennelse etter covid. Jeg ville ringt legevakta og hørt om du burde komme inn for å ta crp.

Anonymkode: 4a42e...978

Skrevet

Ring! Akkurat det koster deg svært lite. Heller en gang for mye, enn en for lite. 

Anonymkode: cb88e...e14

Skrevet

Du skal vel ikke ta Ibux? Er ikke det uheldig å ta ved covid?

Forøvrig sliter jeg med enten ny smitte av covid eller bare ekstremt varierende bivirkninger. Var nesten bra i fire dager så braket det løs igjen. Hoste og ekstrem hodepine. 

Anonymkode: d509b...d2c

Skrevet

Jeg hadde ikke ringt, men det er ikke farlig å ringe heller. Der får du råd 

Anonymkode: f5adc...610

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvis det er grønt du hoster opp så høres det bakterielt ut. Du kan feks ha fått lungebetennelse etter covid. Jeg ville ringt legevakta og hørt om du burde komme inn for å ta crp.

Anonymkode: 4a42e...978

Samme tenkte jeg å skrive.

Hi - du bør kontakte legevakten.

Anonymkode: eff8d...35b

Skrevet
ReneRene skrev (58 minutter siden):

Det er bra at du hoster opp slim. Du har feber men ingen smerter? Det ser ikke noe skummelt ut, men du kan jo ringe for å bli betrygget. 

Herlighet, for noen utrolig uvitende svar du kommer med her inne. 

Anonymkode: 22bd8...d6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet, for noen utrolig uvitende svar du kommer med her inne. 

Anonymkode: 22bd8...d6c

Enig, uforsvarlig også - er rapportert!

Anonymkode: eff8d...35b

Skrevet

Ring legevakten i stedet for å spørre på et forum. Det koster ingenting og er helt ufarlig. God bedring 😊

Anonymkode: 467c5...004

Skrevet

Når man får feber igjen etter sykdom betyr det ofte at man har fått noe bakterielt som "ettersykdom" så jeg ville ringt for å ta en crp.

Søsteren min fikk bakteriell bihulebetennelse etter korona og måtte ha antibiotika, og en kollega fikk lungebetennelse etter korona og måtte ha antibiotika.

Anonymkode: 692b6...b84

Skrevet

Tusen takk  for svar ringte legevakt og de vil  se på meg. Er på vei opp nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skal vel ikke ta Ibux? Er ikke det uheldig å ta ved covid?

Forøvrig sliter jeg med enten ny smitte av covid eller bare ekstremt varierende bivirkninger. Var nesten bra i fire dager så braket det løs igjen. Hoste og ekstrem hodepine. 

Hvorfor skal man ikke ta ibux hvis man har covid?

Anonymkode: c9fcf...a20

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er vel ikke så akutt at du trenger legevakt. Du trenger lege hvis det ikke er bedre over påske. 

Anonymkode: 607bc...053

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette er vel ikke så akutt at du trenger legevakt. Du trenger lege hvis det ikke er bedre over påske. 

Nå har legevakten bedt hun komme da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

For det første; du kan ikke vite det. For det andre; er det noe, er det best å ta det så fort som mulig. Hi er uansett på vei til legevakten og bra er det.

Anonymkode: 341fd...d10

Skrevet

Hvordan går det hi?

Anonymkode: 44d9d...3cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skal man ikke ta ibux hvis man har covid?

Måtte Google. Det er uenighet om det er ok eller ikke ser jeg nå. 
Det var vel mest barn det gjaldt også. Var noe med at Ibux kunne trigge en eller annen tilleggssykdom hos barn etter covid. 
Jeg bør åpenbart lese meg opp før jeg kommenterer. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Måtte Google. Det er uenighet om det er ok eller ikke ser jeg nå. 
Det var vel mest barn det gjaldt også. Var noe med at Ibux kunne trigge en eller annen tilleggssykdom hos barn etter covid. 
Jeg bør åpenbart lese meg opp før jeg kommenterer. 😊

Ibuprofen kan påvirke lungene og gjøre de mer følsomme. Derfor bør ikke lungesyke bruke ibux

Anonymkode: e41b0...3d8

Skrevet

Ibux er dessuten ikke febernedsettende slik paracet er.

Anonymkode: 26477...605

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ibuprofen kan påvirke lungene og gjøre de mer følsomme. Derfor bør ikke lungesyke bruke ibux

Anonymkode: e41b0...3d8

Det gjaldt mistanke om at barn kunne utvikle kawasaki syndrom eller MIS-C.

Etter å ha googlet masse ble jeg egentlig enda mer forvirret angående Ibux og covid. 

Angående lungesyke så kan Ibux gjøre luftpassasjen trangere (ikke mer følsom) så derfor bør de med feks astma unngå det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ibux er dessuten ikke febernedsettende slik paracet er.

Anonymkode: 26477...605

Jo. Ibuprofen virker smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. Paracet virker smertestillende og febernedsettende.

Anonymkode: 44482...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...