Gå til innhold

Hvor mye godteri fyller du i påskeegget til 15-16 åringen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Til dere som har gitt ungene deres påskeegget allerede, hvorfor? Det er ikke påske nå! Det er påskeaften de skal lete etter det jævla egget. 

Anonymkode: ef234...a6d

Det var da voldsomt til oppheng i hva andre gjør. For det første er det knapt noen her som sier de har gitt eggene allerede, bare at de har fylt det. For det andre, spiller det noen rolle? Noen er jo bortreist hele påsken og da føles det sikkert mest praktisk å dele ut eggene på starten av turen, særlig når det tross alt er snakk om tenåringer. 

Anonymkode: d01d7...8d3

ReneRene skrev (39 minutter siden):

Veide ikke godteri, og de fikk et mellomstort hver i den alderen. 

Det jeg syns er trist i tråden, er at når flere toppidrettsutøvere har gått ut og snakket om kosthold, så sitter foreldre til tenåringer her og syns det er helt okay at de dropper godteri i påsken på grunn av at de driver idrett. En ting er at ungdom får slike vrangforestillinger om at godteri er skummelt, men at foreldre heier på det? 

Det er ikke bra. Etter alt snakk og advarsler fra de i toppen. 

Hvis det er mitt svar du sikter til, så er det ikke sånn at han ikke spiser godteri. Men, ikke ønsker et overfylt påskeegg da han ikke spiser noe særlig av det! Han merker selv at han blir slapp og dårligere form av det. 
Sjokomelk og sjokolade går daglig ned på høykant, og spiser som en hest. 

Twintipp skrev (20 minutter siden):

Hvis det er mitt svar du sikter til, så er det ikke sånn at han ikke spiser godteri. Men, ikke ønsker et overfylt påskeegg da han ikke spiser noe særlig av det! Han merker selv at han blir slapp og dårligere form av det. 
Sjokomelk og sjokolade går daglig ned på høykant, og spiser som en hest. 

Jeg vet at mye sukker kan gjøre noen slappe. Det var bare ytringen om at han tok idretten seriøst, og jeg reagerer kun fordi det har vært så mye fokus på det de siste årene, og toppidrettsutøvere som engasjerte seg og la ut bilder av at de spiste både kaker og annet. Kun for å fortelle at søtt og sukker er greit det også, og for å få bort problemer med spiseforstyrrelser i idretten. Nå er det påske, og det er liksom en av de høytidene folk må få kose seg litt uten at man på peke på det som er skadelig å innta hver dag året rundt. Jeg syns det er veldig mye usunt fokus på vekt og mat, og det påvirker jo ungene også. De kan fint ta idrett seriøst selv om de spiser et påskeegg med godteri. Ingen fare. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Til dere som har gitt ungene deres påskeegget allerede, hvorfor? Det er ikke påske nå! Det er påskeaften de skal lete etter det jævla egget. 

Nope er ikke det

Anonymkode: 76f27...9d9

Annonse

Folk kan da gi barna sine eggene når de selv ønsker det.
Er litt som at noen pynter til jul 1. desember mens andre venter til lille julaften.
Hver familie har sine tradisjoner.

Men jo, det er påske nå, påsken startet på søndag når det var palmesøndag.
Ja, jeg jobber mandag-onsdag denne uken, men det er påske likevel.

Anonymkode: acc3d...f26

Har du glemt å ta pilla di?

Anonymkode: 80beb...73f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke du bare holde kjeft og slutte å  bry deg om hva andre gjør din pompøse fjott.

Anonymkode: c73df...844

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke påske enda. Får hun mer på påskeaften da eller? 

Herregud, så trangsynt du er. Det er påskeferie nå og om hun allerede har gitt påskeegg. Snakk om å være teit i det du skeiver.

Anonymkode: 1734b...e10

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nope er ikke det

Det er som å ta julegavene 17.desember.  Det er lov for dem som vil, men virker litt tradisjonsløst.

Anonymkode: 15e56...bdb

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det jævla egget faktisk. Det er dessuten større ungdommer tråden handler om her og jeg tror neppe alle de holder på med noe leting etter egg. Dette er da virkelig ikke noe å hisse seg opp for. 

Twintipp skrev (14 timer siden):

Min er 17, vil ikke ha mye godterier, meget seriøs med trening/idrett, så han vil ikke fråtse som han kaller det. Fikk likevel påskeegg med litt godteri, og litt ekstra penger på Vipps. 

Hva har penger på vipps med påskeegg å gjøre? Er ikke ideen med egg at man skal kose seg litt ekstra i påsken? 

Anonymkode: 952e3...b9d

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er absolutt påske nå, ja. Og med et egg breddfullt av snop blir det litt sent å få egget på påskeaften, litt av stasen er jo å ha eget snop å fordele gjennom påsken. Vi har påskeeggjakt på onsdagen. Jeg håper det klør deg. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva har penger på vipps med påskeegg å gjøre? Er ikke ideen med egg at man skal kose seg litt ekstra i påsken? 

Nei, jeg var litt ekstra grei i påsken. Dumt gjort. Skal gå tilbake til mitt normale jeg igjen.

Eller så var det sånn at hele familien reiste på fjellet, han var hjemme for å trene, så jeg vippset litt ekstra til han. Kan hende det ikke var verre enn som så også.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Altså; det er påske og det er påskeegg. Hva man legger oppi egget tilpasses mottager. Poenget er å kose seg litt ekstra. Å kose seg litt ekstra MÅ ikke bety godteri. Her var det ikke penger på vips, men inni egget. De pengene vet jeg at går til å kose seg litt ekstra på cup. Kjenner jeg mine rett så blir det sikkert en ny ball. Noen synes godteri er stas og noen vil ikke ha mye godteri. Det er helt greit😊

Endret av mamma til adhd gutt<3

Min 16 får tidenes påskeegg i år med ny tlf i pluss snop og sokker. Har aldri gitt det før men telefonen hennes ble ødelagt nå før påske og som borteboer på internat er telefon et must. Snopet består i mest sjokolade i og med at hun liker svært lite snop. Har til og med lagt oppi et flaxlodd..

Anonymkode: ba36a...dbf

Twintipp skrev (20 minutter siden):

Nei, jeg var litt ekstra grei i påsken. Dumt gjort. Skal gå tilbake til mitt normale jeg igjen.

Eller så var det sånn at hele familien reiste på fjellet, han var hjemme for å trene, så jeg vippset litt ekstra til han. Kan hende det ikke var verre enn som så også.

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (12 minutter siden):

Altså; det er påske og det er påskeegg. Hva man legger oppi egget tilpasses mottager. Poenget er å kose seg litt ekstra. Å kose seg litt ekstra MÅ ikke bety godteri. Her var det ikke penger på vips, men inni egget. De pengene vet jeg at går til å kose seg litt ekstra på cup. Kjenner jeg mine rett så blir det sikkert en ny ball. Noen synes godteri er stas og noen vil ikke ha mye godteri. Det er helt greit😊

Man gir selvsagt det man vil og hva som passer, men ekstra lommepenger er bare det, litt ekstra penger. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Man gir selvsagt det man vil og hva som passer, men ekstra lommepenger er bare det, litt ekstra penger. 

Ok😊

Jeg blir hver høytid like fascinert av folk skal mene så mye hva andre gir barna i påskeeggene, julekalenderen etc?  Hva har det å si om naboen putter sokker i egget, den andre naboen putter snop, den tredje naboen er så gæær’n at de gir ungene egget på skjærtorsdag og den fjerde naboen gir ikke påskeegg en gang??? Seriøst? Virkelig? 
Så fort noen gjør annerledes enn hva andre gjør så fyrer folk no inn i h….. Get a life. Folk gjør ting på ulike måter verden over!!!

Anonym bruker skrev (På 4.4.2023 den 7.05):

Det er som å ta julegavene 17.desember.  Det er lov for dem som vil, men virker litt tradisjonsløst.

Anonymkode: 15e56...bdb

Nope 

Anonym bruker skrev (På 4.4.2023 den 11.27):

Jeg blir hver høytid like fascinert av folk skal mene så mye hva andre gir barna i påskeeggene, julekalenderen etc?  Hva har det å si om naboen putter sokker i egget, den andre naboen putter snop, den tredje naboen er så gæær’n at de gir ungene egget på skjærtorsdag og den fjerde naboen gir ikke påskeegg en gang??? Seriøst? Virkelig? 
Så fort noen gjør annerledes enn hva andre gjør så fyrer folk no inn i h….. Get a life. Folk gjør ting på ulike måter verden over!!!

Ikke sant! Helt enig 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Knusende argument. 

Å hva mener du man skap svare på tradisjonsløst bare fordi man velger noe annet?

Anonym bruker skrev (På 3.4.2023 den 11.17):

Herregud, til og med påskegg er jo en gavebonanza hos enkelte her.

Anonymkode: b1019...e64

Enig. Mine får kun gotteri og ett flax lodd 

Anonymkode: 08836...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...