Gå til innhold

Hund står fast på fjellhylle, og folk..

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Herregud, folk er sprø! En krig raser i bakhagen vår, barn sulter og selv i vårt eget land har ikke folk råd til varme i huset, og så gir man nesten en halv million til å redde en hund. 

Og jeg har hund selv som vi elsker høyt, men menneskeliv er fremdeles viktigere. 

Anonymkode: 90d44...0b6

Er så lei folk som mener at det ene utelukker det andre. 
Hva vet du om folks prioriteringer og meninger. Fordi man bryr seg om en hund så bryr man seg ikke om Ukraina?

Vet du, jeg har jobbet frivillig for krigsrammede fra Ukraina. Jeg har samlet inn penger, klær og leker. Jeg donerer til organisasjoner som hjelper barn fra fattige familier. 
At du tror at siden man bryr seg om en hund så bryr man seg ikke om andre ting sier alt om hvordan du fungerer. Du bryr deg kun om mennesker du da?

Jeg bryr meg om de svake i samfunnet. Barn, gammel, dyr. Jeg vil stå opp for det ene barnet som ikke får bli med, jeg vil hjelpe den ene hunden om jeg kan. 
Du må ikke tro at du sitter på fasit på hvordan andre tenker bare fordi det i din svart-hvite sjel er enten eller. 
Du kan late som om du er en humanitær, faktum er at du ikke er det. Du er politisk korrekt. Trolig bare i kjeften. Hva har du gjort for andre i det siste?

Anonymkode: 55bc7...833

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, folk er sprø! En krig raser i bakhagen vår, barn sulter og selv i vårt eget land har ikke folk råd til varme i huset, og så gir man nesten en halv million til å redde en hund. 

Og jeg har hund selv som vi elsker høyt, men menneskeliv er fremdeles viktigere. 

Se det positive i det- at folk fremdeles bryr seg så mye. Hvorfor blir det negativt i dine øyne? Jeg syns det er veldig oppløftende jeg da, at så mange viser engasjement og omtanke. 

Og nå har selvsagt studentene fra Livets Hare Skole endelig innsett hvor mye risiko dette innebar. For i dag hyller de heltene som så tappert risikerte eget liv ved å ta seg inn i dette rasutsatte området… det var visst ikke «bare å fire ned noen fra er helikopter» likevel, det VAR faktisk farlig i området?

Jeg gir opp folk…

Anonymkode: b66c1...f21

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Problemet er at han nekter å høre på autoriteter og dermed setter seg selv og andre i fare. Hvis han har bakgrunn. Fra redningstjenesten og fortsatt valgte å sette i gang på egenhånd.d er det anda være.

Anonymkode: bcda4...230

Det var ikke umulig å redde hunden, men for tidkrevende å bruke viktig redningspersonell til det, de må være tilgjengelig for mennesker i nød, ikke hunder. Hadde et menneske stått fast på samme hylle, hadde de selvfølgelig lagt inn litt mer ressurser i dette. Men ja, livsfarlig å ta seg opp for privatpersoner uten erfaring. 

Anonymkode: f9f70...159

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Håper det går til en dyrvernsorganisasjon da. 

Ja Gud forby om det skulle gått til Flyktningehjelpen, Redd barna, Stine Sofies stiftelse, Leger uten grenser, Frelsesarmeen eller andre sånne uempatiske organisasjoner som bare hjelper folk!

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja Gud forby om det skulle gått til Flyktningehjelpen, Redd barna, Stine Sofies stiftelse, Leger uten grenser, Frelsesarmeen eller andre sånne uempatiske organisasjoner som bare hjelper folk!

Det er nå slik at folk har donert for å redde denne hunden. Da skal selvsagt pengene gå til nettopp slikt formål. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er nå slik at folk har donert for å redde denne hunden. Da skal selvsagt pengene gå til nettopp slikt formål. 

Ser ut som de kan komme til å gå til de to som redddet hunden

Anonymkode: c9832...ba5

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det sto klatt at alle pengene skulle brukes på helikopter. Da kan de ikke brukes på noe annet uten at det er regnet som bedrageri. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ser ut som de kan komme til å gå til de to som redddet hunden

Da jåper jeg spleis anmelder hun som opprettet spleisen både for bedrageri og til skattemyndighetene.

Å betale en så stor sum til noen for (uforsvatlig) en redning vil kunne føre til at andre begynner å spekulere i om de også kan skaffe seg penger på tilsvarende måte. Jeg tror ikke at disse gjorde det for pengene, men neste gang kan det være det som driver folk.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ja, da er jo Røde kors en ypperlig organisasjon å donere til!

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Er så lei folk som mener at det ene utelukker det andre. 
Hva vet du om folks prioriteringer og meninger. Fordi man bryr seg om en hund så bryr man seg ikke om Ukraina?

Vet du, jeg har jobbet frivillig for krigsrammede fra Ukraina. Jeg har samlet inn penger, klær og leker. Jeg donerer til organisasjoner som hjelper barn fra fattige familier. 
At du tror at siden man bryr seg om en hund så bryr man seg ikke om andre ting sier alt om hvordan du fungerer. Du bryr deg kun om mennesker du da?

Jeg bryr meg om de svake i samfunnet. Barn, gammel, dyr. Jeg vil stå opp for det ene barnet som ikke får bli med, jeg vil hjelpe den ene hunden om jeg kan. 
Du må ikke tro at du sitter på fasit på hvordan andre tenker bare fordi det i din svart-hvite sjel er enten eller. 
Du kan late som om du er en humanitær, faktum er at du ikke er det. Du er politisk korrekt. Trolig bare i kjeften. Hva har du gjort for andre i det siste?

Pust med magen! Jeg sier ikke at det ene utelukker det andre, men å gi en halv million til helikopterredning ETTER at fagfolk har vurdert det som uforsvarlig å sette inn helikopter er bare føleri. De som mener at profesjonelle redningsfolk ikke er verd å høre på kan jeg ikke respektere. 

Flott at hunden ble reddet, men de burde fått bot for å risikere å sette andres liv og helse i fare. De er absolutt ikke helter i mine øyner. 

Hva jeg har gjort for andre er ikke relevant for tråden, men det jeg ikke har gjort er å potensielt satt andre i fare ved å trosse profesjonelle sine råd. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, da er jo Røde kors en ypperlig organisasjon å donere til!

Spleis kan tilbakeføre pengene, muligens -sitt gebyr. Det er det mest redelige.

Annonse

Det er flott at hunden er reddet, men likevel rimelig hasardiøst av gutta som utførte redningen. Å gå stikk motsatt av hva fagfolk sier, er total mangel på respekt. Selvfølgelig er det formildende at den ene er fjellvant og erfaren, men at han kunne utsette kameraten sin og seg selv for en slik fare, vel, det går langt utover min fatteevne. 

Så får vi i tillegg regne med at hundeeieren har lært en lekse. Det er alminnelig båndtvang fra 1. april. 

Pengene bør gå til allmennyttige formål, eller helst tilbakeføres. 

Anonymkode: 021db...c42

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Regnet med at du gjør det, siden du mener man ikke kan støtte andre saker.

Jeg savner fremdeles relevansen til min kommentar. Hva du regner med er irrelevant i denne saken. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er flott at hunden er reddet, men likevel rimelig hasardiøst av gutta som utførte redningen. Å gå stikk motsatt av hva fagfolk sier, er total mangel på respekt. Selvfølgelig er det formildende at den ene er fjellvant og erfaren, men at han kunne utsette kameraten sin og seg selv for en slik fare, vel, det går langt utover min fatteevne. 

Så får vi i tillegg regne med at hundeeieren har lært en lekse. Det er alminnelig båndtvang fra 1. april. 

Pengene bør gå til allmennyttige formål, eller helst tilbakeføres. 

Anonymkode: 021db...c42

Nå er det bestemt at pengene tilbakeføres, så kan jo folk eventuelt donere dem til hva de vil.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det bestemt at pengene tilbakeføres, så kan jo folk eventuelt donere dem til hva de vil.

Det skulle da bare mangle. Bra. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Trodde de skulle gi dem til de mennene som redda hunden men bra om de tilbake fører penga

Anonymkode: ef01d...a5a

De gorzto nok at det ikke var lov å bruke pengene på noe annet enn det spleisen var opprettet for.

Ikke så veldig mye å diskutere egentlig.  Hunden ble reddet at to som visste hva de gjorde og kjente området godt, og også hadde erfaring fra redningsaksjoner tidligere. Ikke alle hadde klart dette, men de var erfarne nok. Og to store helter som gjorde en god gjerning! 

Anonymkode: b4c97...1dd

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg savner fremdeles relevansen til min kommentar. Hva du regner med er irrelevant i denne saken. 

Jepp, akkurat som din mening om de som bidro til spleisen er irrelevant.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ny spleis som går til redningsmennene og den er på nesten 300.000,- allerede. Det fortjener de. 

Anonymkode: 05046...2b8

Fortjener man 300k, en halv årslønn for mange, hver gang noen redder et dyr? Eller akkurat dette spesielle dyret? 

Poenget her er at profesjonelle har vurdert området som så utrygt at redningsmennene og hundens liv kan gå tapt i ras under redningsforsøket. Da er det ikke forsvarlig å gjennomføre redningen. Ny vurdering var planlagt i løpet av kort tid. 

Brannmenn vurderer også situasjonen før de løper inn i brennende hus, redningshelikopter flyr ikke når været er for dårlig,  osv. 

Hva om resultatet av aksjonen var to døde menn og en død hund? Hadde det vært verdt det da? 

Skal folk begynne å gjøre egne sikkerhetsvurderinger når små og store hendelser skjer? Og rykke ut selv, om de er uenige med de profesjonelles sikkerhetsvurderinger? På sjøen, i fjellet, ved leirskred, steinras mm?

Anonymkode: 9f8fd...7be

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ny spleis som går til redningsmennene og den er på nesten 300.000,- allerede. Det fortjener de. 

Anonymkode: 05046...2b8

Folk er så tåpelige at det er ikke til å tro! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...