Gå til innhold

Forum - forumbrukere

Anbefalte innlegg

Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei, ingen har påstått det. Men siden jeg er en av de nye brukerne her som det påstås ødelegger forumet, så er det vel på din plass og nevne tenkte jeg 🙂 for det rare er skjønner du, at de kommentarene jeg reagerer på oftest kommer fra de som er "gamle' på forumet. Angrep i denne tråden kommer fks fra en av dem. Så ja...

Det der sier du igjen og igjen. Og når bl a jeg forteller deg at sånne som meg åpenbart ikke er "gamle" på forumet, så lar du være å kommentere på det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen har påstått det. Men siden jeg er en av de nye brukerne her som det påstås ødelegger forumet, så er det vel på din plass og nevne tenkte jeg 🙂 for det rare er skjønner du, at de kommentarene jeg reagerer på oftest kommer fra de som er "gamle' på forumet. Angrep i denne tråden kommer fks fra en av dem. Så ja...

Men de kommentarene du kom drassende med fra tråden om omgangssyke, er kun fra anonyme.

Anonymkode: bb648...69f

Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Nei det syns jeg ikke. For den underbygger det jeg sier, og den motbeviser en del påstander her. Så det er fint å dokumentere. 

Da kan du dokumentere det andre du blir bedt om å dokumentere, da. Som "noen" sa i en tråd du ikke husker hva var om.

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig bestemmer ikke jeg! Jeg skriver hva jeg mener siden tråden nå er oppe og går. Alle kan si hva de tenker om forumet og brukerne her.

Jeg tror du misforsto. Jeg ignorerer ikke hvis det ikke er mas! For da er det dårlig gjort, det er jeg enig i.

Jeg vet ikke jeg. Hvem og hva jeg skal tro om det. For det jeg tenker er jo at når noen hetser osv så er det jo en side de har som gjør at de gjør det. Om fks du ble hetset her av noen, så kan du jo være 100% sikker på at den/ de som utsetter deg for det, også er sånn ellers mot andre. 

Det kan være viktig å tenke på. Jeg leste en tråd fra flere år tilbake, og ihvertfall lenge før jeg visste om dette forumet. I den tråden var det igjen en bruker som fikk gjennomgå av flere. Helt som det er noen ganger nå. Dette er ikke nytt. 

Du har helt rett i at det ikke er du som bestemmer, det er det admin og moderatorer og overordnet Egmont som gjør.

Du valset inn på forumet og erklærte flere ganger under nick at du ble medlem for å bl.a. oppdra forumbrukerne. Hvorfor tror du at du har rett til det?

Det er interessant det du skriver at hvis noen rakker ned på noen her på forumet, så kan du være 100 % sikker på at den som utsetter andre for det også er sånn ellers mot andre. Hvorfor har du da opprettet utallige tråder for å rakke ned på forumbrukere, rakke ned på kvinner, rakke ned på nordmenn osv.? Antall slike tråder fra din side må telles med tre siffer. Det du sier her da, det er jo en beskrivelse av deg selv...

Ang. den tråden du påstår å ha lest, den kan du finne igjen, du avslører ingen med å hente opp en gammel tråd.

Hvorfor tror du at du vet mer om forumet enn folk som har vært her både 10 og 20 år, når du selv har vært her siden januar i fjor?

Anonymkode: d48d6...309

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har helt rett i at det ikke er du som bestemmer, det er det admin og moderatorer og overordnet Egmont som gjør.

Du valset inn på forumet og erklærte flere ganger under nick at du ble medlem for å bl.a. oppdra forumbrukerne. Hvorfor tror du at du har rett til det?

Det er interessant det du skriver at hvis noen rakker ned på noen her på forumet, så kan du være 100 % sikker på at den som utsetter andre for det også er sånn ellers mot andre. Hvorfor har du da opprettet utallige tråder for å rakke ned på forumbrukere, rakke ned på kvinner, rakke ned på nordmenn osv.? Antall slike tråder fra din side må telles med tre siffer. Det du sier her da, det er jo en beskrivelse av deg selv...

Ang. den tråden du påstår å ha lest, den kan du finne igjen, du avslører ingen med å hente opp en gammel tråd.

Hvorfor tror du at du vet mer om forumet enn folk som har vært her både 10 og 20 år, når du selv har vært her siden januar i fjor?

Sånn som du spekulerer er også et problem. Jeg vet ikke hva du snakker om i det hele tatt, og jeg tror ikke slike innlegg som er ren negativ spekulering er så bra for forumet heller. Og det er vel ikke første gang du er i farta, for å si det sånn.

Skrevet

Sånn som du spekulerer er også et problem. Jeg vet ikke hva du snakker om i det hele tatt, og jeg tror ikke slike innlegg som er ren negativ spekulering er så bra for forumet heller. Og det er vel ikke første gang du er i farta, for å si det sånn.

Ingenting av det hun skriver er spekulasjoner. Slutt å gjør deg  til.

Skrevet
ReneRene skrev (4 minutter siden):

Du må lære deg å skille på begrepene. Hn spekulerer ikke når hn konstanterer fakta. 

Anonymkode: 21abe...4fd

Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg spekulerer ikke, noe alle som har vært her siden januar i fjor også vet.

Det er heller ikke avsporing, fordi dette er temaet for His tråd.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Admin

Skrevet
ReneRene skrev (16 timer siden):

Du verden.
Her ble jammen tråden ryddet for spekulasjoner. Men det DU kaller spekulasjoner, ble stående. Da kan vi vel slå fast at du ikke har rett i at akkurat disse var spekulasjoner, da...

Anonymkode: 80f54...cec

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du verden.
Her ble jammen tråden ryddet for spekulasjoner. Men det DU kaller spekulasjoner, ble stående. Da kan vi vel slå fast at du ikke har rett i at akkurat disse var spekulasjoner, da...

Jeg skrev ikke at det var regelbrudd. Jeg skrev at det var et problem. Og det er alltid et problem i diskusjoner. Det er derfor det blir drama og krangling, men noen liker jo åpenbart det også her ( for å si det pent ), men jeg gidder jo ikke det. Jeg klarer fint å si hva jeg mener uten å bli personlig og gå på enkelte brukere. 

Skrevet

Jeg skrev ikke at det var regelbrudd. Jeg skrev at det var et problem. Og det er alltid et problem i diskusjoner. Det er derfor det blir drama og krangling, men noen liker jo åpenbart det også her ( for å si det pent ), men jeg gidder jo ikke det. Jeg klarer fint å si hva jeg mener uten å bli personlig og gå på enkelte brukere. 

Du skrev at det var spekulasjoner, som er regelbrudd. Slutt å ro så sinnsykt. Så det å stadig kommentere visse nickbrukere som du gjør, er ikke å bli personlig å gå etter enkeltbrukere altså? Du er rene helgenen du....

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Du skrev at det var spekulering. Nå er tråden ryddet for spekulering. Og da har du brukt ordet feil, det forekom ikke spekulering. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Ingen har sagt at du skrev at det var regelbrudd. Du skrev at det var spekulasjoner, noe det altså ikke var. Du tok feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ingen har sagt at du skrev at det var regelbrudd. Du skrev at det var spekulasjoner, noe det altså ikke var. Du tok feil. 

Jeg skulle ønske noen av dere kunne jobbe med selvtilliten deres. Ikke bare for egen del, men fordi folk som har dårlig selvtillit blir vanskelige å forholde seg til for andre også. 

Det blir mye av det på forumet her. Det tåles ikke at noen faktisk har selvtillit. Mye av det jeg ser her er handler om dette. -Haha, der tok du feil  - det er ikke DU som har fasit. - du vet ikke alt vet du - Du vil liksom oppdra folk her? - Hva tror du at du er for noe? - Tror du ikke har så stort kunnskapsgrunnlag jeg - Du mangler nok allmennkunnskap - Du er ikke bedre eller smartere enn andre her.

Disse utsagnene kommer veldig mye, og der er Janteloven på alle punkt her. Veldig ofte. Veldig mye.

Det er også et stort problem med forumet og endel brukere her. Mest sannsynlig er dette det største problemet. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle ønske noen av dere kunne jobbe med selvtilliten deres. Ikke bare for egen del, men fordi folk som har dårlig selvtillit blir vanskelige å forholde seg til for andre også. 

Det blir mye av det på forumet her. Det tåles ikke at noen faktisk har selvtillit. Mye av det jeg ser her er handler om dette. -Haha, der tok du feil  - det er ikke DU som har fasit. - du vet ikke alt vet du - Du vil liksom oppdra folk her? - Hva tror du at du er for noe? - Tror du ikke har så stort kunnskapsgrunnlag jeg - Du mangler nok allmennkunnskap - Du er ikke bedre eller smartere enn andre her.

Disse utsagnene kommer veldig mye, og der er Janteloven på alle punkt her. Veldig ofte. Veldig mye.

Det er også et stort problem med forumet og endel brukere her. Mest sannsynlig er dette det største problemet. 

At du har så sinnsykt dårlig leseforståelse og dermed tilegger andre brukere alt mulig rart her inne, er et stort problem for forumet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At du har så sinnsykt dårlig leseforståelse og dermed tilegger andre brukere alt mulig rart her inne, er et stort problem for forumet.

Jeg tror jeg er en av få som virkelig får med seg det som skrives her. Jeg har heller ikke tillagt noen noe som helst- denne tråden er for å ta opp problemer med forum og brukere, og det er det jeg gjør.

Janteloven dominerer her hele tiden. Det er det største problemet - noe jeg argumenterte for.

De utsagnene jeg kom med blir gjentatt og gjentatt her. De utsagnene er alle punkter på Janteloven. Faktisk. 

Skrevet

Jeg tror jeg er en av få som virkelig får med seg det som skrives her. Jeg har heller ikke tillagt noen noe som helst- denne tråden er for å ta opp problemer med forum og brukere, og det er det jeg gjør.

Janteloven dominerer her hele tiden. Det er det største problemet - noe jeg argumenterte for.

De utsagnene jeg kom med blir gjentatt og gjentatt her. De utsagnene er alle punkter på Janteloven. Faktisk. 

Du kan selvfølgelig fprtsette å kverulere i det uendelige.

Skrevet
ReneRene skrev (36 minutter siden):

Heldigvis benytter du ikke hersketeknikker eller blir personlig i dine kommentarer 😅

Du er virkelig gøyal når man er i rette humøret. 

Skrevet

Denne tråden ble egentlig bedre enn jeg trodde. Jeg skrev den av litt frustrasjon, men den tydeliggjør problemet med forumet veldig godt. Den blir veldig synlig. Selv om de sikkerhet har tenkte på dette før og kontinuerlig er det jo lov til å håpe at admin/ansvarlig for forumet igjen tenker over hvilket forum man ønsker, hvilke brukere man ønsker å tiltrekke seg og hvor lang tidshorisont man ønsker. Man kan jo håpe at disse brukerne tilslutt går lei, men hva er da igjen av forumet når den tid kommer? Det er jo helt tydelig at listen disse brukerne legger trekker ned andre brukere i en nedagående spiral. Det burde nok komme noen flere regler om oppførsel om man ønsker å bevare et forum for vanlige brukere med oppriktige diskusjoner og svar. Slik det er nå beskytter mange av reglene de mange oppfatter at misbruker forumet. Ja, det kan kanskje være underholdende til tider, men forumet blir ikke lenger er seriøst forum der man kan diskuterer diverse problemstillinger med andre (gjerne problemstillinger som er litt betente slik at man ikke kan diskuterer dem hjemme eller med venner). Da flytter man seg til andre forum eller slutter. 

Ettersom disse sidene er offentlige er det jo greit å påpeke faktafeil og skadelige opplysninger og oppførsel, men forumbruker bør også tenke mer over hvilket forum man ønsker. Må man prøve å sette forumbrukere som kverulerer på plass eller prøve å opplyse dem om diverse når de egentlig ikke bryr seg om det som skrives, men vrir og vender kun for oppmerksomhet og å trekke (svada)diskusjoner ut i det uendelig? Det blir gjerne fortere kjedelig om man ikke hele tiden gir dem den oppmerksomheten de higer etter.

Anonymkode: f9202...3fe

Skrevet
ReneRene skrev (57 minutter siden):

Det er ikke VI som har problemer med "selvtilliten" bare fordi DU ikke kjenner den leksikalske betydningen av ordene du bruker. Du prøver igjen og igjen å fylle etablerte ord med nytt innhold. 

Men det fungerer ikke sånn. Språket er et felleseie, og ordene betyr det som språkbrukerne i fellesskap legger i dem. Dermed kan du ikke si at "klage" er noe annet enn å klage, eller at "motsi" betyr noe annet enn å motsi, du kan heller ikke si at å "gaslighte" er noe eget og nytt som er annerledes enn å gaslighte, og her kan du altså ikke påstå at noe er å "spekulere" når det ikke er å spekulere.

At du selv projiserer manglende selvtillit på alle andre skyldes sikkert at du føler mye på tvil og nervøsitet siden de fleste samtaler går deg rett over hodet. Jeg anbefaler deg å starte med en ordbok. Der vil du finne definisjoner på alle de orda du sliter med. I tillegg til faste uttrykk som "goddag mann, økseskaft" eller "som Tuppen og Lillemor".

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det blir gjerne fortere kjedelig om man ikke hele tiden gir dem den oppmerksomheten de higer etter.

Anonymkode: f9202...3fe

Ja, det er jo dessverre akkurat det - jeg skriver, og jeg ler, men samtidig er jeg jo med på å sabotere hele forumet, fordi jeg mater det trollet som tross alt bare ødelegger for alle. 

Skrevet
ReneRene skrev (43 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at jeg hverken kan eller vet mer enn andre, men likevel får noen det for seg.

Ehhhh... jo, du har tatt folk i skole støtt og stadig, men dessverre med et innhold i innleggene som bare beviser at du ikke har noe som helst å bringe til torgs når du skal "rettlede" dem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ettersom disse sidene er offentlige er det jo greit å påpeke faktafeil og skadelige opplysninger og oppførsel, men forumbruker bør også tenke mer over hvilket forum man ønsker. Må man prøve å sette forumbrukere som kverulerer på plass eller prøve å opplyse dem om diverse når de egentlig ikke bryr seg om det som skrives, men vrir og vender kun for oppmerksomhet og å trekke (svada)diskusjoner ut i det uendelig? Det blir gjerne fortere kjedelig om man ikke hele tiden gir dem den oppmerksomheten de higer etter.

Dette burde vi alle prøve å få til, må slutte å mate kverulantene, heller ignorere, men akk så vanskelig det er å holde seg noen ganger, jeg synder der for ofte.

Skrevet

Det er jo fasinerende når noen går så iherdig inn for å bevise hi sitt poeng som man ser i denne tråden. 

Jeg er også skyldig i å kaste ved på bålet da jeg finner det underholdende, men skal ta din kommentar til ettertanke. Vi må ta tak for å ‘redde’ forumet, for slik det er nå er det svært lite hyggelig her. Jeg er overrasket over at admin lar i hovedsak én bruker få sette standard på den måten man opplever her nå. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...