Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Vi skulle ha tak i noe så enkelt som lammelår til påsken. Får mange på besøk på søndag, og trenger 2 store lår. Jeg ønsker noen som ikke er marinert, gjerne frossent. Ut solgt overalt på grunn av priskrigen. Var på Rema, og spurte på nytt en ansatt. Jo da, de hadde det, han skulle hente til meg og kom tilbake med en. Sa jeg skulle gjerne ha 2, men nei, det gikk ikke, maks en per familie, det spiller ingen rolle om jeg får mange på besøk. Har det gått for langt, bare en per person, og må spørre personalet for å få det slik at de kan hente på bakrommet? Anonymkode: a87f3...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Priskrigen har ikke gått for langt, men hamstringen har. Folk kjøper ting de ikke bruker fordi det er billig. Så kastes de etter en tid. Send mannen inn neste gang, så får dere to Anonymkode: f9d6a...aad
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Priskrigen har ikke gått for langt, men hamstringen har. Folk kjøper ting de ikke bruker fordi det er billig. Så kastes de etter en tid. Send mannen inn neste gang, så får dere to Anonymkode: f9d6a...aad Mannen dro tilbake noen timer senere etter han kom hjem, heldigvis var de ikke tomme enda.. Men når det er sagt, ja hamstring har gått for langt Anonymkode: a87f3...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jeg følger helt klart dårlig med, for jeg har ikke fått med meg noen priskrig, verken på godteri (som i den andre tråden) eller kjøtt. Hvor billig er det egentlig, og hvilke butikker er med? (Jeg handlet på Obs på lørdag, da så jeg ikke noe spesielt mer tilbud enn de pleier å ha.) Jeg føler med deg likevel, og priskrigen før jul har alltid irritert meg. Det er mye nok stress i førjulstida uten å måtte løpe fra butikk til butikk for å få tak i surkål og sirup før det blir utsolgt, liksom. Anonymkode: 4d1bd...b60
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Folk hamstrer ting de ikke trenger og ikke kommer til å bruke. Det er ikke rart det er mye matsøppel. Anonymkode: 79a17...a2f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg følger helt klart dårlig med, for jeg har ikke fått med meg noen priskrig, verken på godteri (som i den andre tråden) eller kjøtt. Hvor billig er det egentlig, og hvilke butikker er med? (Jeg handlet på Obs på lørdag, da så jeg ikke noe spesielt mer tilbud enn de pleier å ha.) Jeg føler med deg likevel, og priskrigen før jul har alltid irritert meg. Det er mye nok stress i førjulstida uten å måtte løpe fra butikk til butikk for å få tak i surkål og sirup før det blir utsolgt, liksom. Anonymkode: 4d1bd...b60 På Rema koster lammelår kr 52,50 per kilo. Europris har smågodt til kr 7,90 per hekto. Rema og Kiwi har 6 pakning med Kvikk Lunsj til kr 20.50 Er det jeg har fått med seg, er visstnok også veldig billige marsipan pølser enkelte steder også HI Anonymkode: a87f3...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): På Rema koster lammelår kr 52,50 per kilo. Europris har smågodt til kr 7,90 per hekto. Rema og Kiwi har 6 pakning med Kvikk Lunsj til kr 20.50 Er det jeg har fått med seg, er visstnok også veldig billige marsipan pølser enkelte steder også HI Anonymkode: a87f3...2f7 Det lammelåret var jo et godt tilbud, men veldig synd om det betyr at ikke alle som hadde tenkt å kjøpe det får. Godteritilbudet høres ikke så fantastisk ut egentlig (tror det var 9.90 på Obs), trist om folk går mann av huse for det. Anonymkode: 4d1bd...b60
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Dumt når det hamstres så mye at mange ikke får noe. Anonymkode: 13ecf...66b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er det jeg har fått med seg, er visstnok også veldig billige marsipan pølser enkelte steder også Det tror jeg ikke er å få tak billig noe sted lenger. Anonymkode: 13ecf...66b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Folk hamstrer ting de ikke trenger og ikke kommer til å bruke. Det er ikke rart det er mye matsøppel. Anonymkode: 79a17...a2f De fleste som hamstrer kjøper ting de uansett trenger og bruker bare litt mer av dem enn de ellers ville gjort. Vi hamstrer ofte når det er gode tilbud, men selvfølgelig bare ting som holder seg og som vi uansett trenger i løpet av holdbarhetstiden. Anonymkode: 0ca72...cfc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 En annen ting med priskrigene. Det er ytterst sjelden det er priskrig på noe av det jeg kan spise. Og de ytterst få gangene det er det, da er det utsolgt allerede. Dette betyr at jeg, som kjøper (må kjøpe) sunn mat og må unngå de typiske priskrigvarene som sjokolade, smågodt, kjeks, brus, risgrøt m.m. faktisk er med på betale for at andre skal kjøpe billig godteri og lignende. At disse priskrigene ikke forbys, det forstår jeg ikke. De som ikke har råd til å kjøpe mange varer når det er priskrig, de fattigste, de må også være med på å betale gjennom andre varer for de som overhandler på priskrigvarer. Og de som hamstrer når det er priskrig, det er ikke en gang de fattigste, for de fattigste har ikke råd til å hamstre. At dette får fortsette er helt urimelig! Anonymkode: cd3b4...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå