Gå til innhold

Hva feiler det noen foreldre egentlig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Les din første setning over her. Les også den siste. Det er manipulering på høyt plan, fordi

begge deler er det motsatte til hva jeg fortalte deg, og uansett hva du måtte mene så tror jeg nok omgangssyke er det minst alvorlige som kan feile noen. 

Selv om det ikke fører til døden for det fleste, så er det virkelig ikke greit å smitte noen med omgangssjuke med vilje. For det er nettopp det denne faren gjør. Omgangssjuke er helt jævlig å ha, selv om man ikke dør av det. Jeg ønsker ikke å smitte noen videre med det, hvis jeg vet jeg kan være smittefarlig - så vondt vil jeg ikke noen. Jeg kan ikke fatte å begripe at du synes denne oppførselen er innafor. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
tante grusom master of law skrev (1 minutt siden):

Selv om det ikke fører til døden for det fleste, så er det virkelig ikke greit å smitte noen med omgangssjuke med vilje. For det er nettopp det denne faren gjør. Omgangssjuke er helt jævlig å ha, selv om man ikke dør av det. Jeg ønsker ikke å smitte noen videre med det, hvis jeg vet jeg kan være smittefarlig - så vondt vil jeg ikke noen. Jeg kan ikke fatte å begripe at du synes denne oppførselen er innafor. 

Niks. Man dør så langt ifra av det. Det er helt ufarlig og riktig behandling er vann 🙃

Skrevet
ReneRene skrev (36 minutter siden):

Jeg har nok mye empati, men ikke snakk om at jeg syns synd på noen for at de har omgangssyke altså. Jeg har forståelse for at det er kjipt, men der stopper det opp. Og det har jeg ikke akkurat dårlig samvittighet for. Jeg tror nok jeg har sett og opplevd litt for mye vedrørende mennesker til å ha empati med noen som er sjuke med noe helt vanlig og uskyldig noen dager. 

Du har mye empati sier du. Du trenger ikke empati for å synes synd på noen. Du bruker empati feil. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg avslutter denne diskusjonen med dette jeg, og så kan dere som krisemaksimerer godt prøve å finne andre forklaringer. Be my guest: 

564916543_Screenshot_20230408-1901342.thumb.png.d37e220c820532b7ce516d3245acce6a.png

Ingen krisemaksimerer i denne tråden.  Det virker som at du henger deg opp i den første setningen og at du dermed har rett. Har du overhode reflektert noe over det som står om små barn og eldre?

Anonymkode: a4f0c...8c4

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Niks. Man dør så langt ifra av det. Det er helt ufarlig og riktig behandling er vann 🙃

Du forsto ikke poenget mitt. 

Skrevet
ReneRene skrev (5 minutter siden):

Ja. Det kan fortsatt være fryktelig irriterende/strevsomt og ubeleilig.

Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Riktig behandling er ikke vann. Det er ikke helt ufarlig. Står det.

Anonymkode: a4f0c...8c4

Skrevet
ReneRene skrev (46 minutter siden):

Jeg har nok mye empati, men ikke snakk om at jeg syns synd på noen for at de har omgangssyke altså. Jeg har forståelse for at det er kjipt, men der stopper det opp. Og det har jeg ikke akkurat dårlig samvittighet for. Jeg tror nok jeg har sett og opplevd litt for mye vedrørende mennesker til å ha empati med noen som er sjuke med noe helt vanlig og uskyldig noen dager. 

Hjelpes , litt av noen holdninger!pinlig å lese

Anonymkode: 8c920...f79

Skrevet
ReneRene skrev (11 minutter siden):

Jeg avslutter denne diskusjonen med dette jeg, og så kan dere som krisemaksimerer godt prøve å finne andre forklaringer. Be my guest: 

564916543_Screenshot_20230408-1901342.thumb.png.d37e220c820532b7ce516d3245acce6a.png

Å nok en gang, for noen er den ikkd ufarlig! Vanskelig p skjønne det

Anonymkode: 8c920...f79

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Ja. Det kan fortsatt være fryktelig irriterende/strevsomt og ubeleilig.

Husker jeg leste du gledet deg til påske og cup. Så kjedelig du ble syk og ikke fikk vært med 🌺

Anonymkode: 76d1e...8fd

Skrevet
ReneRene skrev (57 minutter siden):

Dette er info alle vet. Det betyr ikke at man vil ha dritten i hus. 

Anonymkode: e2d30...54b

Skrevet
ReneRene skrev (På 7.4.2023 den 18.56):

Hva gjør det om dere får omgangssyke egentlig? Det er ikke farlig, og det er ikke engang langvarig! Det er bare ubehagelig, og vi kan ikke skånes for det alltid, og vi kan søren ikke heller forlange at andre skåner oss til enhver tid. Så mye styr for noen dagers ubehag? 

Alle som kan ønsker å unngå det!

Oppkast er helt jævlig. Gris i sengen på nettene gjerne flere ganger også... alt må byttes på. Dusje unger kl.02 er faktisk ikke gøy

Anonymkode: 5da41...011

Skrevet

Omgangssyke er det verste vi får i hus. Folk som ikke tar forholdsregler med tanke på smitte er egoistiske og rimelig nedsnødd. Tenk også hvor mange årsverk som går tapt når man må være hjemme med syke barn og kanskje blir smittet selv også. Mye kunne vært unngått hvis folk hadde brukt hodet.

Anonymkode: 9c9c2...8e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Husker jeg leste du gledet deg til påske og cup. Så kjedelig du ble syk og ikke fikk vært med 🌺

Bare glem denne kommentaren…

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bare glem denne kommentaren…

Så dette først nå. Kjedelig å bli syk, men sånn er det noen ganger😊. Takk for omtanke

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Så dette først nå. Kjedelig å bli syk, men sånn er det noen ganger😊. Takk for omtanke

Ja, kjedelig. Håper du er frisk igjen 😊

Skrevet
ReneRene skrev (10 timer siden):

Akkurat nå gasliighter du, og sånn manipulerende oppførsel er veldig ugreit. Du må tåle at folk har et annet syn enn deg uten å manipulere.  

Men hvorfor klarer ikke du å forstå at det ikke er alltid det passer og dermed er normal høflighet å spørre?

Alle med barn vet om 48 timers regelen. 
Da det gikk vannkopper på skolen så inviterte jeg faktisk smittsomme barn hjem fordi dette skulle vi ha og det passet å få det da. 
I dag skal jeg i en viktig bursdag og hadde jeg blitt syk i dag hadde jeg blitt veldig lei meg. 
Skjønner du virkelig ikke at det noen ganger passer dårlig?

Og hvorfor er det så vanskelig å bare spørre? Vi hadde omgangssyke i går, passer det at Ola kommer i dag? Hvorfor har du denne motstanden mot å vise hensyn?

Anonymkode: 54b4a...f71

Skrevet
ReneRene skrev (På 7.4.2023 den 18.56):

Hva gjør det om dere får omgangssyke egentlig? Det er ikke farlig, og det er ikke engang langvarig! Det er bare ubehagelig, og vi kan ikke skånes for det alltid, og vi kan søren ikke heller forlange at andre skåner oss til enhver tid. Så mye styr for noen dagers ubehag? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men hvorfor klarer ikke du å forstå at det ikke er alltid det passer og dermed er normal høflighet å spørre?

Alle med barn vet om 48 timers regelen. 
Da det gikk vannkopper på skolen så inviterte jeg faktisk smittsomme barn hjem fordi dette skulle vi ha og det passet å få det da. 
I dag skal jeg i en viktig bursdag og hadde jeg blitt syk i dag hadde jeg blitt veldig lei meg. 
Skjønner du virkelig ikke at det noen ganger passer dårlig?

Og hvorfor er det så vanskelig å bare spørre? Vi hadde omgangssyke i går, passer det at Ola kommer i dag? Hvorfor har du denne motstanden mot å vise hensyn?

Det var kommentaren over her som satte i gang alt. Herregud, det var et spørsmål jeg oppriktig lurte på fordi jeg nok har mye høyere toleranse selv. Ingen i familien min klager på sånt heller, og ikke noen venner såvidt jeg kan huske. En av dem fikk derimot Covid og var skikkelig syk. Hun klaget ikke, men da snakket hun faktisk om det. Så når jeg spør så er det fordi jeg ikke er vant til det. Dermed klikker jo folk her, og begynner til og med med angrep! Ærlig talt! Da er det ikke rart begynner å lure.. Jeg har også hele tiden sagt at jeg skjønner at det er kjipt, og hadde noen skrevet at de gikk glipp av noe stort eller hyggelig, og forklart det med at naboen smittet så de er irriterte på ham,så hadde jeg fint skjønt det. Her handler det om kun at en far slapp inn et annet barn. Det er lett å glemme sånt. En får ikke rundt dagen etter eller i dagesvis og tenker at man har vært syk. Når det gjelder bhg så kicker det inn når det skjer, og man forbereder hjemmedager. Det blir noe heelt annet. 

Jeg vet ikke om jeg skal syns det er morsomt eller betenkelig at folk går sånn av skaftet for en kommentar som jeg skrev. Jeg blir jo helt satt ut...igjen. 

Skrevet
ReneRene skrev (29 minutter siden):

Det var kommentaren over her som satte i gang alt. Herregud, det var et spørsmål jeg oppriktig lurte på fordi jeg nok har mye høyere toleranse selv. Ingen i familien min klager på sånt heller, og ikke noen venner såvidt jeg kan huske. En av dem fikk derimot Covid og var skikkelig syk. Hun klaget ikke, men da snakket hun faktisk om det. Så når jeg spør så er det fordi jeg ikke er vant til det. Dermed klikker jo folk her, og begynner til og med med angrep! Ærlig talt! Da er det ikke rart begynner å lure.. Jeg har også hele tiden sagt at jeg skjønner at det er kjipt, og hadde noen skrevet at de gikk glipp av noe stort eller hyggelig, og forklart det med at naboen smittet så de er irriterte på ham,så hadde jeg fint skjønt det. Her handler det om kun at en far slapp inn et annet barn. Det er lett å glemme sånt. En får ikke rundt dagen etter eller i dagesvis og tenker at man har vært syk. Når det gjelder bhg så kicker det inn når det skjer, og man forbereder hjemmedager. Det blir noe heelt annet. 

Jeg vet ikke om jeg skal syns det er morsomt eller betenkelig at folk går sånn av skaftet for en kommentar som jeg skrev. Jeg blir jo helt satt ut...igjen. 

Du kan selvfølgelig tenke at det er alle andre det er feil med, men du kan også vurdere om det er din måte å kommunisere på som blir feil for andre. 

Skrevet
Iiiiik skrev (1 minutt siden):

Du kan selvfølgelig tenke at det er alle andre det er feil med, men du kan også vurdere om det er din måte å kommunisere på som blir feil for andre. 

Jeg har ikke skrevet at det er feil med noen. Jeg stilte et spørsmål. Og du bør også slutte med å gaslighte andre.

Skrevet
ReneRene skrev (34 minutter siden):

Man glemmer ikke at man nettopp nesten har spydd ut innvollene sine altså. Ærlig talt!

Anonymkode: ee17b...150

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Rent samfunnsøkonomisk er det også en svært dårlig ide å spre viruset. Et smittebærende barn på besøk kan fort resultere i 5-10 dagsverk i minus om man har flere barn og selv blir syk i tillegg. Men det er bare dumt å tenke på? Fordi da syter man?

Anonymkode: e2d30...54b

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Og der er vi uenige da. For å glemme at ungen kastet opp natta før gjør man vel ikke. 
Det ligger så i ryggmargen min å holde småbarn unna andre småbarn i 48 timer. Når ungene er større og har bedre hygienen så kan vi slippe litt mer opp. Men jeg varsler ALLTID om vi nylig har vært syke fordi det for meg er normal høflighet. Jeg snakker nå om ungen som har vært syk, ikke medlemmer av husstanden. 
Denne vinteren har forøvrig vært en eneste lang sykdomsperiode for vår del. Det har vært en i husstanden som har vært syk siden februar. Nå som alle er friske samtidig så setter jeg pris på det. Og skulle noen utsatt oss for ny smitte nå hadde jeg blitt skikkelig sur. Rett og slett fordi sykedager omtrent er brukt opp. 
Selvsagt er ikke omgangssyke farlig, men det er et jævla styr. Tre unger og to voksne som kan få det. Vaske, tørke spy og bæsj (har fortsatt et bleiebarn) Det er ikke noe jeg tar på strak arm med er smil altså. Ikke etter denne vinteren her. 

Skrevet
ReneRene skrev (18 timer siden):

Hadde du bare holdt det du lovet, å avslutte…

Skrevet
amandine skrev (3 minutter siden):

Hadde du bare holdt det du lovet, å avslutte…

Men kjære vene. Jeg prøver alt jeg kan! Men så kommer noen mer saklige kommentarer til meg som jeg syns det er greit å svare på. Ikke at din var så saklig men... 🙄 Greit å svare siden det er det som skjer. 

Skrevet
ReneRene skrev (42 minutter siden):

Men kjære vene. Jeg prøver alt jeg kan! Men så kommer noen mer saklige kommentarer til meg som jeg syns det er greit å svare på. Ikke at din var så saklig men... 🙄 Greit å svare siden det er det som skjer. 

Når du sier du skal avslutte, så lar du være å gå inn i tråden noe mer. Da slipper du problemet med at du ser at noen kommer med kommentarer til deg, og du gjør som du har sagt. Nemlig å avslutte diskusjonen. 

Anonymkode: ee17b...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...