Gå til innhold

Er du flink til å handle brukt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Var inne å så i fretex sin nettbutikk nå å billig var ikke hvertfall ikke! 500 kr for en blazer til dame,da er det jo billigere ny i de billigste klesbutikker. Å diverse kjoler i nettbutikken kostet 400 kr! Altfor dyrt! Fant til slutt ett skjørt til rett over 100 kr som jeg ønsket å kjøpe,men frakten var på over 100 kr på ett lite lett sommerskjørt 😮 Kjøpte ingenting da for å si det sånn!

Anonymkode: abb3e...29c

Man kan jo ikke bare se på pris alene, man må også vurdere kvaliteten. Jeg vil heller kjøpe en brukt blazer av god kvalitet til 500,- enn en slaskete polyestersak fra HM til samme pris. 

Anonymkode: fb4a9...781

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Man kan jo ikke bare se på pris alene, man må også vurdere kvaliteten. Jeg vil heller kjøpe en brukt blazer av god kvalitet til 500,- enn en slaskete polyestersak fra HM til samme pris. 

Anonymkode: fb4a9...781

Dette. Det er jo ikke for å handle billigere billigvarer, men for å handle varige plagg i ull, lin, silke, og gode snitt og karakter.

Ellers har jeg også tatt frem igjen egne klær fra nittitallet som nettopp er som nye igjen, fordi de er i god kvalitet fra før. En blazer i tynn ull, en litt grovere tweedjakke, en linkjole jeg var lei men selvsagt ikke kvittet meg med.

Anonymkode: d904a...75c

Ja, jeg er veldig flink til å handle brukte klær. Jeg kjøper nesten ikke noe nytt men kjøper litt når kvalitets butikker i byen har salg. Overskudd av klær er et stort miljøproblem. Vi har god økonomi så vi trenger det ikke men gjør det uansett av miljøhensyn.

Noen råd er å kun kjøpe kvalitet, start med merker du kjenner til og som du vet din størrelse i. Lurt å velge merker som det er mye forskjellig tilgjengelig til salgs.  Sjekk hva plagget er laget av, silke kan ha samme pris som polyester for selgerene priser ofte veldig ulikt. Mange dyrere varer lages også av dårlige materialer, desverre. Når du har gjort noen kjøp blir det lettere. Siden det er så sykt mye bra tilgjengelig så kan man ofte miste litt fokus. Derfor er det veldig lurt å først sjekke klesskapet ditt og lage en liste over hva du faktisk trenger, hva du  trenger for å få et mer ut av det du allerede har osv osv

Bukser og jeans er veldig vanskelig så her anbefaler jeg å starte med merket du kjenner til som har modeller som du vet passer. Du kan også dra på en butikk å prøve på og finne modeller som kler deg og som sitter behagelig på. 

Jeg har gjort veldig gode kjøp på enkelte luksus merker som blazer til mellom 10-12 tusen som jeg betalte under 1000 for. Har mange slike eksempler for det er rett og slett en overflod i markedet. 

Endret av Elina

Kjøper veldig mye brukt. Fikk meg et par bukser på Fretex i vinter, og har akkurat betalt for en kjole på Finn. 
Ulempen er at det gjerne er ett plagg, én størrelse, én farge. På butikken kan man velge den størrelsen man trenger i den modellen man liker, og da er det jo for meg (str 48) mye lettere å finne ting som passer.

Men i bruktbutikken kan man finne unike ting, og så er det jo morsomt. Billigere er det også.

Anonymkode: c5d05...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...