Gå til innhold

Hva feiler det noen foreldre egentlig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det andre gangen (over noen år) far til en venninne til mon datter drar min datter inn i hus hvor noen akkurat har hatt omgangssyke. Far hadde hatt det førdagen, og min datter var der i går. Hvor tankeløs går det egentlig ann å bli?! Han nevnte ingenting om dette før ungen skulle hentes. Takk sier jeg bare!

Anonymkode: ee17b...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå er det andre gangen (over noen år) far til en venninne til mon datter drar min datter inn i hus hvor noen akkurat har hatt omgangssyke. Far hadde hatt det førdagen, og min datter var der i går. Hvor tankeløs går det egentlig ann å bli?! Han nevnte ingenting om dette før ungen skulle hentes. Takk sier jeg bare!

Anonymkode: ee17b...150

Nei si det. Vi fikk besøk av naboungene, på julaften, hvor ene ungen sier. Jeg kastet opp i natt. 🙄 

Anonymkode: 3edf7...304

Skrevet

Noen er jo bare dumme. 
Her sier vi alltid fra når vi nylig har vært syke, det også før covid. Og jeg forventer det samme tilbake. Noen ganger passer det virkelig ikke å bli utsatt for smitte og da er det fint å unngå det. 

Anonymkode: 54b4a...f71

Skrevet

Han hadde omgangssyke fem dager før din datter var der?  Ble hun veldig syk da han gjorde det samme for flere år siden? 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Han hadde omgangssyke fem dager før din datter var der?  Ble hun veldig syk da han gjorde det samme for flere år siden? 

Hvordan kommer du frem til 5 dager?

Anonymkode: 6b487...659

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hun leste nok lørdagen, jeg gjorde også det først. Men hun mente nok dagen før (førdagen)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Leste lørdagen, sorry 🙂 men omgangssyke smitter såvidt jeg vet av tarmbakterier, så de har garantert vasket do, og sikkert byttet håndkle? Det skal jo nærhet til for å bli smittet sånn. 

Skrevet
ReneRene skrev (20 minutter siden):

Leste lørdagen, sorry 🙂 men omgangssyke smitter såvidt jeg vet av tarmbakterier, så de har garantert vasket do, og sikkert byttet håndkle? Det skal jo nærhet til for å bli smittet sånn. 

Omgangssyke smitter utrolig lett

Anonymkode: ac9ba...944

Skrevet

Det der er ikke greit! Når det gjelder omgangssyke så kan man ikke ha besøk på mange dager uten å risikere å smitte besøket. Rett og lett tankeløst av denne faren. 

Skrevet

Sånne naboer har vi og. Det verste er at datteren presterte å si sist: jeg kasta opp i stad jeg, pappa ba meg gå hit for å leke. 

Anonymkode: f30af...33a

Skrevet
ReneRene skrev (36 minutter siden):

Er det da ingen ting du ikke gidder å kverulere på? Norovirus smitter i 48 t etter siste oppkast/diaré. Da hjelper det lite å bytte håndkle. 

Anonymkode: e2d30...54b

Skrevet

Opplevde det samme i et bursdagsselskap for litt siden. 

Nevøen min fyllte ett år og gudmor m/2 små barn kom og bodde der hele helgen. Etter selskapet på lørdagen kaster ene barnet hennes opp. Da forteller hun at det andre barnet kastet opp fredag før de kom på besøk. Selv kastet hun også opp lørdagskvelden. 

Hele familien vår var i selskapet og fem ble syke etterpå. Syns det er så utrolig egoistisk og hensynsløst. 

Anonymkode: 67919...14c

Skrevet

Gud bedre så hysteriske dere er. 

Anonymkode: 2be66...9af

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gud bedre så hysteriske dere er. 

Anonymkode: 2be66...9af

Nei realister som ikke er keen på spysjuken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Opplevde det samme i et bursdagsselskap for litt siden. 

Nevøen min fyllte ett år og gudmor m/2 små barn kom og bodde der hele helgen. Etter selskapet på lørdagen kaster ene barnet hennes opp. Da forteller hun at det andre barnet kastet opp fredag før de kom på besøk. Selv kastet hun også opp lørdagskvelden. 

Hele familien vår var i selskapet og fem ble syke etterpå. Syns det er så utrolig egoistisk og hensynsløst. 

Anonymkode: 67919...14c

Hva gjør det om dere får omgangssyke egentlig? Det er ikke farlig, og det er ikke engang langvarig! Det er bare ubehagelig, og vi kan ikke skånes for det alltid, og vi kan søren ikke heller forlange at andre skåner oss til enhver tid. Så mye styr for noen dagers ubehag? 

Skrevet

Hva gjør det om dere får omgangssyke egentlig? Det er ikke farlig, og det er ikke engang langvarig! Det er bare ubehagelig, og vi kan ikke skånes for det alltid, og vi kan søren ikke heller forlange at andre skåner oss til enhver tid. Så mye styr for noen dagers ubehag? 

Herregud. Kan du aldri holde fred?

Noen ganger passer det ikke å eksponeres for sykdom og det er greit å få en beskjed slik at man kan velge. 
Noen ganger takker vi nei til besøk fordi vi har planer. Å få besøk av en som er smittsom dagen før vi skal på ferie feks prøver vi å unngå. 
Du må gjerne synes det er finfint å marinere deg i smitte 24/7 andre synes ikke det er ok. 

Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Velt deg i omgangssyke så mye du vil du, men ikke forvent at andre vil det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Velt deg i omgangssyke så mye du vil du, men ikke forvent at andre vil det.

Jeg hyler ikke opp for det. Jeg blir ikke sinte på andre som smitter med slikt heller. Det er en bagatell! Ubehagelighet noen dager, ingenting annet. 

Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Hva gjør det om dere får omgangssyke egentlig? Det er ikke farlig, og det er ikke engang langvarig! Det er bare ubehagelig, og vi kan ikke skånes for det alltid, og vi kan søren ikke heller forlange at andre skåner oss til enhver tid. Så mye styr for noen dagers ubehag? Jo det er farlig for noen, hvilken stein bor du under? 

Anonymkode: 8c920...f79

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg hyler ikke opp for det. Jeg blir ikke sinte på andre som smitter med slikt heller. Det er en bagatell! Ubehagelighet noen dager, ingenting annet. 

Det er ikke en bagatell når det raser på rekke og rad gjennom hele familien , og man for ente gang må være hjemme fra jobb.

Skrevet
ReneRene skrev (13 minutter siden):

Vel… jeg ligger alene hjemme mens resten av familien er på påskeferie. Grunn ; omgangssyke. Nå har de vært borte i en uke. Skulle veldig gjerne unngått å ha blitt smittet. Det er ikke heeeelt det samme å få snap fra ungenes cuper som å være til stede. 

Det er hverken farlig eller langvarig , men gudene skal vite at jeg hadde satt pris på å ikke bli smittet. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Vel… jeg ligger alene hjemme mens resten av familien er på påskeferie. Grunn ; omgangssyke. Nå har de vært borte i en uke. Skulle veldig gjerne unngått å ha blitt smittet. Det er ikke heeeelt det samme å få snap fra ungenes cuper som å være til stede. 

Det er hverken farlig eller langvarig , men gudene skal vite at jeg hadde satt pris på å ikke bli smittet. 

Hmm. Så du var syk når de dro? Tenk om de smitter hele laget og mer til? 😨

Skrevet

Hmm. Så du var syk når de dro? Tenk om de smitter hele laget og mer til? 😨

Nei. De dro først på hytta for å unngå å smitte noen. Så når de ikke ble syke så reiste de på cup. De mistet da altså også sin ferie vi hadde planlagt sammen. De reiste på hytta forrige fredag og reiste på cup i går. Nettopp for å ta hensyn. Jeg var syk i flere dager og vil ikke møte folk før etter noen dager etter siste oppkast.

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Haha, hæ? Du er virkelig fullstendig kunnskapsløs om alt? Ikke rart det sprer seg raskt om folk er like uvitende som deg. 

Selvsagt slipper man ikke inn folk eller sender bort barn så nære sykdom. 

Anonymkode: 8cad5...e1a

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Slår det deg at du ikke kan bruke din målestokk på alle andres problemstillinger? Det er vel åpenbart at omgangssyke ikke oppfattes som en bagatell. Du må gjerne synes at det er det, men for HI (og de fleste andre tror jeg) er det ikke en bagatell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...