Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Jeg har i mange år handlet mange brukte ting til hobby og hus, men har ikke vært like flink til å kjøpe bruktklær. Jeg vil gjerne utfordre meg selv litt og bli bedre på dette. Hvor handler du brukte klær og har du noen gode tips? Anonymkode: 3f767...e99
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Kommer aldri til å skje at jeg kjøper brukte klær. Noengang noensinne. Jeg ser hvor urenslige noen kan være, så veldig nei takk! Kjøper annet som kan vaskes godt og males.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Jeg klarer det innimellom, men ikke så ofte. Til gjengjeld er jeg flink til å bruke klærne mine til de er utslitt så det er ikkexså ofte jeg trenger klær. Anonymkode: 8547b...46b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (31 minutter siden): Kommer aldri til å skje at jeg kjøper brukte klær. Noengang noensinne. Jeg ser hvor urenslige noen kan være, så veldig nei takk! Kjøper annet som kan vaskes godt og males. Klærne kan jo vaskes da, og man kjøper jo ikke brukt om det er skittent og lukter vondt. Har kjøpt masse brukt jeg, både til barna og til meg selv og det meste har vært like fint som nytt. Folk selger ofte fordi det er bomkjøp, passer ikke eller barna vokser så fort at plagget knapt ble brukt. Gjenbruk er bra! Anonymkode: f4310...4b7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (40 minutter siden): Kommer aldri til å skje at jeg kjøper brukte klær. Noengang noensinne. Jeg ser hvor urenslige noen kan være, så veldig nei takk! Kjøper annet som kan vaskes godt og males. Du kan ikke vaske klær? Anonymkode: 582a3...842
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Klærne kan jo vaskes da, og man kjøper jo ikke brukt om det er skittent og lukter vondt. Har kjøpt masse brukt jeg, både til barna og til meg selv og det meste har vært like fint som nytt. Folk selger ofte fordi det er bomkjøp, passer ikke eller barna vokser så fort at plagget knapt ble brukt. Gjenbruk er bra! Anonymkode: f4310...4b7 Nei, jeg klarer Ikke.
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du kan ikke vaske klær? Anonymkode: 582a3...842 Det hjelper ikke. Jeg takler det ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Kan du som spammer og som ikke svarer med tips jeg be om bare vennligst slutte med den (evinnelige!!!!!!!) spammingen din så de som HAR gode innspill kan få dele dem i tråden? Anonymkode: 3f767...e99
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Jeg kjøper ikke så mye brukte klær til meg selv siden jeg er tykk og finner lite som passer, men til barna og huset er jeg ganske flink. Jeg er også flink å selge videre ting som ikke blir brukt lenger. Anonymkode: fb4a9...781
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Ja! Kjøper nesten bare brukt Anonymkode: abb3e...29c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja! Kjøper nesten bare brukt Anonymkode: abb3e...29c Så gøy! Hvor, hvilke steder? Anonymkode: 3f767...e99
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Jeg handler lite brukt. Foretrekker nytt, egentlig. Men, jeg deltar på byttekvelder. Kanskje et kunne være noe for deg? Vi bytter klær, smykker og øredobber. Mye ikke brukt heller. De som har barn bytter klær, leker og utstyr. Både sosialt og bærekraftig i ett Anonymkode: 620a1...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 Ja, kjøper masse brukt. Har ikke kjøpt et eneste møbel jeg har nytt. Noe klær har jeg kjøpt nytt, men 50/50 nytt og brukt. Har spart masse penger på det. Sofaen jeg har fant jeg på gis bort, og den har jeg nå hatt i 7 år Anonymkode: d0448...faa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Arranger byttekvelder med en gjeng venninner. Bruk hverandres klær til anledninger. Kjøp brukt god kvalitet på finn, tise eller bruktbutikk. Kjøp lin, ull, silke som varer. Anonymkode: d904a...75c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har i mange år handlet mange brukte ting til hobby og hus, men har ikke vært like flink til å kjøpe bruktklær. Jeg vil gjerne utfordre meg selv litt og bli bedre på dette. Hvor handler du brukte klær og har du noen gode tips? Anonymkode: 3f767...e99 Lurt å kjøpe brukte pen dresser til gutter, da de vokser fort, ellers har jeg kjøpt utedresser da de var barn. Anonymkode: 995ae...6ca
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Kommer aldri til å skje at jeg kjøper brukte klær. Noengang noensinne. Jeg ser hvor urenslige noen kan være, så veldig nei takk! Kjøper annet som kan vaskes godt og males. Er det ikke du som er så opptatt av å svare på det som blir spurt om eller la være å svare? Til HI: jeg kjøper brukte klær både på nett og i butikker. Er innom ulike bruktbutikker i byen og prøver å lete opp second hand butikker når jeg er på ferie. Også arver jeg gjerne klær, både til meg selv og sønnen. Anonymkode: c8db8...8ec
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 Ja, handler på freetex, og litt på loppemarked. Vasker det selfølgelig. funnet masse fint, også merkeklær. Har også kjøpt endel på finn. Anonymkode: f6096...460
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 Fretex, UFF, Finn, Tise! Handler masse brukt, og koser meg med det. Anonymkode: 1867b...b93
prekæs Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 Kan fint handle bruktklær, men basisklær blir ofte kjøpt nytt. Har ikke tall på mange ubrukte barnesko jeg har kjøpt i bruktbutikker til en brøkdel av nypris. Sist et par nike med hvor prislappen fremdeles hang i lissehullene til en 50 lapp, som passet perfekt til barnebarn. Anbefaler alle med barn å sjekke etter fottøy. Særlig Fretex er nøye på kvaliteten på barnesko.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Fretex, UFF, Finn, Tise! Handler masse brukt, og koser meg med det. Anonymkode: 1867b...b93 👆🏻 Tror ikke jeg har ett eneste møbel snart som ikke er kjøpt brukt, med unntak av seng. Fretex er også på nett nå, må ikke ha en lokal butikk for å finne noe, lettere å manøvrere seg på nett enn i fysisk butikk hvor det ofte er mye artig i hulter og bulter. Datteren min digger bruktbutikk, stikker innom etter skolen de dagene den er åpen, har nå meget god oversikt hva som er der og ikke. Så hun finner de mest utrolige ting der. God nok tid for oversikt og evnen til å se noe innimellom alt annet. Jeg sliter mer med de fysiske butikkene og ender oftere opp med å vimse rundt i stedet. Anonymkode: 7f66a...9ff
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #21 Skrevet 2. april 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kan du som spammer og som ikke svarer med tips jeg be om bare vennligst slutte med den (evinnelige!!!!!!!) spammingen din så de som HAR gode innspill kan få dele dem i tråden? Anonymkode: 3f767...e99 Eh du spør om folk kjøper brukt, bruker svarer nei og begrunner, du blir sur??? Anonymkode: 4a107...340
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #22 Skrevet 2. april 2023 Nei , mer flr men nå koster det omtrent like mye som nytt så da gidder jeg ikke Anonymkode: 4a107...340
amandine Skrevet 2. april 2023 #23 Skrevet 2. april 2023 (endret) Jeg kjøper mye brukt, ikke så mye på Fretex for de synes jeg har tapt seg veldig når de liksom nå skal være så fancy og kuraterte og prisene er høye. De har jo også gått bort fra møbler. Klær handles på Finn eller Tise, da søker jeg gjerne spesifikt etter merker, str eller kvalitet. Har gjerne et søk liggende på Finn med søkeord feks silke og min str. Jeg kjøper ikke brukte sko, men kan godt kjøpe om de kun er prøvd på. Bukser er vanskelig for de vil jeg prøve, undertøy og badetøy kjøpes selvfølgelig nytt, men gensere, bluser, kjoler, jakker, kåper etc kjøper jeg gjerne brukt om jeg finner noe jeg liker. Møbler, porselen, sølvtøy og kunst kjøpes også brukt litt forskjellige steder. Endret 2. april 2023 av amandine
Spurvugla Skrevet 2. april 2023 #24 Skrevet 2. april 2023 Jeg syns det er vanskelig å finne klær til meg selv brukt, men jeg har kjøpt en kåpe i en bruktbutikk der jeg kunne prøve først. Barneklær er lettere, men vi har arvet så mye at vi egentlig ikke har hatt behov for så mye mer. Men jeg kjøper omtrent alt annet brukt. Leker, bøker, kopper og tallerkener, lysestaker, julepynt og så videre. Mye på loppemarkeder, men jeg har også kjøpt servise f.eks. på Finn. Akkurat nå ser jeg etter en barnesykkel på Finn. Håper å finne noe i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #25 Skrevet 2. april 2023 Var inne å så i fretex sin nettbutikk nå å billig var ikke hvertfall ikke! 500 kr for en blazer til dame,da er det jo billigere ny i de billigste klesbutikker. Å diverse kjoler i nettbutikken kostet 400 kr! Altfor dyrt! Fant til slutt ett skjørt til rett over 100 kr som jeg ønsket å kjøpe,men frakten var på over 100 kr på ett lite lett sommerskjørt 😮 Kjøpte ingenting da for å si det sånn! Anonymkode: abb3e...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå