Twintipp Skrevet 4. april 2023 #51 Del Skrevet 4. april 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jo, men det du sa, og som jeg svarte på, er at du kritiserte av det øker mengden endorfiner og dopamin, jeg nevnte også andre ting som gjør det. Jeg har ikke noe problemer med å ha det gøy eller å være lykkelig uten alkohol, men hvorfor i alle dager skal jeg ikke få lov til å ta et glass dersom jeg ønsker det? Anonymkode: 8a551...a9d Jeg antok at du forstod ulikheten mellom rusmidler og valper? Jeg skjønner at det er en upopulær mening og det vekker reaksjoner. Du skulle sett damene i klassen når professoren la frem dette. Ingenting skulle ta fra dem vina nei!!! Ingen sier du ikke kan drikke vin, men mange kunne med fordel tenkt over hvorfor de drikker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #52 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg drikker clausthaler radler med grapefruktsmak 😇 Det er godt i solveggen 🐥 Anonymkode: 0adde...fe2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #53 Del Skrevet 4. april 2023 Twintipp skrev (2 minutter siden): Jeg antok at du forstod ulikheten mellom rusmidler og valper? Jeg skjønner at det er en upopulær mening og det vekker reaksjoner. Du skulle sett damene i klassen når professoren la frem dette. Ingenting skulle ta fra dem vina nei!!! Ingen sier du ikke kan drikke vin, men mange kunne med fordel tenkt over hvorfor de drikker. Det har jeg også svart på. Det jeg har svart er at dersom jeg har lyst på en øl, kan jeg fint finne på å ta en alkoholfri en, og her i huset går det mer alkoholfri øl en med alkohol. Det endret seg til det for noen år siden da det begynte å komme ganske mange gode varianter på markedet. Dessverre er det ikke så mange gode varianter alkoholfri vin enda. Jeg drikker et glass vin, eller en øl (med eller uten alkohol) fordi jeg syns det smaker godt) Anonymkode: 8a551...a9d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 4. april 2023 #54 Del Skrevet 4. april 2023 Twintipp skrev (22 minutter siden): Jeg antok at du forstod ulikheten mellom rusmidler og valper? Jeg skjønner at det er en upopulær mening og det vekker reaksjoner. Du skulle sett damene i klassen når professoren la frem dette. Ingenting skulle ta fra dem vina nei!!! Ingen sier du ikke kan drikke vin, men mange kunne med fordel tenkt over hvorfor de drikker. Men er det ikke greit å ville ha rus? Å kjenne på en dimensjon utenfor seg selv som rusen gir? Jeg syns du skriver mye nøkternt og bra her, men jeg vil ikke undervurdere rusens betydning. Det er jo helt uskyldig og utenfor den hersens komfortsonen vi alltid skal føle oss trygge i og å ha kontroll i. Er det ikke greit? En lettvint måte å trå litt utenfor på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twintipp Skrevet 4. april 2023 #55 Del Skrevet 4. april 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Men er det ikke greit å ville ha rus? Å kjenne på en dimensjon utenfor seg selv som rusen gir? Jeg syns du skriver mye nøkternt og bra her, men jeg vil ikke undervurdere rusens betydning. Det er jo helt uskyldig og utenfor den hersens komfortsonen vi alltid skal føle oss trygge i og å ha kontroll i. Er det ikke greit? En lettvint måte å trå litt utenfor på? Jo, men det går an å øve på og slippe seg løs uten alkohol også. Ikke for det, jeg tar en real fest innimellom! Men, jeg trenger ikke et glass vin når ungene er lagt for å kjenne på ro. Alkohol er ikke uskyldig dersom den stadig får større plass i noens liv. Og jeg mener selvsagt ikke en øl i solveggen eller god vin til maten osv. Jeg mener at mange har godt av å reflektere over hvorfor de drikker. Er dog som å trampe i et vepsebol å si det høyt… Bare se hva som skjedde når de stengte ned Vinmonopolet, folk skal ha alkoen sin. De skal faen meg drekke vina og ha boblene sine! De «fortjener» jaggu det etter en lang arbeidsuke, når det er ferie, når det er god mat, når det er høytider, når det er pent vær osv osv. Jeg vil bare ikke ha et liv hvor jeg er avhengig av et glass alkohol for å slappe av, eller to glass for å prestere sosialt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #56 Del Skrevet 4. april 2023 Anonym bruker skrev (På 3.4.2023 den 14.30): Jeg har et avslappet forhold til alkohol. Er veldig glad i god vin, men etter at det ble kjent at det ikke finnes noen nedre trygg grense har jeg valgt annen drikke. Når jeg en sjelden gang er på tilstelninger der vinen er en del av opplevelsen kommer jeg sikkert til å ta et glass eller to, men ellers står jeg over. Anonymkode: 80898...d1e Hva mener du med nedre trygg grense? For helsemessig skade? Anonymkode: 93bcb...05c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #57 Del Skrevet 4. april 2023 Twintipp skrev (2 timer siden): Jo, men det går an å øve på og slippe seg løs uten alkohol også. Ikke for det, jeg tar en real fest innimellom! Men, jeg trenger ikke et glass vin når ungene er lagt for å kjenne på ro. Alkohol er ikke uskyldig dersom den stadig får større plass i noens liv. Og jeg mener selvsagt ikke en øl i solveggen eller god vin til maten osv. Jeg mener at mange har godt av å reflektere over hvorfor de drikker. Er dog som å trampe i et vepsebol å si det høyt… Bare se hva som skjedde når de stengte ned Vinmonopolet, folk skal ha alkoen sin. De skal faen meg drekke vina og ha boblene sine! De «fortjener» jaggu det etter en lang arbeidsuke, når det er ferie, når det er god mat, når det er høytider, når det er pent vær osv osv. Jeg vil bare ikke ha et liv hvor jeg er avhengig av et glass alkohol for å slappe av, eller to glass for å prestere sosialt. Jeg har NULL problem med å innrømme at jeg liker den lille «buzzen» alkohol gir. Jeg HATER å bli full, det er sikkert 25 år siden jeg sist var full. Men den lille promilla jeg får etter 1-2 øl er deilig den! Og den er også fullstendig uproblematisk. Det er ikke sånn at fordi jeg liker effekten av litt alkohol, så klarer jeg ikke å slappe av eller slå meg løs uten alkohol. De aller færreste har faktisk er problem med det. Så hvorfor komme med denne moraliseringen i en tråd der samtlige enten har svart at de ikke drikker alkohol i påsken i det hele tatt, eller at de koser seg med et glass i solveggen? Det er INGEN her som har sagt at de «er avhengig av et glass for å slappe av, eller to glass for å prestere sosialt». De aller fleste mennesker har er aldeles uproblematisk forhold til alkohol. Anonymkode: f4125...ff2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #58 Del Skrevet 4. april 2023 Twintipp skrev (5 timer siden): Det er dine ord og dine antakelser. Det er mulig og både le, smile, være forelsket og være lykkelig uten alkohol. Mange tyr til alkohol for å oppnå lykke, selvmedisinere, roe ned.. Det finnes mange metoder og både kjenne lykke på, og klare å slappe av på uten å bruke rusmidler. Er ikke noe kjedelig myrsnipe jeg altså, men jeg er bevisst i hvilke settinger jeg bruker alkohol. Og mange drikker et glass rødvin eller en øl fordi de synes det smaker godt. Jeg drikker vel knapt to enheter i måneden så er ingen storforbruker av alkohol. På torsdag reiser jeg på hytten med storfamilien. Da har jeg og storesøster planer om skravling og champagne når barna er i seng. Fordi det er fryktelig godt, men dyrt og noe jeg sjelden unner meg. Skal nytes i godt selskap med en jeg er glad i som jeg treffer for sjeldent. Men det kommer ikke til å legges ut på SoMe. Anonymkode: 99e44...104 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #59 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg delte et bilde av vin og middag på søndag. Da var ferien «offisielt» igang, en ferie jeg trodde jeg måtte avlyse. Det ble med det glasset da. Jeg deler like gjerne det som marsmallow på bålpanna. Anonymkode: 645c7...fae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149940576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2023 #60 Del Skrevet 5. april 2023 Anonym bruker skrev (På 3.4.2023 den 9.18): Jeg har blitt ganske forundret denne helgen. De fleste jeg kjenner har reist på påskefjellet. Det deles flittig i sosiale media skiløyper og snø, men vel så mye vin og øl i alle varianter. En ølboks plassert på snø, vinglasset på kanten av boblebadet, drinken foran bålpannen. Jeg syns det er så påtrengt og tvangskos. Ser ingen deler cola flasken i snøen eller Pepsi maxen foran bålet. Er alkohol det eneste man kan kose seg med og er man ikke for gammel når man er i førti femti årene og drive å poster dette på nett? Ikke tyveåringen vår holder på slik engang. Anonymkode: 5c1af...8ac Det er ikke "viktig" for meg i betydningen "jeg blir stressa hvis jeg ikke har handla inn øl/vin". Men siden cola og pepsimax smaker høgg, ville jeg ikke nyte turen like mye om dette var det eneste som kunne drikkes. Da smelter jeg heller en bøtte snø! Anonymkode: 96186...90e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439314-er-det-viktig-med-alkohol-for-deg-i-p%C3%A5sken/page/3/#findComment-149941070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå