Gå til innhold

Dere som har hatt barn med feber på 40,8

Anbefalte innlegg

Tok dere kontakt med lege da? Jenta på 6 år har det nå, den har riktig nok gått ned til 39,2 så febernedsettende funker.

Hun kastet opp 3 ganger i natt. Får i seg væske, men ikke tisset siden i dag tidlig, og fått i seg noen salte kjeks. Ligger å offer seg litt, men får kontakt med henne osv.

Ble litt usikker her så spør. Har 3 barn, men de har ikke hatt så høy temp før.

Takker for råd.

Anonymkode: e4e76...026

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mine barn har aldri hatt så høy feber. Men ja, ville forhørt meg med lege. Det er et godt at febernedsettende funker. Men ring likevel.

Anonymkode: 38f3d...7c0

Et godt tegn.. skulle det stå😅

Anonymkode: 38f3d...7c0

Annonse

Ett barn med feber på 41 grader ble lagt inn på sykehuset fordi de var usikre på årsak (ettåring). Annet barn med feber på 40,9 ble ikke lagt inn (også ettåring). Siste burde ha blitt lagt inn, ikke pga feberen, men pga pusteproblemer. (Barnelegen sa det i ettertid). Jeg hører med legevakta ved så høy feber.

Anonymkode: 21436...a5f

Sjeldent det har vært så høyt her, men sier som andre. Almenntilstanden er viktigst! Min 18 åring hadde 40.6 nå som _ikke_ gikk ned med febernedsettende og da var det krise. Men hu var i elendig forfatning 

Anonymkode: 8136e...f14

Hvis hun kun har ligget rolig og tatt til seg.NOK væske, så se an litt. Gi Paracet og ring legevakt om drj ikke virker i løpet av en halv time+ .

Noen tror nok vann er nok, og de vet ikke hva nok vann er. Hold henne under oppsyn kontinuerlig og ring ved tegn på ingen respons uansett søvn eller ikke. Hold henne i ro- viktig.

Det går helst bra, og barn får ofte høy feber. 

Takk dere. Ringte de bare for sikkerhetsskyld. Vi gjør alt riktig heldigvis, hun har nå tisset og. Feber har gått ned til 38,4. Det var bare å ringe igjen hvis det var noe, så veldig hyggelig dame😀 er redd for å forstyrre unødvendig, og selv om dette er 3.ungen så har ingen av de hatt så høy feber og det er fryktelig lenge siden noen av de har hatt feber.

Hi

Vi har hatt over 41 i feber på det ene barnet flere ganger, hun er sånn som får veldig feber når hun er syk. 

Vi har pleid å konferere med lege når hun har hatt veldig høy feber, det er ofte greit å få tatt en sjekk og crp for å vite om de trenger antibiotika. 

Anonymkode: 0aa5e...a33

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk dere. Ringte de bare for sikkerhetsskyld. Vi gjør alt riktig heldigvis, hun har nå tisset og. Feber har gått ned til 38,4. Det var bare å ringe igjen hvis det var noe, så veldig hyggelig dame😀 er redd for å forstyrre unødvendig, og selv om dette er 3.ungen så har ingen av de hatt så høy feber og det er fryktelig lenge siden noen av de har hatt feber.

Hi

Så bra at du ringte. Masse god bedring ❤️

Anonymkode: 29fbc...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...