Gå til innhold

Jeg er smittefri i dag, sant?

Anbefalte innlegg

Vi har omgangssyken i hus! Jeg begynte å spy på søndag, og har heller ikke spydd siden. På mandag hadde jeg litt diaré. Ungene er også ferdig med å spy, samme med mannen. Men mannen sliter fortsatt med magevondt og litt diaré. Vi er alle sammen litt slappe etter sjauen, og småkvalmen kommer og går. Jeg skal på jobb i dag, og mannen var innstilt på å prøve seg alene i dag med ungene i dag.

Jeg er smittefri etter så lang tid selv om vi ikke er helt 100%?

Anonymkode: b4a57...cc2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439382-jeg-er-smittefri-i-dag-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gå på jobb og videre god bedring i heimen.

Anonymkode: ee3c1...e24

Takk🙌🏻 Jeg mener jo også det, men mange er jo (forståelig nok) hysteriske for denne syken, så det gjør godt å få bekreftelse på at jeg ikke tar for lett på det😅

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vanlig å regne to døgn etter siste oppkast eller diaré. Husk å dusje før du går ut av huset.

Anonymkode: f9f49...f03

To døgn etter siste tømming gjelder barnehagebarn og folk som jobber med mat.

For oss andre er det 24 timer som gjelder. Voksne mennesker med god håndhygiene trenger ikke være hjemme i to dager.

Anonymkode: 10a8f...eb3

Annonse

Ene barnet kastet opp frokosten igjen, men det var nok bare fordi det ble for mye. Jeg avventet derfor litt for å se om det ga seg og om mannen var i god nok form til å være hjemme med de, og vi ble enige om at det skulle gå bra. Så da dro jeg på jobb, og eldstemann åt en ny frokost som ble der den skulle være, minsten serverte en bæsjebleie oppover ryggen. Så alt bra👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...