Gå til innhold

Jeg forstår ikke partneren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi, stol på deg selv, som jeg skrev over.

Ikke heng deg opp i kritikken du har fått. Det virker som om du har gjort ditt beste slik situasjonen har vært.

Det eneste som er viktig nå, det er at du får avsluttet dette forholdet så fort som mulig, noe du jo er i gang med, og har tatt opp med lege/psykolog. Også viktig at du kommer deg unna på en måte som ikke setter deg selv eller barna i fare.

Vit at du alltid kan kontakte nærmeste Krisesenter og få hjelp der. Er det akutt fare, ring politiet, de kan også hjelpe deg dit. Der kan du og barna få bo inntil dere får et sted dere kan greie dere alene. Og det er fagpersoner der som har erfaring med kvinner som må ut av voldelige forhold, slik du nå skal ut av dette forholdet. Selv om du ikke har behov for en plass å bo, kontakt nærmeste Krisesenter, du kan både få veiledning og råd der, og de kan også hjelpe deg med noen advokattimer.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: db443...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Når du kom hjem fra jobb etter en hel dag hvor han ikke hadde gitt babyen hverken mat (!) eller bleie, så gikk du på jobb dagene etter regner jeg med. Babyen var da under "tilsyn" av en som ikke kunne ivareta barnet på noen måte. Har barna fått store problemer? For jeg kan ikke se hvordan det kan ha blitt unngått. Dette er grov omsorgssvikt for å si det mildt, så jeg skjønner ikke hvorfor bv ikke er involvert. Du må selvfølgelig også komme deg bort, og har du absolutt ingen omgangskrets her? 

Jeg blir ganske rystet om dette er sant. 

Jeg har jo selvfølgelig en del bekjente. Og jeg omgås naboer, folk fra idretten, skole, bhg osv. Men det erstatter ikke en familie. Det er noe helt annet. Flere jeg kjenner er allerede selv alenemødre mwd ett eller flere barn og folk har travle dager.

Skrevet
sportymummy skrev (3 minutter siden):

Jeg ble like rystet som deg!!! Og jeg er det fortsatt. Og NEI JEG gikk så klart ikke på jobb dagen etterpå. Hvordan kan du tenke at jeg selvfølgelig gjorde det? Ganske urettferdig å dømme mennesker på den måten.

Han mener min rystelse er det noe galt med, han mener at jeg overdriver fullstendig. Det er jo helt vilt.

Drit i hva din partner tenker! Drit i han. Du virker svært opphengt I HAN, du glemmer det som er viktigst for deg, nemlig barna !

Bare så du vet det, du er med på volden når du ikke tar ansvar 

Anonymkode: b86c5...a25

Skrevet

Hvorfor er hi slettet? 

Anonymkode: 145b6...52c

Skrevet
sportymummy skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo selvfølgelig en del bekjente. Og jeg omgås naboer, folk fra idretten, skole, bhg osv. Men det erstatter ikke en familie. Det er noe helt annet. Flere jeg kjenner er allerede selv alenemødre mwd ett eller flere barn og folk har travle dager.

Fokuser på barna! Det er de du har ansvar for. Dessuten er ikke din partner i familie med deg 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi, stol på deg selv, som jeg skrev over.

Ikke heng deg opp i kritikken du har fått. Det virker som om du har gjort ditt beste slik situasjonen har vært.

Det eneste som er viktig nå, det er at du får avsluttet dette forholdet så fort som mulig, noe du jo er i gang med, og har tatt opp med lege/psykolog. Også viktig at du kommer deg unna på en måte som ikke setter deg selv eller barna i fare.

Vit at du alltid kan kontakte nærmeste Krisesenter og få hjelp der. Er det akutt fare, ring politiet, de kan også hjelpe deg dit. Der kan du og barna få bo inntil dere får et sted dere kan greie dere alene. Og det er fagpersoner der som har erfaring med kvinner som må ut av voldelige forhold, slik du nå skal ut av dette forholdet. Selv om du ikke har behov for en plass å bo, kontakt nærmeste Krisesenter, du kan både få veiledning og råd der, og de kan også hjelpe deg med noen advokattimer.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Mange takk for støtten! Jeg merker at du fortstår meg. Ja jeg har tatt grep og gjort mitt beste. 

Skrevet
sportymummy skrev (Akkurat nå):

Mange takk for støtten! Jeg merker at du fortstår meg. Ja jeg har tatt grep og gjort mitt beste. 

Og det må du fortsette med. 

Skrevet
sportymummy skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg reduserte å jobbe så jeg kan være med dem før og etter skole og bhg. Jeg har ikke overlatt dem eller permisjonen til en umoden voksen.  Har også benyttet ansvarsfull dagmamma og barnepass. Så de har hatt trygge voksne rundt seg.

Du kan ikke redusere arbeidstid og skaffe dagmamma på ett døgn eller to. Dessuten er det jo ikke helt til å tro at han aldri hadde gitt babyen hverken mat eller bleie før du begynte å jobbe. Dette er helt uforståelig fra a til å 

Men jeg har nok ikke mer å bidra med her i tråden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Drit i hva din partner tenker! Drit i han. Du virker svært opphengt I HAN, du glemmer det som er viktigst for deg, nemlig barna !

Bare så du vet det, du er med på volden når du ikke tar ansvar 

Før du krituserer andre tar deg tid til å lese kommentarer. Jeg har tatt ansvar, du vet jo ingenting om min hverdag. Jeg slutta å.jobbe så jeg kunne være med barna.

Skrevet

Og det må du fortsette med. 

Ja det skal jeg! Er på god vei, har en god fastlege også. Og familievernkontoret var veldig hyggelig da jeg snakka med dem. 

Skrevet
sportymummy skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg reduserte å jobbe så jeg kan være med dem før og etter skole og bhg. Jeg har ikke overlatt dem eller permisjonen til en umoden voksen.  Har også benyttet ansvarsfull dagmamma og barnepass. Så de har hatt trygge voksne rundt seg.

Du hostet opp en ansvarsfull dagmamma og barnepass på 1-2-3, men klarer ikke å pakke sakene deres og reise for å beskytte barna dine...

Anonymkode: a955a...68d

Skrevet

Krisesenteret kobler på barnevernet! 

Er bare så hårreisende at ingen har sendt bekymringsmelding allerede

Jeg synes ikke noen skal dømme Hi her.

Hun kommer fra et annet land, det er da ikke uvanlig at dysfunksjonelle menn psyker ned kvinnene og får dem til å tro at måten de selv er på er vanlig i Norge. De får gjerne også høre skrekkhistorier om "systemet", eller de manipulerer kvinnene på annen måte. De har gjerne overtaket økonomisk, som de også bruker for å manipulere kvinnen. Denne mannen er klart psykisk voldelig, og alvorlig også, han er i tillegg truende.

His reaksjoner her er ikke uvanlige, og det Hi forteller viser at hun har gjort sitt ytterste i situasjonen, slik hun har kunnet der og da. I tillegg har hun koblet på både fastlege, psykolog, familievernkontoret, og hun er helt tydelig åpen for å få hjelp fra både Krisesenter og barnevernet.

Det at ingen har sendt bekymringsmelding tyder på at HI har gjort en god jobb som mor, og siden hun nå jobber aktivt for å komme seg ut av dette antar jeg at lege/psykolog, som kjenner henne, vurderer henne til å ha god omsorgsevne.

Men jeg tror at hvis noen hadde meldt fra til bv tidligere, da kunne HI ha kommet seg ut av dette forholdet langt tidligere.

Nå er situasjonen som den er, og da er det langt bedre å rose og støtte HI for at hun faktisk gjør det hun nå gjør - kommer seg unna mannen. Hun har også gjort alt riktig med å informere fastlege og fått psykolog som også støtter, og hun har bestilt seg en time til familievernkontoret. Hi gjør alt riktig nå! Støtt henne i det!

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke redusere arbeidstid og skaffe dagmamma på ett døgn eller to. Dessuten er det jo ikke helt til å tro at han aldri hadde gitt babyen hverken mat eller bleie før du begynte å jobbe. Dette er helt uforståelig fra a til å 

Men jeg har nok ikke mer å bidra med her i tråden. 

Nettopp du har ikke mer å bidra, og jo jeg kan slutte å jobbe på dagen. Du vet jo ingenting om litt ansettelsesforhold osv osv. Og jo jeg hadde en hyggelig nabodame som var pensjonist som gledelig hjalp meg med den lille :-) 

Skrevet
sportymummy skrev (3 minutter siden):

Nettopp du har ikke mer å bidra, og jo jeg kan slutte å jobbe på dagen. Du vet jo ingenting om litt ansettelsesforhold osv osv. Og jo jeg hadde en hyggelig nabodame som var pensjonist som gledelig hjalp meg med den lille :-) 

Hvorfor skreiv du denne tråden?  Alt er jo helt supert?! Lykke til 

Skrevet

Jeg synes ikke noen skal dømme Hi her.

Hun kommer fra et annet land, det er da ikke uvanlig at dysfunksjonelle menn psyker ned kvinnene og får dem til å tro at måten de selv er på er vanlig i Norge. De får gjerne også høre skrekkhistorier om "systemet", eller de manipulerer kvinnene på annen måte. De har gjerne overtaket økonomisk, som de også bruker for å manipulere kvinnen. Denne mannen er klart psykisk voldelig, og alvorlig også, han er i tillegg truende.

His reaksjoner her er ikke uvanlige, og det Hi forteller viser at hun har gjort sitt ytterste i situasjonen, slik hun har kunnet der og da. I tillegg har hun koblet på både fastlege, psykolog, familievernkontoret, og hun er helt tydelig åpen for å få hjelp fra både Krisesenter og barnevernet.

Det at ingen har sendt bekymringsmelding tyder på at HI har gjort en god jobb som mor, og siden hun nå jobber aktivt for å komme seg ut av dette antar jeg at lege/psykolog, som kjenner henne, vurderer henne til å ha god omsorgsevne.

Men jeg tror at hvis noen hadde meldt fra til bv tidligere, da kunne HI ha kommet seg ut av dette forholdet langt tidligere.

Nå er situasjonen som den er, og da er det langt bedre å rose og støtte HI for at hun faktisk gjør det hun nå gjør - kommer seg unna mannen. Hun har også gjort alt riktig med å informere fastlege og fått psykolog som også støtter, og hun har bestilt seg en time til familievernkontoret. Hi gjør alt riktig nå! Støtt henne i det!

Takk for støtten! Det betyr enormt mye akkurat nå. 

Skrevet
sportymummy skrev (1 minutt siden):

Takk for støtten! Det betyr enormt mye akkurat nå. 

Du vil egentlig ha støtte for å bli i forholdet? Og bagatellisere oppførsel til din mann? Kanskje vi skal le litt av hvor dum han er... men det er ikke morsomt 

Jeg har sagt mitt. Over og ut herfra. Stakkars barn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du vil egentlig ha støtte for å bli i forholdet? Og bagatellisere oppførsel til din mann? Kanskje vi skal le litt av hvor dum han er... men det er ikke morsomt 

Jeg har sagt mitt. Over og ut herfra. Stakkars barn 

Nå må du og andre for f... slutte!

Dere viser ekstremt lite kunnskap om hvordan voldelige forhold fungerer.

Hi gjør nå alt hun kan for å komme seg ut av dette farlige forholdet! Hun er allerede i gang med det, hun har koblet på lege, psykolog og familievernkontor og er på vei ut av forholdet. Hun gjør det rette!

Hi har ikke bagatellisert mannens oppførsel, tvert imot. Hun har heller ikke skrevet noe som helst som tyder på at hun synes det er morsomt - tvert om!

Det er pokker ikke rart at kvinner som må ut av voldelige forhold er redde for å snakke om det når de møter slike holdninger som HI har gjort her.

Støtt HI slik at hun nå kommer seg ut av forholdet. Gi henne rette rådene slik at hun også kan greie å skjerme barna fra far fremover - for det vil også være en tøff kamp, siden far her tydeligvis også er god på å fremstå som mer ressurssterk utenfor hjemmet enn han faktisk er. Nettopp fordi han er som han er har Hi nå gjort det riktige med lege, psykolog og familievernkontoret. Og i tillegg bør hun koble inn barnevernet og få hjelp hos Krisesenteret.

Skrevet

Hi gjør nå alt hun kan for å komme seg ut av dette farlige forholdet! Hun er allerede i gang med det, hun har koblet på lege, psykolog og familievernkontor og er på vei ut av forholdet. Hun gjør det rette!

Hi har ikke bagatellisert mannens oppførsel, tvert imot. Hun har heller ikke skrevet noe som helst som tyder på at hun synes det er morsomt - tvert om!

Det er pokker ikke rart at kvinner som må ut av voldelige forhold er redde for å snakke om det når de møter slike holdninger som HI har gjort her.

Støtt HI slik at hun nå kommer seg ut av forholdet. Gi henne rette rådene slik at hun også kan greie å skjerme barna fra far fremover - for det vil også være en tøff kamp, siden far her tydeligvis også er god på å fremstå som mer ressurssterk utenfor hjemmet enn han faktisk er. Nettopp fordi han er som han er har Hi nå gjort det riktige med lege, psykolog og familievernkontoret. Og i tillegg bør hun koble inn barnevernet og få hjelp hos Krisesenteret.

Jada, men det ønsker hun ikke. 

Jeg har vært i et voldelig forhold selv, rømte til krisesenteret, var der i 3 uker. Så jo, jeg vet alt om det. Men nå har hi fått enda et barn med denne mannen etter han viste seg ubrukelig med første barnet. Hvor mange år trenger hun da?

Grunnen til at jeg er så krass i svarene er pga måten hi svarer på. Alle skjønner at hun ikke ønsker å ta det endelige valget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bare slutt. Du vet ingenting om hvem som vet hva og har kunnskap om det ene eller andre her! 

Ingen mor overlater babyen til en som ikke skjønner at babyen skal ha mat eller ny bleie. Eller tror du det er vanlig blant utenlandske kvinner kanskje? 

Jeg rapporterer denne tråden fordi Ts har slettet hi og har mange motstridende opplysninger i ulike kommentarer. Dessuten kommer det ekstreme uttalelser og holdninger mot utlendinger her- om det er hensikten eller ikke. Så får admin avgjøre. Alt man skal lese her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jada, men det ønsker hun ikke. 

Jeg har vært i et voldelig forhold selv, rømte til krisesenteret, var der i 3 uker. Så jo, jeg vet alt om det. Men nå har hi fått enda et barn med denne mannen etter han viste seg ubrukelig med første barnet. Hvor mange år trenger hun da?

Grunnen til at jeg er så krass i svarene er pga måten hi svarer på. Alle skjønner at hun ikke ønsker å ta det endelige valget. 

Du antar, du vet ingenting.

Det er dessverre vanlig at kvinner får flere barn med voldelige menn, noe du også vet.

Men nå har HI startet prosessen med å koble seg ut av forholdet, koblet på fagpersoner.

Da er det siste hun trenger at folk rakker ned på henne og kritiserer henne for ting som har hendt tilbake i tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nettopp! Nettopp derfor tør kvinner ikke å snakke. Man blir jo angrepet og rakket ned på.

Men du forstår meg faktisk og du fortstår faktisk hvordan innvandrer kvinner kan ha det i slike forhold! Du traff midt i blinken. 

Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Forumassistent

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor skreiv du denne tråden?  Alt er jo helt supert?! Lykke til 

Kanskje for å lufte tankene.  Har det noe å si?

Skrevet
sportymummy skrev (13 timer siden):

Hm

Akkurat. Så du kødda.

Skrevet
Forumassistent skrev (8 timer siden):

Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Forumassistent

Men hva med når hi har slettet hovedinnlegget da?

Anonymkode: a955a...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...