Gå til innhold

Kvinner i rullestol som kan så vidt bevege seg blir gravide?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at mange har ønske om å bli mor, til og med de i rullestol som er paralysert fra hender til bein som kan bruke litt av fingrene.

Og hvor dårlig jeg føler meg for å si dette..

synes jeg meget synd på barnet, og det er stor risiko for mor i rullestol som bærer på barnet også. Og er jo den friske samboeren som må gjøre meste part av jobben sammen med mors assistenter. 
jeg skjønner jo at de vil leve mest normale liv som alle andre men å sette et barn i verden som mor som ikke kan ta vare på seg selv engang så synes jeg meget synd på baby/barnet,

hva vis de skiller seg tenker jeg? Da ender jo far med  å hovedomsorgen uff.. og mor med så vidt samvær

Anonymkode: 01b9e...9c9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at mange har ønske om å bli mor, til og med de i rullestol som er paralysert fra hender til bein som kan bruke litt av fingrene.

synes jeg meget synd på barnet, og det er stor risiko for mor i rullestol som bærer på barnet også. Og er jo den friske samboeren som må gjøre meste part av jobben sammen med mors assistenter. 
jeg skjønner jo at de vil leve mest normale liv som alle andre men å sette et barn i verden som mor som ikke kan ta vare på seg selv engang så synes jeg meget synd på baby/barnet,

hva vis de skiller seg tenker jeg? Da ender jo far med  å hovedomsorgen uff.. og mor med så vidt samvær

Tuller du nå? Tror du setter mor litt vel høyt om det er et problem at far har omsorg? Er da virkelig ikke noe galt at far har hovedomsorgen? Og jeg går utifra at mor er kognitiv frisk og har assistenter til å hjelpe seg med praktiske oppgaver, så ser ikke problemet. Hadde du tengt det samme om det var far som hadde et hjelpebehov?

viktigere at er psykisk frisk og omsorgsfulle spør du meg.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva med menn som sitter i rullestol og knapt kan bruke armene?

Seriøst Hi - det er faktisk ikke alt du tenker på du må dele på et offentlig forum!

Anonymkode: cfd88...30b

Var ikke ment å komme stygt ut men av nyssjerighet egnt og ting som snakkes lite av

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Var ikke ment å komme stygt ut men av nyssjerighet egnt og ting som snakkes lite av

Det er ingenting i innlegget ditt som tyder på nysgjerrighet. Du kritiserer og har fordommer. Du ignorerte også første spørsmålet mitt som kunne være en glimrende måte å "snakke om dette" på. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gjentar - det er virkelig ikke alt du tenker du trenger å skrive på et offentlig forum.

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Veldig rart at du engasjerer deg i dette. Ungen vil jo få adekvat omsorg selv om mor ikke gjør alt med sine egne hender. Regner med at hun kan snakke? 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Om du føler deg dårlig av å dele tankene dine er det en god grunn til å holde kjeft. 

Anonymkode: db4cf...6d9

Ting flest snakkes for lite om, er en grunn til disse forumene eksisterer 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ting flest snakkes for lite om, er en grunn til disse forumene eksisterer 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene som du får da?

Anonymkode: 31518...c1d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det noen som blir en god rollemodell er det jo denne kvinnen. 

Hun har mye kunnskap og empati. Barnet hennes kommer til å bli en fantastisk person. 

Mange som er alenemødre/fedre, barnet får det det trenger. Pluss lærdom om livet i samme slengen. 

Ikke en dømmende mamma. 

Anonymkode: 956f9...ac9

Annonse

Trengs dette å snakkes om? Hva skal vi snakke om da? At dette barnet får alt det trenger? All den kunnskapen og empatien, og forståelsen for at man kan klare alt her i livet? For ett heldig barn! Det kan vi gjerne snakke om. 

Anonymkode: 956f9...ac9

Hva med menn som sitter i rullestol og knapt kan bruke armene?

Seriøst Hi - det er faktisk ikke alt du tenker på du må dele på et offentlig forum!

Akk og ve sier jeg bare. Enig 30b. Noen burde fått internett-forbud i voksen alder... Jeg skjønner at det finnes sko med borrelås til voksne når jeg leser slike innlegg. 

Elizabeth skrev (1 time siden):

Akk og ve sier jeg bare. Enig 30b. Noen burde fått internett-forbud i voksen alder... Jeg skjønner at det finnes sko med borrelås til voksne når jeg leser slike innlegg. 

Så hårsåre folk er

Jeg forstår deg, HI. Samme hva som skjer er det alltid mamma som er den trygge. Samme hvor strenge grenser mamma setter er det alltid mamma barn vil til når de kommer løpende med tårene rennende. Det er mamma de søker trøst hos. Derfor er det viktig med en mamma som kan ta seg av barna.

Anonymkode: 36ca7...5dd

Jeg er enig i at det høres ut som en høy risiko for morens helse og kropp, men sannsynligvis får de god oppfølging. En litt uvanlig familie blir de jo helt klart, men det er ingen grunn til at det ikke kan fungere likevel. Barnets far har valgt dette og er nok inneforstått med at han må ta det meste praktiske i tillegg til den hjelpen de har av assistenter. Jeg tenker at dette vil sikkert gå fint, barn tilpasser seg og så lenge de får nok kjærlighet og omsorg gjør det ingenting at familien er litt utradisjonell.

Anonymkode: 25e16...7e4

Vet det ikke er "politisk korrekt" å mene dette, men er enig i at kvinner i rullestol ikke burde få barn. Forstår selvfølgelig at de også kan ønske seg barn, men kan de i det hele tatt være alene med barnet de første årene? Hva hvis 1-åringen snubler og skader seg, og mor ikke kan ta hen opp? Og tusen andre scenarier. 

Anonymkode: f721b...d4f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår deg, HI. Samme hva som skjer er det alltid mamma som er den trygge. Samme hvor strenge grenser mamma setter er det alltid mamma barn vil til når de kommer løpende med tårene rennende. Det er mamma de søker trøst hos. Derfor er det viktig med en mamma som kan ta seg av barna.

🤣🤣🤣 Dette er nok ønsketenkning fra deg. Mulig det var slik på 50 tallet når fedrene ikke deltok på lik linje i barneoppdragelse. I dag når foreldrene deltar og viser omsorg på lik linje søker barna begge foreldre. Og vet du hva? Noen barn har også pappa som førstevalg til å søke trøst av.

Endret av ulenissen
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Vet det ikke er "politisk korrekt" å mene dette, men er enig i at kvinner i rullestol ikke burde få barn. Forstår selvfølgelig at de også kan ønske seg barn, men kan de i det hele tatt være alene med barnet de første årene? Hva hvis 1-åringen snubler og skader seg, og mor ikke kan ta hen opp? Og tusen andre scenarier. 

Anonymkode: f721b...d4f

Mulig de som er så trangsynte og lite løsningsorienterte heller ikke burde fått barn. Forstår selvfølgelig at du ønsker deg barn, men… Her var det mye fordommer og oppgulp, du!

Jeg tenker at det ikke er min vurdering å ta. Jeg kunne ha tenkt at det var en merkelig prioritering dersom begge foreldre satt lenket til rullestolen med assistanse 24/7, men når det er snakk om at en av foreldrene er funksjonsfriske kan jeg ikke helt se at det skulle være problematisk. 

Anonymkode: 61741...79e

ulenissen skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣 Dette er nok ønsketenkning fra deg. Mulig det var slik på 50 tallet når fedrene ikke deltok på lik linje i barneoppdragelse. I dag når foreldrene deltar og viser omsorg på lik linje søker barna begge foreldre. Og vet du hva? Noen barn har også pappa som førstevalg til å søke trøst av.

Naturlig biologi forandrer seg ikke på 50 år. 🤭

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Naturlig biologi forandrer seg ikke på 50 år. 🤭

Det er ikke biologi lille venn 🤣 Det er i stor grad tillærte sosiale kjønnskonstruerte normer. 

Det betyr også at to mammaer eller to pappaer er akuratt like bra 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...