Gå til innhold

Hvor mye lammelår per person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere skal ha lammelår og den er med bein, hvor mye beregner dere per person?

Har googlet, og noen steder sier de 250 g, andre steder 500 g.
Hvor mye beregner dere?

Anonymkode: ac3ec...079

Skrevet

Det holder med 250 g kjøtt. De får jo servert grønnsaker utenom, og jeg vet ikke hvem som spiser en halv kilo kjøtt til et måltid? Du må jo ikke regne med annet enn det rene kjøttet uten ben da. 

Hvis du skulle ha noen gjester som hiver innpå og ikke vet å begrense seg så tar du det selvfølgelig i betraktning. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Det holder med 250 g kjøtt. De får jo servert grønnsaker utenom, og jeg vet ikke hvem som spiser en halv kilo kjøtt til et måltid? Du må jo ikke regne med annet enn det rene kjøttet uten ben da. 

Hvis du skulle ha noen gjester som hiver innpå og ikke vet å begrense seg så tar du det selvfølgelig i betraktning. 

Lårene kommer med bein.
Jeg har 2 lår.
Noen kommer ikke likevel, og prøver å finne ut om det holder med det ene låret.
Vet antall personer, og vekten på lårene med bein, vet ikke hvor mye rent kjøtt det er 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Lårene kommer med bein.
Jeg har 2 lår.
Noen kommer ikke likevel, og prøver å finne ut om det holder med det ene låret.
Vet antall personer, og vekten på lårene med bein, vet ikke hvor mye rent kjøtt det er 

Ok. Jeg tenkte at et lår er nok til 6 personer, men googlet opp. Det stemte, men da regnet de 400 g- altså ganske mye mer enn meg pr person. Så da beregnet jeg nok litt lite. Men det bør holde til 6,7 personer da? 

Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Ok. Jeg tenkte at et lår er nok til 6 personer, men googlet opp. Det stemte, men da regnet de 400 g- altså ganske mye mer enn meg pr person. Så da beregnet jeg nok litt lite. Men det bør holde til 6,7 personer da? 

Som jeg skrev i hovedinnlegget, google gir med 250-500 g, å regne antall personer per lår går ikke da de kommer i mange størrelser. Jeg spurte hva dere bruker.
Så svaret ditt er 250 g?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev i hovedinnlegget, google gir med 250-500 g, å regne antall personer per lår går ikke da de kommer i mange størrelser. Jeg spurte hva dere bruker.
Så svaret ditt er 250 g?

Ja, jeg ville beregnet det. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg ville beregnet det. 

Tusen takk :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Så svaret ditt er 250 g?

250 g lår pr person? Det er lite. Jeg regner en halvkilo pr pers, pluss litt ekstra. Et lår har jo mye ben, pluss at det er vanskelig å skjære pent og få av alt kjøttet. 

Anonymkode: ef43b...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...