Gå til innhold

Hvitveis i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha konfirmasjon 6 Mai. Har ett stramt budsjett. Tenkte å plukke hvitveis. Kan jeg håpe at hvitveis kommer i Trondheim så tidlig? 

Anonymkode: a0c74...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt, det bør du kunne regne med. Plukk inn litt grener av bjørk eller bøk allerede nå og sett dem i vase ril driving så har du nydelige grener med blader på ril konfirmasjonen. Du kan plukke inn litt blåbærlyng også og drive frem. 

Skrevet
amandine skrev (7 minutter siden):

Absolutt, det bør du kunne regne med. Plukk inn litt grener av bjørk eller bøk allerede nå og sett dem i vase ril driving så har du nydelige grener med blader på ril konfirmasjonen. Du kan plukke inn litt blåbærlyng også og drive frem. 

Takk for fine idéer 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for fine idéer 😉

Blåbærlyngen får fine blomster, og så kan du eventuelt plusse på med en bukett roser du kan spre ut over, bruk glass eller små flasker og sett små buketter utover, det blir så fint! 

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Blåbærlyngen får fine blomster, og så kan du eventuelt plusse på med en bukett roser du kan spre ut over, bruk glass eller små flasker og sett små buketter utover, det blir så fint! 

Vanlige lave glass eller vinglass? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vanlige lave glass eller vinglass? 

Jeg hadde valgt små og lave glass, jeg liker ikke så godt høye buketter på bord, for da kan man ikke se skikkelig over bordet. Man må kunne snakke med de på den andre siden uten å bøye seg. 

Skrevet

Sjekk litt på Pinterest, for eksempel, så får du masse idéer. Det trenger nesten ikke koste noe som helst å dekorere et fint bord, finn ting i skuffer og skap ( eller lån).

0FABBCB0-7258-4AB5-B1D8-8E3D71D35B27.png

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Sjekk litt på Pinterest, for eksempel, så får du masse idéer. Det trenger nesten ikke koste noe som helst å dekorere et fint bord, finn ting i skuffer og skap ( eller lån).

0FABBCB0-7258-4AB5-B1D8-8E3D71D35B27.png

Det var veldig koselig, kjempefint.

Anonymkode: b62ea...46d

Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Bjørk?? På ett bord inne.. Nei takk. Veldig mange er allergiske. 

Anonymkode: 7de38...254

Skrevet

Noen på fb har lagt ut hvitveis funnet i Trondheim i dag, så om en mnd burde det ha kommet fler!

Anonymkode: 0d173...657

Skrevet

Ja det blir sikkert kjempefint. Jeg hadde lilla, sølv og grønt tema i min konfirmasjon, bordkortene var fine grønne blader, lignende lønn i formen, men det var fra en busk og ikke tre. Så skrev mamma navn med sølvtusj. Så hadde jeg lilla servietter fra Ikea som vi la under bordkortene. Og hvitveis i små vaser. Jeg syntes det var kjempefint. Nesten alle andre jeg kjente hadde rosa tema. 

Anonymkode: 26775...ae4

Skrevet

De er allerede kommet på Sørlandet, så det er lov å håpe på. 

Anonymkode: f1f0c...719

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg plukker selvfølgelig inn ting gjestene ikke tåler. Eller ikke.
Og du mener ‘et’ bord, ikke ‘ett’. Tenk at du klarte å vri ut en sur kommentar, det er godt gjort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

De er allerede kommet på Sørlandet, så det er lov å håpe på. 

Anonymkode: f1f0c...719

Først må snøen forsvinne her i Trondheim. Men sola er frem, så det er håp 😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det blir sikkert kjempefint. Jeg hadde lilla, sølv og grønt tema i min konfirmasjon, bordkortene var fine grønne blader, lignende lønn i formen, men det var fra en busk og ikke tre. Så skrev mamma navn med sølvtusj. Så hadde jeg lilla servietter fra Ikea som vi la under bordkortene. Og hvitveis i små vaser. Jeg syntes det var kjempefint. Nesten alle andre jeg kjente hadde rosa tema. 

Kan du plukkes ett par dager før eller vente til samme dag eller kvelden før?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvitveis kan du plukke kvelden før. 

Anonymkode: 99edf...a28

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvitveis kan du plukke kvelden før. 

Anonymkode: 99edf...a28

Takk😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.4.2023 den 22.41):

Det er ikke bjørkepollen i bladene og greinene.. alt på bjørka er ikke et allergen. Det er raklene som produserer pollen, og de kan man fint plukke av før de er "modne". Da er det ingen problem å bruke bjørk som dekorasjon. 

Anonymkode: 31ae5...30a

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Tror vi gjorde klart dagen før 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror vi gjorde klart dagen før 🙂

Det blir det her også 😀. Er nok å gjøre på selve dagen 😀

Skrevet

Har dere bruktbutikk på søplefyllinga hos dere? Det har vi her og de har så sinnsykt mye små vaser, flasker og klass, du får dem for 3 kr, 5 kr og 10 kr stk.

Jeg synes det er kjempefint å sette sånne små glass og flasker på bordet og fylle dem med ting du finner ute, alt fra gress til strå til hvitveis osv.

På Rema koster det veldig lite for en bukett roser, nelliker o.l. og du kan sette en blomst i hvert glass. Det blir kjempefint.

Anonymkode: 0e88d...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...