Gå til innhold

Drømmer meg vekk i natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jobber i butikk og litt redusert stilling. 

Anonymkode: 51e90...c00

Det er supert, da har du ALLE muligheter til en bedre fremtid :)

Først, øk stillingen din og prøv å få den til å bli fulltid, og ta ansvar.
Butikk er et fantastisk sted å begynne å klatre.
Kjenner flere som begynte med redusert stilling i butikk, og klarte å gjøre en god karriere innen det.
Mange v kjedene har også egne utdanningsløp de tilbyr gode ansatte som igjen gir bedre lønn.

Du sier du ikke ser noen mulighet for en bedre fremtid, du har fantastiske muligheter

Anonymkode: cf1e5...673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterke selvstendige kvinner trenger ikke menn.

Anonymkode: 294bf...64c

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg trenger ikke mannen min, men er veldig veldig glad for at vi er sammen.

Man kan ønske seg en kjæreste selv om man er en sterk selvstendig kvinne. 

Anonymkode: 82148...114

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, en selvstendig kvinne trenger ingen mann, men det betyr ikke at hun ikke kan ønske seg en å dele livet med.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

At det var? 

Anonymkode: 6539d...442

Skrevet

Skal ikke du til syden i sommer da, HI? 

Det er det langt ifra alle som har råd til - jeg har det IKKE!!!

Anonymkode: 35572...e29

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært alene i mange år så trenger ingen man for å være selvstendig, men hadde vært fint å hatt en kjæreste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært alene i mange år så trenger ingen man for å være selvstendig, men hadde vært fint å hatt en kjæreste. 

Det er ikke det du skriver i HI. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal ikke du til syden i sommer da, HI? 

Det er det langt ifra alle som har råd til - jeg har det IKKE!!!

Anonymkode: 35572...e29

Jo, har tatt et vag om en uke i sommer. Om det blir lurt får tiden vise. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det du skriver i HI. 

Hva mener du? Jeg savner veldig en kjæreste. Ikke fordi han skal gjøre meg selvstendig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er supert, da har du ALLE muligheter til en bedre fremtid :)

Først, øk stillingen din og prøv å få den til å bli fulltid, og ta ansvar.
Butikk er et fantastisk sted å begynne å klatre.
Kjenner flere som begynte med redusert stilling i butikk, og klarte å gjøre en god karriere innen det.
Mange v kjedene har også egne utdanningsløp de tilbyr gode ansatte som igjen gir bedre lønn.

Du sier du ikke ser noen mulighet for en bedre fremtid, du har fantastiske muligheter

Jobbet redusert av en grunn. Så får se hva som skjer videre. Er vel ikke så lett å få ny jobb vel? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jobbet redusert av en grunn. Så får se hva som skjer videre. Er vel ikke så lett å få ny jobb vel? 

Har du prøvd da? Altså, du kan ikke klage på dårlig råd når du jobber redusert. Hvis du trenger fri av helsemessige årsaker, kan du sykemeldes.

Ellers må du slutte med disse klagetrådene dine. Du kan da for faen reise selv. Du skal jo til varmere strøk i sommer. Når du har mulighet til å velge det, har du det langt bedre økonomisk enn veldig mange andre. 

Anonymkode: 1e3cf...255

Skrevet

Hva er den grunnen da? Du skriver så ullent og gir ufullstendige opplysninger. Om du ønsker trøst og råd må du gi oss mer. 

Slik du har lagt ting frem er det ingen grunn til at du ikke kan jobbe mer. Å få mer/en annen jobb trenger ikke å være vanskelig, men du må ta tak selv. Du kan ikke bare sitte og vente på at noe skal skje. Verden fungerer ikke slik. 

Anonymkode: df6ee...ba0

Skrevet

Poenget mitt er at flinke butikkansatte stiger i gradene og får bedre lønn.
Da trenger man ikke å skifte jobb.

Men når det er sagt, hvor lett og vanskelig det er å skifte jobb kommer helt an på hvilke type stillinger man søker på og hvor man bor.

Det jeg syns egentlig du skal begynne med først  er å gå i deg selv å slutte og lage unnskyldninger for hvorfor du ikke kan forbedre din situasjon. Men den holdningen du viser kommer du aldri til å komme noen vei.
Greit, du har gitt opp, skjerp deg. Hva kan du tape på å prøve? Absolutt INGENTING

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har du prøvd da? Altså, du kan ikke klage på dårlig råd når du jobber redusert. Hvis du trenger fri av helsemessige årsaker, kan du sykemeldes.

Ellers må du slutte med disse klagetrådene dine. Du kan da for faen reise selv. Du skal jo til varmere strøk i sommer. Når du har mulighet til å velge det, har du det langt bedre økonomisk enn veldig mange andre. 

Anonymkode: 1e3cf...255

Når jeg ikke har 100% kan jeg vel ikke bli sykemeldt på % jeg ikke har vel? 

Vi skal på tur, men jeg har virkelig spart og offret for denne tur og har minimalt igjen etterpå i buffer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Poenget mitt er at flinke butikkansatte stiger i gradene og får bedre lønn.
Da trenger man ikke å skifte jobb.

Men når det er sagt, hvor lett og vanskelig det er å skifte jobb kommer helt an på hvilke type stillinger man søker på og hvor man bor.

Det jeg syns egentlig du skal begynne med først  er å gå i deg selv å slutte og lage unnskyldninger for hvorfor du ikke kan forbedre din situasjon. Men den holdningen du viser kommer du aldri til å komme noen vei.
Greit, du har gitt opp, skjerp deg. Hva kan du tape på å prøve? Absolutt INGENTING

Bor på en liten plass og må begynne å reise med evt ny jobb. Ikke mye jobber her. 

Du har nok litt rett jeg har gitt litt opp og bare lat ting være som de er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bor på en liten plass og må begynne å reise med evt ny jobb. Ikke mye jobber her. 

Du har nok litt rett jeg har gitt litt opp og bare lat ting være som de er. 

Med andre ord, du må satse på å klatre i gradene, og for å klare det må du inn i full stilling.

Du sier du jobber redusert av en grunn til det.
Nå vet jeg ikke grunnen, men det du kan prøve med er å jobbe litt mer og se om det går, og så prøve å øke stillingsprosenten gradvis og se hvordan det går

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Når jeg ikke har 100% kan jeg vel ikke bli sykemeldt på % jeg ikke har vel? 

Vi skal på tur, men jeg har virkelig spart og offret for denne tur og har minimalt igjen etterpå i buffer. 

Joda, det kan du faktisk. Du kan få AAP for de prosentene du ikke klarer å jobbe. Men forutsetningen da er nok at du har prøvd 100% og ikke maktet.

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har denne tråden her nå. 

Ikke heeelt sant, vel?

Skrevet
Danida skrev (7 minutter siden):

Ikke heeelt sant, vel?

Har en jeg laget lørdag, men ikke noen nye mente jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Med andre ord, du må satse på å klatre i gradene, og for å klare det må du inn i full stilling.

Du sier du jobber redusert av en grunn til det.
Nå vet jeg ikke grunnen, men det du kan prøve med er å jobbe litt mer og se om det går, og så prøve å øke stillingsprosenten gradvis og se hvordan det går

Da må jeg gjerne prøve det. Grunnen til ikke prøvd er at jeg har følt det er nok med den % jeg har nå. 

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har en jeg laget lørdag, men ikke noen nye mente jeg. 

Noen her mente at du trengte ikke å ha flere tråder i uka for å "lufte" eksakt samme problemstilling. Det er ikke en uke siden lørdag, så du kan godt sette deg selv på en strengere rasjon. Å "lufte" likelydende problem igjen og igjen er ikke å lufte, det er å forpeste inneklimaet på det stedet du har valgt å lufte deg.

Og i tillegg ender det opp med masse negative tilbakemeldinger fordi folk blir lei av at du fyller opp plassen med kun det samme og det samme igjen. Hva disse tilbakemeldingene gjør med deg, vil jeg nesten ikke tenke på, men jeg antar at det ikke er noe hyggelig? Har du virkelig godt av å legge hodet på blokka to ganger i uka?

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da må jeg gjerne prøve det. Grunnen til ikke prøvd er at jeg har følt det er nok med den % jeg har nå. 

I så fall kan du ikke klage på lønna? Situasjonen er jo selvvalgt.

Skrevet
Danida skrev (10 minutter siden):

Noen her mente at du trengte ikke å ha flere tråder i uka for å "lufte" eksakt samme problemstilling. Det er ikke en uke siden lørdag, så du kan godt sette deg selv på en strengere rasjon. Å "lufte" likelydende problem igjen og igjen er ikke å lufte, det er å forpeste inneklimaet på det stedet du har valgt å lufte deg.

Og i tillegg ender det opp med masse negative tilbakemeldinger fordi folk blir lei av at du fyller opp plassen med kun det samme og det samme igjen. Hva disse tilbakemeldingene gjør med deg, vil jeg nesten ikke tenke på, men jeg antar at det ikke er noe hyggelig? Har du virkelig godt av å legge hodet på blokka to ganger i uka?

Det er ikke kjekt med disse negative svarene. Men ser det menes det er min egen feil. Og bedre jeg ikke skriver noe for dere. 

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke kjekt med disse negative svarene. Men ser det menes det er min egen feil. Og bedre jeg ikke skriver noe for dere. 

Det er du selv som velger å poste "har ingen venner" i 100 ulike formuleringer, og det er du selv som velger å poste 2-3 ganger i uka. Du velger også helt selv å dytte trådene opp ved å sitere deg selv når du ser at en tråd er i ferd med å dø ut.

Hva tenker du at dette tilfører forumet? Og hva tenker du at det tilfører deg? Husker du hun som sammenlignet med å spise gluten når man ikke tåler det...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...