Gå til innhold

Vekt nå og da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som 20-åring- 98/99kg, etter å ha født og ammet(så sulten av amming) som 24 åring-125kgish. Idag +- 60kg, 44 år. Blod, slit og svette, men på en slags trivselsvekt nå. Bare 167cm over bakken …… og merkelig nok vesentlig sunnere, friskere og sterkere 20-årene enn nå. Tørr ikke tenke på egen helse idag dersom vekta hadde vært det samme som da. Kombo av livet, og et par diagnoser koster sitt. 

Anonymkode: 595a7...2f0

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Som 20-åring- 98/99kg, etter å ha født og ammet(så sulten av amming) som 24 åring-125kgish. Idag +- 60kg, 44 år. Blod, slit og svette, men på en slags trivselsvekt nå. Bare 167cm over bakken …… og merkelig nok vesentlig sunnere, friskere og sterkere 20-årene enn nå. Tørr ikke tenke på egen helse idag dersom vekta hadde vært det samme som da. Kombo av livet, og et par diagnoser koster sitt. 

Anonymkode: 595a7...2f0

Det kan jo hende at krigføring mot egen kropp også tærer på helsa. Tynnere er ikke alltid bedre på alle måter selc om 125kg selvsagt er tungt å bære på flere måter. 

Jeg var kanskje 70kg som 20-åring, 56 kg som 25- åring og ca. 90 kg nå. 

To barn og planer om å gå ned ved hjelp av medisiner fordi jeg frykter å ikke få behandling om jeg blir alvorlig syk.

Anonymkode: 18f80...424

Annonse

Annonse

Andelen som svarer at de veier eller veide under 50kg er ekstremt disproposjoral i forhold til hvor mange voksne som faktisk veier under 50 kg. 

Det viser kanskje hva tråder som denne tiltrekker seg og forsterker i folk. Jeg angrer på at jeg bidro med å svare. 

Dessverre er vektprat fortsatt en trigger hos meg, og det gjør at jeg  blir interessert og svarer før jeg har tenkt meg om. 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Andelen som svarer at de veier eller veide under 50kg er ekstremt disproposjoral i forhold til hvor mange voksne som faktisk veier under 50 kg. 

Det viser kanskje hva tråder som denne tiltrekker seg og forsterker i folk. Jeg angrer på at jeg bidro med å svare. 

Dessverre er vektprat fortsatt en trigger hos meg, og det gjør at jeg  blir interessert og svarer før jeg har tenkt meg om. 

Nå kommet det faktisk ann på hvor høy man er og hvordan kroppsfasong man har. Ja jeg veier under 50 kg og nei jeg er ikke undervektig. Er heller ikke spesielt opptatt av vekten min. 

Hadde jeg skulle svare hvor mye jeg veide som 19 åring var jeg da undervektig og brukte mye tid og krefter på å legge på meg. Selv i dag må jeg passe på å spise nok for å ikke rase ned i vekt. Noen har faktisk det problemet også. 

Anonymkode: 338bb...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...