ReneRene Skrevet 6. april 2023 #26 Del Skrevet 6. april 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Å tenke at sannsynlighet har noe å si, det er å fantasere. Anonymkode: 77b9a...2c3 Her er forskjellen på sannsynlighet og fantasi. Jeg har en konkret situasjon å forholde meg til her. Ts har blitt lurt. Kjæresten har brukt hennes identitet til å kjøpe noe og unnlate å betale for det. To helt konkrete ting som altså ikke har noe med mitt indre å gjøre. At jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon og at det er en grunn til at han har gjort det, er empati og logikk. Til det må det naturligvis litt fantasi til å forstå, men bygger igjen på helt grunnleggende kunnskap om psykologi. Hadde jeg sittet og utbrodert hvordan forholdet deres var, og hvem Ts er og hvem kjæresten er, med historie og detaljer, ja da hadde det vært fantasi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2023 #27 Del Skrevet 6. april 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Her er forskjellen på sannsynlighet og fantasi. Jeg har en konkret situasjon å forholde meg til her. Ts har blitt lurt. Kjæresten har brukt hennes identitet til å kjøpe noe og unnlate å betale for det. To helt konkrete ting som altså ikke har noe med mitt indre å gjøre. At jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon og at det er en grunn til at han har gjort det, er empati og logikk. Til det må det naturligvis litt fantasi til å forstå, men bygger igjen på helt grunnleggende kunnskap om psykologi. Hadde jeg sittet og utbrodert hvordan forholdet deres var, og hvem Ts er og hvem kjæresten er, med historie og detaljer, ja da hadde det vært fantasi. Ja, ja, la ikke meg hindre deg i å følge din vante metode... 🙄 Det ville ikke vært noe nytt om du gikk i gang med å utbrodere! Hør, ditt indre fantaserer når du tror at politiets modus operandi er å mistenkeliggjøre HI og si at hun "sannsynligvis" har latt ham få lov å bruke hennes identitet på nett eller hennes kontodetaljer. Dette kom fra DEG, ikke fra noen andre, det var du som introduserte "sannsynlighet" som et felt å ta hensyn til. Men det er det altså ikke, det er bare du som fantaserer. Når vedkommende anmelder, er det nettopp fordi hun sier fra om at det ikke foregikk på den måten. Anonymkode: 77b9a...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. april 2023 #28 Del Skrevet 6. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, ja, la ikke meg hindre deg i å følge din vante metode... 🙄 Det ville ikke vært noe nytt om du gikk i gang med å utbrodere! Hør, ditt indre fantaserer når du tror at politiets modus operandi er å mistenkeliggjøre HI og si at hun "sannsynligvis" har latt ham få lov å bruke hennes identitet på nett eller hennes kontodetaljer. Dette kom fra DEG, ikke fra noen andre, det var du som introduserte "sannsynlighet" som et felt å ta hensyn til. Men det er det altså ikke, det er bare du som fantaserer. Når vedkommende anmelder, er det nettopp fordi hun sier fra om at det ikke foregikk på den måten. Anonymkode: 77b9a...2c3 Jeg har ikke sagt at politiet vil mistenke noen som helst, og de kan velge å legge bort en anmeldelse, men gjør de ikke det, så er det altså snakk om troverdighet og hvor stor den er fra en av partene, og da spiller flere ting inn. Ojoj. Det skal ikke være lett. La nå for guds skyld Ts vurdere selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2023 #29 Del Skrevet 6. april 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Jeg har ikke sagt at politiet vil mistenke noen som helst, og de kan velge å legge bort en anmeldelse, men gjør de ikke det, så er det altså snakk om troverdighet og hvor stor den er fra en av partene, og da spiller flere ting inn. Ojoj. Det skal ikke være lett. La nå for guds skyld Ts vurdere selv. Det er vel du som ikke lar henne vurdere selv. Du går all in og sier at hun ikke bør anmelde, at det blir dyrt (??) og at hun ikke blir trodd. Jo, det sier du faktisk. Anonymkode: 77b9a...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2023 #30 Del Skrevet 6. april 2023 ReneRene skrev (14 timer siden): Det er lurt å anmelde hvis man har tro på å vinne frem. Hvis en venn gjør det samme, så er det ikke så sannsynlig at du har vært enig. Har du en samboer/ ektemann som ikke har mulighet til å kjøpe selv av en eller annen grunn, så er det ikke fullt så usannsynlig at du har tillatt det. Her. Anonymkode: 77b9a...2c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheWitch Skrevet 6. april 2023 #31 Del Skrevet 6. april 2023 ReneRene skrev (17 timer siden): Dokumentasjon på hva? Jeg tenker saken i helhet her, og hva kostnadene blir i det store og hele. For å få noen dømt så trengs bevis, og dette blir påstand mot påstand, hvis altså eks ikke betaler her. Så må man tenke hva kostnadene blir, og jeg tror at en kjæreste som gjør slike ting har enten store problemer eller er en drittsekk som ikke har sperrer mot å lure sine nærmeste. Det vet Ts best, og en kostnad blir det uansett å anmelde dette. Det må Ts ha i hodet, også de økonomiske. Hva oppnår hun og hva taper hun på å anmelde eller å la være? De som tenker at å anmelde sin egen kjæreste er som å anmelde hvem som helst, tenker ikke langt nok rett og slett. Dette er helt sikkert også en konflikt nå, og hva er best å gjøre for å løse den, og hva er best å unngå for å ikke eskalere så Ts blir den tapende part. Vi har lite opplysninger, men det vil ikke si at løsningen på dette er enkel. Hvis det er en større sum, så bør hun absolutt vurdere å anmelde, for da kan prosessen uansett hva den blir være verdt det. Det er en viss forskjell på om han har lurt henne for 1000 kr kontra flere eller mange tusen. Prinsipielt er det riktig å anmelde, men om det er klokt er en annen sak. Det koster ingenting å anmelde saken og det kan hun også gjøre via nettet. Har personen svindlet flere som har anmeldt så er det ikke umulig at politet tar tak i saken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439367-hva-skjer-hvis-man-mottar-et-innkassobrev/page/2/#findComment-149941416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå