Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #26 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg klager på at de bare gir 13 skoletimer undervisning på en samling det står at skal være 24 t undervisning. Vi får mindre enn halvparten av den undervisningen som oppgis (noen av de 13 timene brukes også til gruppearbeid uten lærer, men det er ok) Anonymkode: 4a86c...7b1 Jeg har ikke opplevd et eneste studie som har 8 klokketoner undervisning pr undervisningsdag. Hvis du mener studieplanen oppgis en slik mengde ren undervisning, og du faktisk ikke får det, må du faktisk klage til skolen. Å klage her inne vil jo ikke gjøre noe forskjell. Har du faktisk kontaktet skolen i det hele tatt? Anonymkode: 3d76e...b2d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #27 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hvor er dette? Spør så jeg kan unngå det 😛 er det ved Rena der? Anonymkode: 2ce19...80d Nei det er ikke Rena. Anonymkode: 4a86c...7b1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #28 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke opplevd et eneste studie som har 8 klokketoner undervisning pr undervisningsdag. Hvis du mener studieplanen oppgis en slik mengde ren undervisning, og du faktisk ikke får det, må du faktisk klage til skolen. Å klage her inne vil jo ikke gjøre noe forskjell. Har du faktisk kontaktet skolen i det hele tatt? Anonymkode: 3d76e...b2d Det kan godt hende det er vanlig å legge inn korte pauser uten å trekke det fra når de oppgir forelesningsnotater, men 8 timer oppgitt tid bør ikke bli til 3. Det er vanlig å legge inn mye undervisning på en gang når studentene reiser langt og bare kommer på samlinger for noen få dager av gangen. Anonymkode: 4a86c...7b1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #29 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er vanlig å legge inn mye undervisning på en gang når studentene reiser langt og bare kommer på samlinger for noen få dager av gangen. Anonymkode: 4a86c...7b1 Hvor har du det fra at dette er vanlig? Ved hvilke høyskoler eller universiteter er dette vanlig? Jeg har tatt samlingsbasert studier både ved en høyskole jeg måtte fly med Widerøe for å komme til, og ved et universitet jeg måtte kjøre i flere timer for å komme til, og overnatte på hotell. ALDRI har jeg opplevd å ha mer enn 3-4 timer undervisning Ila en dag. Så ved hvilke høyskole/universitet er det vanlig å ha flere timer undervisning i strekk? Anonymkode: 9822b...adb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #30 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men du kjenner jo ikke til lærernes arbeidsbyrde. Har du jobbet på et universitet eller en høyskole? Anonymkode: 9822b...adb Hverken jeg eller den som skrev innlegget kjenner disse lærerenes arbeidsbyrde spesielt. Det jeg vet er at det ikke brukes vesentlig tid på arbeidskrav. De planlegger og gjennomfører undervisning, svarer på noen spørsmål og har sikkert noen andre oppgaver også uten at det er noen unnskyldning for å droppe å planlegge og gjennomføre undervisning vi har blitt innkalt til. I følge det som ble sendt ut skulle det være undervisning fra 09.00 til 17.30, med 30 minutters lunch hver av de 3 dagene. Anonymkode: 4a86c...7b1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #31 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hverken jeg eller den som skrev innlegget kjenner disse lærerenes arbeidsbyrde spesielt. Det jeg vet er at det ikke brukes vesentlig tid på arbeidskrav. De planlegger og gjennomfører undervisning, svarer på noen spørsmål og har sikkert noen andre oppgaver også uten at det er noen unnskyldning for å droppe å planlegge og gjennomføre undervisning vi har blitt innkalt til. I følge det som ble sendt ut skulle det være undervisning fra 09.00 til 17.30, med 30 minutters lunch hver av de 3 dagene. Anonymkode: 4a86c...7b1 Men da må du kontakte skolen! Jeg jobber forresten ved et norskt universitet. Jeg kan garantere deg at lærerne gjør VESENTLIG mye mer enn å planlegge og gjennomføre undervisning, svare på «noen» spørsmål og «sikkert noen andre oppgaver også». Anonymkode: 9822b...adb
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #32 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor har du det fra at dette er vanlig? Ved hvilke høyskoler eller universiteter er dette vanlig? Jeg har tatt samlingsbasert studier både ved en høyskole jeg måtte fly med Widerøe for å komme til, og ved et universitet jeg måtte kjøre i flere timer for å komme til, og overnatte på hotell. ALDRI har jeg opplevd å ha mer enn 3-4 timer undervisning Ila en dag. Så ved hvilke høyskole/universitet er det vanlig å ha flere timer undervisning i strekk? Anonymkode: 9822b...adb Både på BI og Høyskolen Innlandet har de mye mer enn 3-4 timer på samlingsbasert studier. Det er sjelden jeg har sett planer for like mye undervisning som det var lagt opp til her, men jeg har heller aldri endt opp med så lite. Anonymkode: 4a86c...7b1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #33 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg har ikke opplevd et eneste studie som har 8 klokketoner undervisning pr undervisningsdag. Anonymkode: 3d76e...b2d Men dette er jo samlingsbasert. Da har man allerede frigjort tid til lesing mellom samlingene. Anonymkode: 18d66...d15
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #34 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men da må du kontakte skolen! Jeg jobber forresten ved et norskt universitet. Jeg kan garantere deg at lærerne gjør VESENTLIG mye mer enn å planlegge og gjennomføre undervisning, svare på «noen» spørsmål og «sikkert noen andre oppgaver også». Anonymkode: 9822b...adb "Norskt"? Anonymkode: 18d66...d15
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #35 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan garantere deg at lærerne gjør VESENTLIG mye mer enn å planlegge og gjennomføre undervisning, svare på «noen» spørsmål og «sikkert noen andre oppgaver også». Anonymkode: 9822b...adb Men det skal de altså gjøre mellom samlingene. Anonymkode: 18d66...d15
Anonym bruker Skrevet 7. april 2023 #36 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men da må du kontakte skolen! Jeg jobber forresten ved et norskt universitet. Jeg kan garantere deg at lærerne gjør VESENTLIG mye mer enn å planlegge og gjennomføre undervisning, svare på «noen» spørsmål og «sikkert noen andre oppgaver også». Anonymkode: 9822b...adb Jeg tror deg på at de har andre oppgaver også. De må jo for eksempel lage og rette eksamen. Det har uansett ikke noe med dette å gjøre. Anonymkode: 4a86c...7b1
Gjest Danida Skrevet 7. april 2023 #37 Skrevet 7. april 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror deg på at de har andre oppgaver også. De må jo for eksempel lage og rette eksamen. Det har uansett ikke noe med dette å gjøre. Anonymkode: 4a86c...7b1 Man må jo anta at de vet når samlingene finner sted. Da kan de sørge for at ikke-bundne arbeidstimer ikke legges akkurat oppi undervisningstida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå