Gå til innhold

Påskeegg fylt med truser og sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk gjør som de vil, absolutt, men som foreldre skal man vel holde barna med nødvendig utstyr?

Å putte hverdagsting opp i en boks og at det skal være stas for noen skjønner jeg ikke hensikten i. Skal det liksom være stas å få en bokser fordi den ligger i et egg? Om man ikke vil gi godis så er det da nok av sunne ting man kan overraske med i et egg. Noen ganger kan man bli FOR fornuftig. 

Da kan man likegodt spise fiskepinner på påskeaften, for mat er mat. 

Anonymkode: 034aa...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt det der jeg heller.
Det samme gjelder i alle trådene som kommer i november om hva man putter i pakkekalenderen.
Tenk hvor stas det vil være å komme på skolen å si jeg fikk bokser i påskeegget/julekalenderen, jeg...

Men når det er sagt, selv om jeg ikke vil gjøre det, mener jeg også at det er opp til den enkelte hva de ønsker å legge i eggene..

Anonymkode: 98db6...3aa

Skrevet

Mine unger har fått slikt båe i påskeegg og kalender. De er faktisk litt snurt når det ikke kommer pysj i påskeegget lengre. Når de var små så var det alltid en ny pysj i egget. De brukte kun pysj på hytta, og påska så åpna vi hytta. Siden vi alltid har tøy der, pakker ikke for hver gang så trengtes det ny hvert år siden de vokste. Ungene syns det var mye gøyee når den lå i egget enn om jeg bare la den i hylla deres. 

Både jeg og ungene er ikke oppvokst med ett påskeegg som er stappfult av godteri. Godteri blir så seigt på hytta pga alt saltet i lufta og hvor rått det er, så vi har slikt på bordet istede. Så noen ting er det i egget, men ikke mye. Nå er ungene mine blitt voksene og de har begge to sagt de syns det er rart at folk skal ha så stappfulle egg med snop. 

Anonymkode: 030fe...b73

Skrevet

Mine unger har fått slikt båe i påskeegg og kalender. De er faktisk litt snurt når det ikke kommer pysj i påskeegget lengre. Når de var små så var det alltid en ny pysj i egget. De brukte kun pysj på hytta, og påska så åpna vi hytta. Siden vi alltid har tøy der, pakker ikke for hver gang så trengtes det ny hvert år siden de vokste. Ungene syns det var mye gøyee når den lå i egget enn om jeg bare la den i hylla deres. 

Både jeg og ungene er ikke oppvokst med ett påskeegg som er stappfult av godteri. Godteri blir så seigt på hytta pga alt saltet i lufta og hvor rått det er, så vi har slikt på bordet istede. Så noen ting er det i egget, men ikke mye. Nå er ungene mine blitt voksene og de har begge to sagt de syns det er rart at folk skal ha så stappfulle egg med snop. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En god ny påskepysj de kan tasse rundt i på hytta kan jeg skjønne.
Det hadde jeg blitt veldig glad for, er undertøy som truser, boksere og sokker jeg ikke skjønner.

Ikke HI

Skrevet

Putt snop i eller la vær. 

Anonymkode: 520c1...9b7

Skrevet

Jeg tror ikke disse påsketradisjonene er så faste og kjente som juletradisjonene. Jeg har for eksempel aldri hørt om tradisjonell mat på påskeaften en gang. 

Vi pleide ofte å være på hytta i påsken da jeg var liten, og det var klassisk hytte uten vei, vann og strøm, så der snakker vi enkel mat, og ikke hadde vi påskeegg heller.

Anonymkode: 1dab1...48f

Skrevet

Det er nok barn som setter pris på å få slike ting i påskeegg. Jeg tror ikke de blir sånn glade som en overraskelse ville vært, eller når de får noe spesielt som ikke er hverdagslig, men at de setter pris på det likevel.  Dessuten går det an å tenke at det ikke alltid er fornuft og det praktiske som ligger til grunn. Det kan være å slå to fluer i en smekk for mange, som dårlig økonomi og lyst til å gi noe de trenger på den måten. Ingen vet hva som ligger bak. Fornuft og praktisk sans eller annet 

Så kan vi ufornuftige og litt mer entusiastiske være nettopp det. Det trenger ikke å være en konkurranse på alle felt til enhver tid? 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det er nok barn som setter pris på å få slike ting i påskeegg. Jeg tror ikke de blir sånn glade som en overraskelse ville vært, eller når de får noe spesielt som ikke er hverdagslig, men at de setter pris på det likevel.  Dessuten går det an å tenke at det ikke alltid er fornuft og det praktiske som ligger til grunn. Det kan være å slå to fluer i en smekk for mange, som dårlig økonomi og lyst til å gi noe de trenger på den måten. Ingen vet hva som ligger bak. Fornuft og praktisk sans eller annet 

Så kan vi ufornuftige og litt mer entusiastiske være nettopp det. Det trenger ikke å være en konkurranse på alle felt til enhver tid? 

Det er absolutt ingen som har trukket inn konkurranseelementet her. Slutt å fantaser frem problemstillinger!

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er absolutt ingen som har trukket inn konkurranseelementet her. Slutt å fantaser frem problemstillinger!

Det er jo hva det handler om da. Hvem gjør riktig, hvem gjør feil. Hvem følger tradisjonene nok og hvem gjør ikke. Hvem er best og hvem er verst. 

🙂 Hallo. 

La folk få putte hva de vil i de hærsens påskeeggene uten at andre må opprette trådene for å kritisere med at de er for fornuftige. Kjære vene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk gjør som de vil, absolutt, men som foreldre skal man vel holde barna med nødvendig utstyr?

Å putte hverdagsting opp i en boks og at det skal være stas for noen skjønner jeg ikke hensikten i. Skal det liksom være stas å få en bokser fordi den ligger i et egg? Om man ikke vil gi godis så er det da nok av sunne ting man kan overraske med i et egg. Noen ganger kan man bli FOR fornuftig. 

Det heter ikke godis. 

Anonymkode: ecc42...f38

Skrevet

Jeg har tenåringer. De får faste månedspenger som de må handle alt av blandt annet  klær for. Dermed liker de godt å få "kjedelige" ting som truser og sokker. Da kan de bruke mer på morsomme ting en pen genser eller liknende.

Anonymkode: 57b10...b66

Skrevet

Jeg skjønner det godt. De som ikke skjønner, hva så? Dere gjør som dere vil, hvorfor blande seg oppi hva andre gjør? Rakke ned på dem? 

Barna her er ikke så glad i godteri. 

De blir kjempeglad for en lip gloss og en liten lekefigur sammen med sjokoladen. 

Folk for gjøre som dem vil. 

At en fra Toten ikke liker det, har jo null med mitt påskeegg. 

Anonymkode: 7e39d...dce

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner det godt. De som ikke skjønner, hva så? Dere gjør som dere vil, hvorfor blande seg oppi hva andre gjør? Rakke ned på dem? 

Barna her er ikke så glad i godteri. 

De blir kjempeglad for en lip gloss og en liten lekefigur sammen med sjokoladen. 

Folk for gjøre som dem vil. 

At en fra Toten ikke liker det, har jo null med mitt påskeegg. 

Anonymkode: 7e39d...dce

Nå var det ikke at man puttet andre ting i påskeegget enn godteri som HI syns var rart, men det at man puttet truser, boksere og sokker i påskeegget, altså undertøy, og det syns jeg også.

Syns ikke det er rart at man putter ting som lip gloss, en liten leke og lignende oppi.

Jeg skrev forresten også i mitt første innlegg at selv om jeg syns det er rart med undertøy i påskeegget får folk gjøre som de føler og syns er riktig for dem

Ikke HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi kjøper nødvendig undertøy til ungene. Lacoste boxer feks er ikke nødvendig , men noe ekstra. Gutta elsker sånne gaver. Eller feks sokker fra et spesielt merke. Slikt gjør vi også med julegaver og kalendergaver. For noen år siden ville de ha hotellputer og det fikk de i julegave. Er ikke det viktigste at innholdet tilpasses mottager? 

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Det er jo hva det handler om da. Hvem gjør riktig, hvem gjør feil. Hvem følger tradisjonene nok og hvem gjør ikke. Hvem er best og hvem er verst. 

🙂 Hallo. 

La folk få putte hva de vil i de hærsens påskeeggene uten at andre må opprette trådene for å kritisere med at de er for fornuftige. Kjære vene. 

Hallo og kjære vene. Du skjønner jo ikke bæret. Jøyemeg. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden):

Vi kjøper nødvendig undertøy til ungene. Lacoste boxer feks er ikke nødvendig , men noe ekstra. Gutta elsker sånne gaver. Eller feks sokker fra et spesielt merke. Slikt gjør vi også med julegaver og kalendergaver. For noen år siden ville de ha hotellputer og det fikk de i julegave. Er ikke det viktigste at innholdet tilpasses mottager? 

Joda, kjør på. Men truser holder jeg altså barna med, uansett merke. Hva vitsen med å putte slik i påskeegget skjønner jeg ikke og skrev altså et innlegg om det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hallo og kjære vene. Du skjønner jo ikke bæret. Jøyemeg. 

Joda, kjør på. Men truser holder jeg altså barna med, uansett merke. Hva vitsen med å putte slik i påskeegget skjønner jeg ikke og skrev altså et innlegg om det. 

Må du forstå det da? Holder det ikke med at alle løser påskeegg på forskjellige måter og at alle måter er like ok? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (24 minutter siden):

Må du forstå det da? Holder det ikke med at alle løser påskeegg på forskjellige måter og at alle måter er like ok? 

Der må jeg si meg enig med deg.
Det viktigste er tross alt ikke hva man putter i egget, men at ungene blir fornøyde :)

Hilsen hun andre som heller ikke putter truser og sokker i påskeegget, men har full forståelse for at folk gjør forskjellige ting og ikke er HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det heter ikke godis. 

Jeg er oppvokst ved svenskegrensen og har sagt godis siden jeg kunne snakke. Jo, det heter godis. 

Anonymkode: d22ec...605

Skrevet

Jeg er oppvokst ved svenskegrensen og har sagt godis siden jeg kunne snakke. Jo, det heter godis. 

Jeg sier sjnavell🙈

Anonymkode: 32a14...0d2

Skrevet

Nei

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Må du kommentere på det jeg legger ut da? Holder det ikke at alle vet hva du mener om saken x 10? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...