Gå til innhold

Hvor mange studiepoeng har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er veldig enkel og grunnleggende matematikk som alle med høyere utdanning, egentlig alle normale mennesker generelt, burde klare å regne ut. 60 studiepoeng for hvert fulle år.

Anonymkode: f65a9...a01

Det er mange som tar enkeltfag samtidig som de studerer, som tok mer enn 60 poeng på et år ol. Jeg har stort sett tatt enkeltemner samtidig som jeg har jobbet mer enn fult, utenom det året jeg studerte på fulltid, men da tok jeg 110 poeng på et år.

Anonymkode: 9d7c7...27e

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er mange som tar enkeltfag samtidig som de studerer, som tok mer enn 60 poeng på et år ol. Jeg har stort sett tatt enkeltemner samtidig som jeg har jobbet mer enn fult, utenom det året jeg studerte på fulltid, men da tok jeg 110 poeng på et år.

Anonymkode: 9d7c7...27e

Pluss at det er mange som har fag fra før det var studiepoeng. 

Anonymkode: 8cd66...874

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 9d7c7...27er

Ja, det vet jeg, jeg tok f.eks. 90 studiepoeng knyttet til master på ett år, ved siden av full jobb, og har også tatt dobbelt studie som ung, men jeg vet jo fortsatt hvor mange åreninger jeg har. Det er faktisk veldig lett å telle etter og deretter regne ut.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pluss at det er mange som har fag fra før det var studiepoeng. 

Og dette. De første årene mine er vekttall, men det er heller ikke vanskelig å regne ut, altså...

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Og dette. De første årene mine er vekttall, men det er heller ikke vanskelig å regne ut, altså...

Det er det jo. Et semesters studier i omfang er ikke sammenliknbart. På mine studier på gammel ordning var det utrolig mye mer i et semester enn de ynkelige små 10-studiepoengskursene som er normalprogresjon nå ( og jeg har studert på ny ordning også).

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er det jo. Et semesters studier i omfang er ikke sammenliknbart. På mine studier på gammel ordning var det utrolig mye mer i et semester enn de ynkelige små 10-studiepoengskursene som er normalprogresjon nå ( og jeg har studert på ny ordning også).

Poengene blir det samme uansett. 20 vekttall = 60 studiepoeng. Innholdet og eksamensformer har nok endret seg, men tellemåten er overførbar. Hadde man et år med f.eks. grunnfag i historie den gang med 20 vekttall, er det poengmessig det samme som 60 studiepoeng i dag med 100-nivå med historie. Jeg har også vært innenfor begge deler da jeg begynte som student i 1999 og har studert i mange år, med da totalt 510 studiepoeng når de første årene er regnet om fra vekttall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...