Gå til innhold

Melde avbud til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dårlig økonomi, lang eller trøblete reisevei, konflikter i familien som vil blusse opp eller være synlige/ hørbare i selskapet. Sykdom, psykisk eller fysisk. At man vet at man ikke er spesielt ønsket, men blir bedt av høflighet. Har liten baby, eller dyr man ikke kan dra fra. 

Er litt skuffet over ei venninne. Dette er min beste venninne gjennom 10 år. Vi støtter hverandre gjennom alt. For 5 år siden ble hun alene med ett lite barn.. Jeg støttet henne gjennom dette. 

Men nå sier hun at hun ikke kommer i konfirmasjonen til min eneste datter pga at det kommer mange hun ikke kjenner. Hun kjenner bare oss og min søster og mann. Resten kommer fra andre siden av landet. 

Hadde hun hatt sosial angst, så hadde jeg forstått det. Men det har hun ikke. Hun og nye kjæresten reiser mye og drar på masse konserter. Så angst har hun ikke. 

Overreagerer jeg når jeg blir skuffet? 

Anonymkode: 58212...92a

Annonse

Jeg blander meg ikke i grunnen til at folk ikke kommer. Her takket kusinen min nei fordi de skulle i en annen konfirmasjon, og et vennepar takket nei fordi datteren deres har bursdag den dagen og de skal feire den. 

Anonymkode: cca49...ed0

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er litt skuffet over ei venninne. Dette er min beste venninne gjennom 10 år. Vi støtter hverandre gjennom alt. For 5 år siden ble hun alene med ett lite barn.. Jeg støttet henne gjennom dette. 

Men nå sier hun at hun ikke kommer i konfirmasjonen til min eneste datter pga at det kommer mange hun ikke kjenner. Hun kjenner bare oss og min søster og mann. Resten kommer fra andre siden av landet. 

Hadde hun hatt sosial angst, så hadde jeg forstått det. Men det har hun ikke. Hun og nye kjæresten reiser mye og drar på masse konserter. Så angst har hun ikke. 

Folk trenger ikke å ha sosial angst for å ha det jævli blant mange ukjente. Ikke for å kritisere nordmenn generelt nå, men vi er søren ikke mye flinke til selskap og vite hvordan å inkludere folk! Det kan jeg bare si. Gjester skal liksom bare komme, gi gaver og sitte og høre på taler, og ingen er særlig gode på smalltalk i det hele tatt. I Norge skryter tvert i mot folk over å ikke like nettopp det! 

Så ja, du kan være skuffet, men du bør forstå henne likevel. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde også blitt kjempeskuffet i din situasjon. Hun kommer for å delta på din datters dag og da spiller det virkelig ingen rolle hvem de andre gjestene er. Voksne mennesker uten angst klarer det helt fint. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde også blitt kjempeskuffet i din situasjon. Hun kommer for å delta på din datters dag og da spiller det virkelig ingen rolle hvem de andre gjestene er. Voksne mennesker uten angst klarer det helt fint. 

Er enig. Greit at man synes det er litt vanskelig, men man tar seg sammen når det gjelder en så stor dag 

Inviter kjæresten hennes også, du. Da kan det hende hun kommer. 

I hine hårde dager unnlot også jeg en konfirmasjon av den enkle grunn at samboeren min ikke fikk lov til å være med. Da sa jeg takk, men nei takk. 

Anonymkode: fccea...76b

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Inviter kjæresten hennes også, du. Da kan det hende hun kommer. 

I hine hårde dager unnlot også jeg en konfirmasjon av den enkle grunn at samboeren min ikke fikk lov til å være med. Da sa jeg takk, men nei takk. 

Anonymkode: fccea...76b

Han jobber på plattform og er ute på jobb da 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er enig. Greit at man synes det er litt vanskelig, men man tar seg sammen når det gjelder en så stor dag 

Du må sette deg i hennes situasjon. Hadde du dratt i et slikt selskap? Jeg har null problem med å snakke med folk, og jeg har vært i både bryllup og konfirmasjon hvor jeg kun kjente brudepar og ene søsteren til bruden, og i konf hvor jeg kjente kun moren og konfirmantene. Ikke ett eneste kvinnemenneske klarte å konversere. Nada. De holdt seg kun til den ene slektningen ved siden av. Bortsett fra en dame som klarte å holde en samtale i gang. Resten var menn som kun kom med idiotiske vitser og som flørtet så mye at tilogmed jeg reagerte. Nedtur begge gangene. 

Jeg kommer aldri til å dra alene i slike selskap igjen. Og selv fer jeg kjente flere og alle, så var det kjedelig og anspent helt til alle drakk alkohol. 

Så ikke forvent bare at hun skal forstå deg. Du bør også forstå henne. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke si at hun ikke har angst. 

Noe helt annet å dra på konsert enn å sitte i lokale og spise middag med folk man ikke kjenner altså. På en konsert trenger man ikke snakke med noen. 

Anonymkode: 069e4...7e8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Denne skjønner jeg veldig godt. Å sitte i et selskap og kun kjenne de som arrangerer er et mareritt for mange.

Si hun kan ta med seg en venninne. Hvis det er viktig å ha henne der går det greit om det kommer en til selv om dere ikke kjenner vedkommende godt.

Anonymkode: ade60...c4e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tja, jeg dropper både en konfirmasjon og et bryllup pga. idrettsstevner som barnet mitt skal delta på. Egne unger alltid først.

Anonymkode: 9a316...b51

Da stiller nok di e unger bakerst i køen når dagen kommer for at de skal feire noe stort.. synd for dem.. 

Anonymkode: 92429...c3e

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde blitt skuffet om det var min venninne. Overrasket også siden mine venner er bra folk som klarer å tenke lenger enn egen nesetipp.

Anonymkode: 7ea02...b14

For det er bare dårlige folk som melder avbud?

Jeg forundres stadig over det mentale nivået til folka her inne. 
Om folk melder avbud så er det bare slik. 

Anonymkode: 86e47...361

jeg innrømmer ærlig at jeg blir skuffet når nær familie eller veldig nære venner velger bort ting vi inviterer til. Om du faktisk er forhindret fra å komme pga jobb eller sykdom, så er det selvsagt greit. Å ikke komme fordi du heller vil på guttetur, fordi du ikke kjenner de andre gjestene så godt osv synes jeg er snodig.

Når vi hadde konfirmasjon sist kom kon kona fra vårt nærmeste vennepar. Mannen hadde lovet ungene lavvotur, og akkurat konfirmasjonshelgen var det meldt så fint vær.....

Anonymkode: dbc8e...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...