Gå til innhold

Hvorfor er jeg så følsom på bursdagen min?

Anbefalte innlegg

Idag har jeg bursdag og jeg er skikkelig følsom og på gråten. Mannen har var våken i en time før han plutselig kom på det og sa gratulerer, når vi våknet så spurte han om jeg kunne stå opp med minsta, slik at han fikk sove litt. Jeg er i tillegg syk. Altså, ingen omtanke fra han og jeg har faktisk lyst å gråte. Men dette skjer jo relativt ofte, at han er egoistisk. Så hvorfor er det så følsomt idag?

Anonymkode: f1dc7...9df

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen! 🎈

Jeg tenker det er ekstra følsomt fordi bursdag er en typisk dag der de nærmeste viser ekstra oppmerksomhet. Og det får ikke du hvis jeg tolker innlegget riktig. Da blir det jo ekstra sårt fordi hans egoisme blir så tydelig.

Kan du forsøke å få en best mulig dag på tross av sykdommen? Unn deg god frokost. Finn på noe stas med ungene. Inviter noen på kaffe, gåtur. 

Og så er det jo lov å si ifra om at man har forventninger når han tydeligvis ikke henger med selv. 

Anonymkode: 5e060...f77

Hyggelig mann. Du trenger vel ikke spørre om hvorfor du er såret når han ikke har husket det og ikke kjøpt noe. Det er vel ganske vanlig at man får blomster eller gave på bursdagen, så når han blåser i det og heller selv vil ha spesialbehandling så er det helt naturlig at du reagerer. Jeg skjønner ikke hvorfor du spør og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke sier fra til mannen din heller. 

Gratulerer med dagen🎉 

Skjønner godt du blir følsom,det er jo din dag.   Dagen hvor du skal bli litt oppvartet.    
Håper resten av dagen blir bedre,og at formen din kommer seg.    Inviter noen på kaffe og kake og nyt

Anonymkode: 38606...5d1

Gratulerer med dagen!

At han ikke kom på at du hadde bursdag med en gang, det ser ikke jeg det helt store problemet med. Det er sånn som kan skje. Og er det et problem, så er det jo bare å spørre på en fin måte om han har glemt noe i dag. 

Men når du er syk og han spør om du kan stå opp, bursdag eller ikke, så må du selvfølgelig svare at du ikke orker for du er syk. Så lenge han ikke er syk også, for da må dere jo finne en løsning som passer for dere begge med å dele på det.  Har han glemt at du er syk? Er han en unnasluntrer som helst overlater ting til deg? Om det er det, da trengs det en skikkelig samtale om det. 

Anonymkode: b9214...b01

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Idag har jeg bursdag og jeg er skikkelig følsom og på gråten. Mannen har var våken i en time før han plutselig kom på det og sa gratulerer, når vi våknet så spurte han om jeg kunne stå opp med minsta, slik at han fikk sove litt. Jeg er i tillegg syk. Altså, ingen omtanke fra han og jeg har faktisk lyst å gråte. Men dette skjer jo relativt ofte, at han er egoistisk. Så hvorfor er det så følsomt idag?

Ja, livet er hardt - for enkelte... 

Anonymkode: bb490...a43

Anonym bruker skrev (På 3.4.2023 den 8.50):

Fordi du ikke verdsettes de 364 andre dagene i året. Da blir det ekstra ille at selv ikke bursdagen skal handle om deg. Kun om ham. 

Jeg blir verdsatt hver eneste dag, jeg får kaffe på senga støtt og stadig, frokost noen ganger også; og som resultat kjenner jeg ikke en plass at jeg trenger å ha spesialbehandling på bursdagen. Vi lager noe godt og har besøk, da, men kaka baker jeg selv. Han skal ikke bøye seg baklengs for min del, for han yter så mye hele året.

HI; jeg tror ikke du har det noe godt i forholdet, og jeg tenker at du skal prøve å få en endring på det! Og på bursdagen burde det starte med "nei, i dag skal JEG sove, jeg skal nemlig feires av dere andre. så du får ta barnet og se til at jeg får ro."

Anonymkode: b9b50...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...