Gå til innhold

Er det viktig med alkohol for deg i påsken?

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt ganske forundret denne helgen. De fleste jeg kjenner har reist på påskefjellet. Det deles flittig i sosiale media skiløyper og snø, men vel så mye vin og øl i alle varianter. En ølboks plassert på snø, vinglasset på kanten av boblebadet, drinken foran bålpannen. Jeg syns det er så påtrengt og tvangskos. Ser ingen deler cola flasken i snøen eller Pepsi maxen foran bålet. Er alkohol det eneste man kan kose seg med og er man ikke for gammel når man er i førti femti årene og drive å poster dette på nett? Ikke tyveåringen vår holder på slik engang. 

Anonymkode: 5c1af...8ac

Fortsetter under...

Påskepilsen i solen representerer for meg en ny årstid, endelig blir det lysere, den markerer det. Jeg setter like stor pris på den første kaffekoppen ute. 

Bilder poster jeg ikke på sosiale medier mer, det meste er også slettet for en tid tilbake siden jeg fikk Facebook før vi ble oppmerksomme på omfanget av hva disse bildene kan brukes til. Den gang det var nytt og gøy, la til venner ukritisk og alt det der. Bare ett spørsmål om tid før det blir misbrukt på noe vis, om ikke det alt blir det. 

Anonymkode: 0b66b...3eb

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Og er det da viktig å poste dette?

Skrev hun det? Var det spørsmålet? 

Alkohol er ikke viktig for meg, jeg klarer meg fint uten, men jeg liker å kose meg med vin både i påsken og ellers. Jeg kan snappe et bilde av vinglasset foran peisen, men også soloboksen i snøen, gjerne sammen med Kvikklunsj og sitteunderlag. Påskestemning, vet du ;) 

Anonymkode: d22a2...563

Annonse

Et vinglass og muligens flaske er i det minste visuelt pent, så hvis de har med det så kan det passe til en situasjon. En ølboks i snøen ødelegger hele bildet, og en drink foran bålpannen hadde jeg nok ikke lagt merke til eller tenkt over innholdet i tror jeg. Uansett er alle de klisjebildene bare litt flaut, alkohol på bildet eller ei. Har ei som legger ut sånt, men hun liker klisjeer i det store og hele så det er ok- passer henne.

Moralsk kunne jeg dog ikke brydd meg mindre. 

Folk deler bilde av vi glasset fordi endelig er det ferie, endelig er det tid til kos og ett glass. 

Jeg drikker ikke alkohol så jeg skrev :"Nyter et glass gult i solveggen." solo. 0 likes! hehe. 

Dømmer ingen som legger ut. Det blir gjerne fine bilder på fjellet. 

Anonymkode: 5e2c1...7c6

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Og er det da viktig å poste dette?

Skrev jeg det?

Det er vel uansett særdeles lite som er viktig å poste på sosiale medier.

Anonymkode: f4125...ff2

Annonse

Jeg tenker at de fleste poster at de hygger seg, og da kan det finne på å komme med et glass eller 2 i bildet.

Tror ingen poster "se jeg drikker".

En annen ting jeg lurer på med HI sitt innlegg, hvorfor er man for gammel til å kose seg og ha deg gøy når man er over 40?

Ja, jeg liker å ta en øl eller et glass vin i solveggen i påsken, og kunne sikkert ha klart å poste et bilde hvor det kom med på bildet, men det er ikke viktigere for meg enn at jeg fint kunne ha tatt noe alkoholfritt dersom det var behov for det

Anonymkode: 8a551...a9d

Jeg er veldig glad i rødvin,og det er min Kos.       Synes det er ekstra godt til mat,så kan godt drikke 1-2 glass under et godt måltid,så blir det vann eller et glass brus etterpå.      

Anonymkode: 6482c...b30

Jeg synes det er godt med et glass rødvin i solveggen etter en skitur. For det første er det godt og for det andre så  representerer det at jeg har fri. Til vanlig har jeg jobb og andre forpliktelser og da er det sjelden jeg tar seg et glass vin. Tipper mange har det litt på samme måte. Et glass vin eller en øl representerer at man har fri - man skal ikke på jobb eller kjøre bil og kan gire ned og slappe av. Jeg poster riktignok ikke bilde av det. Jeg har en hektisk hverdag så jeg kan gjerne poste bilde av sol, snø, tur og strikketøy når jeg endelig har litt fri fra jobb :)      

Anonymkode: d02bd...e07

Ikke påske uten utepils solveggen-  etter en lang skitur! Ja, når jeg tenker over det, så er det viktig. Ikke mengder, men som en over jer skriver så er det for en følelse at nå er det vår snart. Nå kan vi nyte utepils!🐣😊 

Jeg kan og ta en glass brus, men det smaker jo ikke det samme! 😆

Anonymkode: 9519f...e10

Nei alkohol drikker ikke jeg i påsken såfremt det er ikke er et ordentlig selskap/fest som er særskilt det vanlige. Det jeg deler er grilling av pølser på bål, kjedelig nok, men det er jo påskens høydare da så 🤭😅

Anonymkode: 744f4...3b5

Jeg har et avslappet forhold til alkohol. Er veldig glad i god vin, men etter at det ble kjent at det ikke finnes noen nedre trygg grense har jeg valgt annen drikke. Når jeg en sjelden gang er på tilstelninger der vinen er en del av opplevelsen kommer jeg sikkert til å ta et glass eller to, men ellers står jeg over. 

Anonymkode: 80898...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...