Gå til innhold

Hund står fast på fjellhylle, og folk..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det heller ingen som har planlagt at de skal ofre livet sitt for den. 

Anonymkode: f9f70...159

Nei, idiotene i kommentarfeltet mener at alle andre enn dem selv skal ofte livet sitt» «Herregud, er redningsmannskapet helt ubrukelige, se å få ned den hunden!»

Bare les i kommentarfeltet til Dagbladet-artikkelen. Man mister jo helt trua på mennesker som art.

Anonymkode: b66c1...f21

Jeg lurer på hvordan denne spleiser løser problemet med den enorme snøskavlen som henger over hunden og mest sannsynlig raser over den om et helikopter nærmer seg?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, idiotene i kommentarfeltet mener at alle andre enn dem selv skal ofte livet sitt» «Herregud, er redningsmannskapet helt ubrukelige, se å få ned den hunden!»

Bare les i kommentarfeltet til Dagbladet-artikkelen. Man mister jo helt trua på mennesker som art.

Ja, jøss, for kommentarfeltene forteller jo sannheten... Skulle man bedømme menneskearten basert på den, så var vi alle sammen bare fascistiske gamle kæller i 60-åra.

Anonymkode: 5cbcc...51a

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Etter hva jeg forstår jobber privatpersoner med å få ned hunden. Håper de klarer det ❤️

Det er helt uforsvarlig slik forholdene på stedet er.

Redningsmannskaper har vurdert at risikoen er for høy. De skulle gjerne gått inn og reddet hunden, men risikoen for å utløse skred som kan ta livet av både hund og redningsmannskap er for høy.

Om private forsøker å få ut hunden så risikerer de å utløse farlige situasjoner som igjen vil sette redningsmannskaps liv i fare.

Man får håpe lykken er bedre enn vettet til den eller de som ev. prøver...

Politiet har sagt at de kan vurdere situasjonen på nytt i morgen om hunden da ikke har kommet ned av seg selv.

Anonymkode: 8374b...af8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jøss, for kommentarfeltene forteller jo sannheten... Skulle man bedømme menneskearten basert på den, så var vi alle sammen bare fascistiske gamle kæller i 60-åra.

Anonymkode: 5cbcc...51a

Hi startet tråden på bakgrunn av idiotiske kommentarer relatert til denne saken. Kommentarene er sannheten i den forstand at faktiske mennesker har ytret dem. Og det er disse ytringene det reageres på.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan denne spleiser løser problemet med den enorme snøskavlen som henger over hunden og mest sannsynlig raser over den om et helikopter nærmer seg?

Og hun som har opprettet spleisen har fått litt hard medfart nå. Får jo ikke betalt ut de pengene i morgen uansett så hva da… og hunden blir antagelig livredd om et helikopter kommer, samt ett fremmed menneske. Synd å si, men denne hunden overlever ikke om den ikke klarer å hoppe ned på egenhånd 

Anonymkode: f70bf...c2b

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Se det ja, hunden kunne reddes..av privatfolk, ikke redningspersonell.

Anonymkode: c9832...ba5

Ja du skjønner vel at ingen kunne beordres inn i et område som anses som svært rasutsatt?

Helter!! 😊❤️

Anonymkode: 68be8...73c

Nei. De er ikke helter. De er idiotisk som med viten og vilje utsetter seg for stor fare og veldig lett kunne kommet I en ssituasjoner de selv hadde trengt hjelp som var farlig å gi.

Anonymkode: bcda4...230

Nei. De er ikke helter. De er idiotisk som med viten og vilje utsetter seg for stor fare og veldig lett kunne kommet I en ssituasjoner de selv hadde trengt hjelp som var farlig å gi.

Nei. De er helter. Og fortjener pengene fra spleisen. ❤️

Anonymkode: 55bc7...833

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Eller til de som reddet hunden står det.

Fant dette på Dagbladet ;Engasjementet for å få reddet hunden har vært enormt, og det ble blant annet opprettet en Spleis for å redde hunden ned. Like før klokka 07.00 onsdag morgen hadde innsamlingen nådd over 490 000 kroner. Siden hunden nå er reddet, skal pengene angivelig gå til et veldedig formål.

Jeg håper virkelig at pengene blir utbetalt til de to som reddet hunden. Om det er helikopter eller andre som reddet den kan ikke ha noen betydning her. Jeg er vel ikke i særlig tvil om at de får dem egentlig. 

Og da ser jeg at de ikke får dem. Merkelig. Men men. Hunden overlevde da ihvertfall. 

Endret av ReneRene
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Fant dette på Dagbladet ;Engasjementet for å få reddet hunden har vært enormt, og det ble blant annet opprettet en Spleis for å redde hunden ned. Like før klokka 07.00 onsdag morgen hadde innsamlingen nådd over 490 000 kroner. Siden hunden nå er reddet, skal pengene angivelig gå til et veldedig formål.

I følge reglene til spleis skal vel pengene tilbakeføres? Det er helt greit for meg om de går til røde kors eller noe sånt, men jeg trodde ikke det var sånn reglene var. Hvem bestemmer eventuelt hvilken organisasjon?

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Håper det går til en dyrvernsorganisasjon da. 

Anonymkode: 55bc7...833

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Mannen som reddet hunden er godt kjent i området, og har vært med på flere redningsaksjoner tidligere, så han var jo ikke fullstendig amatør i fjellet. han visste jo hva han gjorde. i tillegg hadde han vurdert at sprengkulden om natten reduserte faren for ras betraktelig, noe han fikk rett i. 

Alt i alt fikk det en happy ending. 

Herregud, folk er sprø! En krig raser i bakhagen vår, barn sulter og selv i vårt eget land har ikke folk råd til varme i huset, og så gir man nesten en halv million til å redde en hund. 

Og jeg har hund selv som vi elsker høyt, men menneskeliv er fremdeles viktigere. 

Anonymkode: 90d44...0b6

Herregud, folk er sprø! En krig raser i bakhagen vår, barn sulter og selv i vårt eget land har ikke folk råd til varme i huset, og så gir man nesten en halv million til å redde en hund. 

Og jeg har hund selv som vi elsker høyt, men menneskeliv er fremdeles viktigere. 

Anonymkode: 90d44...0b6

Da støtter vel du de som lider i krig, barn som sulter og folk som ikke har råd til varme i huset?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mannen som reddet hunden er godt kjent i området, og har vært med på flere redningsaksjoner tidligere, så han var jo ikke fullstendig amatør i fjellet. han visste jo hva han gjorde. i tillegg hadde han vurdert at sprengkulden om natten reduserte faren for ras betraktelig, noe han fikk rett i. 

Alt i alt fikk det en happy ending. 

Problemet er at han nekter å høre på autoriteter og dermed setter seg selv og andre i fare. Hvis han har bakgrunn. Fra redningstjenesten og fortsatt valgte å sette i gang på egenhånd.d er det anda være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...