Gå til innhold

Hund står fast på fjellhylle, og folk..

Anbefalte innlegg

skriver at de må få den ned, at de ikke må gi opp osv.

Så mange i kommentarfeltet mener at de burde ofre seg mer å hente hunden, for et hundeliv er like mye verdt som et menneskeliv.

Har d rabla for folk? Altså veldig trist, men kan ikke risikere menneskeliv for å redde en hund.

Anonymkode: ae8e9...24f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Regner med du ikke har hund?

Anonymkode: 05046...2b8

Har hatt, den er død. Var glad i den, og hadde bedt de skyte den eller noe om de klarte redde den.. men å ofre mennesker for å redde en hund? D er galskap!

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har hatt, den er død. Var glad i den, og hadde bedt de skyte den eller noe om de klarte redde den.. men å ofre mennesker for å redde en hund? D er galskap!

*ikke

Annonse

Redningsarbeidere bør sette egen sikkerhet først, ikke bare når det gjelder dyr som trenger hjelp men også når det er mennesker.

I tillegg bør man tenke litt på hvor mye en redningsaksjon koster. Hvis eieren vil ha hjelp av redningsfolk for å få hundre ned bør de betale det det koster. Det nlir fort noen 100.000 når de må rykke ut med helikopter og mannskap.

Anonymkode: bcda4...230

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

skriver at de må få den ned, at de ikke må gi opp osv.

Så mange i kommentarfeltet mener at de burde ofre seg mer å hente hunden, for et hundeliv er like mye verdt som et menneskeliv.

Har d rabla for folk? Altså veldig trist, men kan ikke risikere menneskeliv for å redde en hund.

Jeg er ikke et hunde menneske og synes dette er trist også får hundeeier.

men synes også det er villt å risikere eget liv for en hund når det ikke finnes noe tryggere metode å få den ut en å risikere sitt eget liv😅

Anonymkode: ef01d...a5a

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det som E R tragisk er at de har helikopter og folk til å redde dersom det hadde vært et menneske men av prinsipp gjør de det ikke siden det bare er en hund. Håper karma tar dem. 

Tenker du at hunder er like viktige som mennesker. Gjelder det eventuelt alle dyr? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det som E R tragisk er at de har helikopter og folk til å redde dersom det hadde vært et menneske men av prinsipp gjør de det ikke siden det bare er en hund. Håper karma tar dem. 

Karma? Er det bare hund du tenker på her? For hva med de som jakter og skyter dyr hver dag? Hva med en ku som står fast et sted? Eller en hest?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Karma? Er det bare hund du tenker på her? For hva med de som jakter og skyter dyr hver dag? Hva med en ku som står fast et sted? Eller en hest?

Enig, alle dyrs liv er like viktige ikke bare hunder.. folk her hadde ikke reagert om det var en hest, sau eller en ku men en hund ja..

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enig, alle dyrs liv er like viktige ikke bare hunder.. folk her hadde ikke reagert om det var en hest, sau eller en ku men en hund ja..

Eller hva med en grevling, en hoggorm eller en rotte?

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

De har jo sett på forholdene, og selv med helikopter er det farlig. Helikopter var jo rekvirert dit, så det er ikke fordi de ikke vil.

Om du har lest saken så hadde du forstått at forholdene på stedet er livsfarlige for redningsfolk, og at det er svært høy risiko for at det går tapt menneskeliv i forsøket på å redde hunden.

De har forsøkt å lokke hunden til et litt tryggere område for å få den ned, men hunden vil ikke forlate stedet den står på. Og over den er det en svær snøskavl som kan rase ut og ta livet av redningsfolk.

Men det er kanskje ikke så farlig for deg? I så fall bør du kanskje kikke deg litt over skulderen mtp. "karma" selv...

Anonymkode: 8374b...af8

De har jo sett på forholdene, og selv med helikopter er det farlig. Helikopter var jo rekvirert dit, så det er ikke fordi de ikke vil.

Om du har lest saken så hadde du forstått at forholdene på stedet er livsfarlige for redningsfolk, og at det er svært høy risiko for at det går tapt menneskeliv i forsøket på å redde hunden.

De har forsøkt å lokke hunden til et litt tryggere område for å få den ned, men hunden vil ikke forlate stedet den står på. Og over den er det en svær snøskavl som kan rase ut og ta livet av redningsfolk.

Men det er kanskje ikke så farlig for deg? I så fall bør du kanskje kikke deg litt over skulderen mtp. "karma" selv...

Tror ikke du har lest nok om dette nei. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke du har lest nok om dette nei. 

Har lest to ulike kilder, har du oppdaterte kilder som kommer med annen informasjon, så legg den gjerne ut her, så skal jeg lese :)

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Da kan jo bare eieren betale det det koster å få noen til å risikere liv og helse ved å kjøre et helikopter dit, da?

Anonymkode: b66c1...f21

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men står det noen sted at mennesker skal "ofres"? For med å "ofre" mener man jo at personen skal dø...

Anonymkode: 5cbcc...51a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Etter hva jeg forstår jobber privatpersoner med å få ned hunden. Håper de klarer det ❤️

Anonymkode: f9f70...159

Enig. Dett gjør bare vondt å tenke på.

Anonymkode: 5cbcc...51a

Det er selvsagt ulidelig trist at den hunden ikke får hjelp, men man kan da ikke ofre liv for dette!? Ja, jeg har dyr, ja jeg elsker hunder. Men aldri om jeg ville at noen skulle ofra livet sitt for å redde min hund! Da måtte jeg gjort det selv. Og det kan jo ikke hundeeier her 

Anonymkode: f70bf...c2b

Det er selvsagt ulidelig trist at den hunden ikke får hjelp, men man kan da ikke ofre liv for dette!? Ja, jeg har dyr, ja jeg elsker hunder. Men aldri om jeg ville at noen skulle ofra livet sitt for å redde min hund! Da måtte jeg gjort det selv. Og det kan jo ikke hundeeier her 

Anonymkode: f70bf...c2b

Nå er det heller ingen som har planlagt at de skal ofre livet sitt for den. 

Anonymkode: f9f70...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...