Gå til innhold

Forum - forumbrukere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Håndsprit hjelper ikke mot omgangssyke.

Anonymkode: 0867d...9f6

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Folk flest blir ikke hjemme?
Det kunne ikke falle meg inn å gå ut i verden og omgås andre hvis jeg fortsatt er smittefarlig!

Jeg tror virkelig ikke du kan uttale deg om noe som helst av hva "folk flest" gjør, for der er du på kollisjonskurs....

Anonymkode: 8ace6...e98

ReneRene skrev (39 minutter siden):

Det var nytt. Jeg leste at det kun skjedde ved oppkast. Hvordan kan det ellers skje siden det jo er tarmbakterier? 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ved omgangssyke er det også vanlig å kaste opp. Mye virus i oppkast!

Anonymkode: 9f1e2...40f

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

https://www.lommelegen.no/infeksjoner/mage-og-tarminfeksjoner/artikkel/omgangssyke-og-smitte/70673203

Var det nytt? Leste du ingenting av det som ble skrevet i forrige tråd om omgangssyke?

Anonymkode: 619f7...a11

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Slutt med sånn dårlig hersketeknikk. Det var du selv som spurte.

Anonymkode: 0867d...9f6

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor trekker du inn det da? 

Anonymkode: 8e888...31b

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

norovirus overlever i opp til to uker på harde overflater. Det skal bare 20 viruspartikler til for at vi skal bli smittet av norovirus. Til forskjell tar det over 1000 viruspartikler av influensa for å smitte oss. Fordi det tar så små mengder, og fordi de overlever utenfor oss, er det lett å bli syk.

Angående Adenovirus tror man smitte forekommer via avføring, mat og vann, og også vannbåren smitte i svømmebasseng, og overflatesmitte ved å dele håndklær eller svømmebriller. I tillegg kan adenovirus spre seg via hoste og nysing. Disse virusene er veldig motstandsdyktige mot rensemidler, endret pH, og de kan også overleve UV bestråling. De lever derfor lenge utenfor kroppen.

Sapovirus kan overleve i mange år utenfor mennesket, og det trengs bare 10 partikler for å smitte. Man kan i tillegg til vanlig smitteoverføring via avføring, oppkast og dårlig håndvask, bli smittet av å inhalere viruset for eksempel hvis man trekker ned toalettet og ikke lukker lokket. Fordi Sapovirus er så smittsomt har man måttet stenge sykehusavdelinger når det har vært utbrudd. 

Rotavirus lever stabilt utenfor mennesket i 9–19 dager. I motsetning til norovirus og sapovirus, hjelper ikke god hygiene og vask mot spredning av rotavirus. Man utviklet derfor en vaksine mot rotavirus.

Anonymkode: 9f1e2...40f

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Akkurat.  Og du svarte at det var nytt at omgangssyke kan smitte ved dråpesmitte. Har det noe med 48-timers regelen å gjøre? Nei. Hvorfor i alle dager sier du at det er nytt? Da sporer du jo av tråden, da det ikke har noe med tråden å gjøre. (Det har faktisk litt med trådens tema å gjøre, det er ihvertfall lov å nevne det, og når du nevner det, må du tåle å få spørsmålet. Faktisk. )

Anonymkode: 619f7...a11

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Les deg opp.

Anonymkode: 8ace6...e98

Beklager så mange kommentarer her. Men dette er så betegnende for hvordan en bruker får halve responsen i en tråd. Etter en kommentar og ett svar fra meg, så burde det ikke kommet flere kommentarer. Men at altså, halve tråden!! 

Og det verste er jo i slike tilfeller som det har vært mange av, både rettet mot meg og andre, så får vi skylda for å ødelegge tråder og ta stor plass/ ta oppmerksomhet. Ser dere egentlig hvor vilt det er? 

Jeg svarer ikke på dette, men det tok faktisk litt tid her på forumet før jeg skjønte at å svare blir ikke ansett som høflig her- det blir regelbrudd på grunn av avsporing. Så det har ihvertfall jeg sluttet med.

Så nok en påstand om at noe TAR plass her er dermed tilbakevist ved dette eksempelet. Jeg kan komme med flere, mende fleste har jo selvsagt blitt ryddet. 

Endret av ReneRene
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Beklager så mange kommentarer her. Men dette er så betegnende for hvordan en bruker får halve responsen i en tråd. Etter en kommentar og ett svar fra meg, så burde det ikke kommet flere kommentarer. Men at altså, halve tråden!! 

Og det verste er jo i slike tilfeller som det har vært mange av, både rettet mot meg og andre, så får vi skylda for å ødelegge tråder og ta stor plass/ få oppmerksomhet. Ser dere egentlig hvor vilt det er? 

Jeg svarer ikke på dette, men det tok faktisk litt tid her på forumet før jeg skjønte at å svare blir ikke ansett som høflig her- det blir regelbrudd på grunn av avsporing. Så det har ihvertfall jeg sluttet med.

Så nok en påstand om at noe TAR plass her er dermed tilbakevist ved dette eksempelet. Jeg kan komme med flere, mende fleste har jo selvsagt blitt ryddet. 

Du tar en annen tråd inn i denne tråden. DET blir vel feil , blir det ikke? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Du tar en annen tråd inn i denne tråden. DET blir vel feil , blir det ikke? 

Nei det syns jeg ikke. For den underbygger det jeg sier, og den motbeviser en del påstander her. Så det er fint å dokumentere. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Og det verste er jo i slike tilfeller som det har vært mange av, både rettet mot meg og andre, så får vi skylda for å ødelegge tråder og ta stor plass/ ta oppmerksomhet. Ser dere egentlig hvor vilt det er? 

Så nå er det altså greit å drive brukerdebatt i en tråd som handler om omgangssyke.

Anonymkode: bb648...69f

Skrevet

Nei det syns jeg ikke. For den underbygger det jeg sier, og den motbeviser en del påstander her. Så det er fint å dokumentere. 

Poenget er at det er feil å blande tråder. Den regelen gjelder oss alle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så nå er det altså greit å drive brukerdebatt i en tråd som handler om omgangssyke.

Hele tråden her handler om forumet og brukerne. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Poenget er at det er feil å blande tråder. Den regelen gjelder oss alle. 

Ikke når man dokumenterer en påstand eller motbeviser en annen nei. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Joda. Akkurat det jeg gjorde da jeg poengterte noe du hevdet i en annen tråd. Ble slettet som regelbrudd det gitt. Ikke lov for meg og ikke for deg. 

Skrevet

Hele tråden her handler om forumet og brukerne. 

Jeg så det nå. De eksemplene der beviser jo ikke noe som helst. Du drar ting ut av kontekst, surmuler og lager en greie ut av det i det denne tråden, merkelig opplegg.

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Men hva er det du egentlig tror du dokumenterer? De kommentarene er jo enten svar på på spørsmål fra deg, eller kommentarer til feilopplysning fra deg.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Joda. Akkurat det jeg gjorde da jeg poengterte noe du hevdet i en annen tråd. Ble slettet som regelbrudd det gitt. Ikke lov for meg og ikke for deg. 

Du ble ryddet for avsporing. Jeg hadde svart på noe du fortsatte å dra opp.

Ikke avspor igjen her da? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hva er det du egentlig tror du dokumenterer? De kommentarene er jo enten svar på på spørsmål fra deg, eller kommentarer til feilopplysning fra deg.

Det er hevdet at noen "overtar" trådene her. Det som i virkeligheten skjer er jo at ett eller to svar fra enkelte for 80 % av kommentarene! Da er det DE som ødelegger trådene da. Som jeg også har prøvd å si : ta ansvar selv for hva dere gjør og slutte å skylde på andre. 

Endret av ReneRene
Skrevet

Det er tatt opp at noen "overtar" trådene her. Det som i virkeligheten skjer er jo at ett eller to svar fra enkelte for 80 % av kommentarene! Da er det DE som ødelegger trådene da. Som jeg også har prøvd å si : ta ansvar selv for hva dere gjør og slutte å skylde på andre. 

Men folk må jo få svare deg når du stiller et spørsmål. De eksemplene du kom med er jo helt merkelige.

Skrevet
ReneRene skrev (16 minutter siden):

Men vi får jo ikke lov å nevne andre tråder? Er det egne regler for deg?

Anonymkode: 21abe...4fd

Skrevet
ReneRene skrev (18 minutter siden):

Det er en stor mulighet for at det ville blitt langt færre svar hvis du hadde svart på svaret med linken i. Det ville ikke blitt slettet som regelbrudd da dette har med oppkast å gjøre. Du kan ikke regne med at en gal "faktaopplysning" blir stående uimotsagt. 

Anonymkode: 16857...128

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men folk må jo få svare deg når du stiller et spørsmål. De eksemplene du kom med er jo helt merkelige.

Les dem, og se hvor mange som "svarte", og det er jo helt merkelig uforståelig at ikke engang HI i tråder får så mange "svar" som enkelte brukere i tråder. Noen ganger svarer jeg ikke i en tråd kum fordi jeg vet at hvis jeg gjør det så vil Ts bli helt glemt, og så vil hun komme på banen og si at jeg ødelegger tråden hennes også. Du vet godt at dette skjer, så slutt å nekte?  Hva er denne tråden for egentlig? 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Det er hevdet at noen "overtar" trådene her. Det som i virkeligheten skjer er jo at ett eller to svar fra enkelte for 80 % av kommentarene! Da er det DE som ødelegger trådene da. Som jeg også har prøvd å si : ta ansvar selv for hva dere gjør og slutte å skylde på andre. 

En kjapp opptelling her viser at du har 23 svar i denne tråden, det vil si at fjerdeparten av svarene her er dine, i en tråd som ikke er din.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En kjapp opptelling her viser at du har 23 svar i denne tråden, det vil si at fjerdeparten av svarene her er dine, i en tråd som ikke er din.

Ja, jeg syns det er slapp deltagelse her 🙂 men da er det jo bare å skrive inn for oss som nå og da vil påpeke ting som kanskje er et aldri så lite problem om hvordan brukere oppfører seg. Denne tråden handler jo om akkurat det. 

Skrevet

Ja, jeg syns det er slapp deltagelse her 🙂 men da er det jo bare å skrive inn for oss som nå og da vil påpeke ting som kanskje er et aldri så lite problem om hvordan brukere oppfører seg. Denne tråden handler jo om akkurat det. 

Det viser jo bare at hi har rett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det viser jo bare at hi har rett.

I hva da?? 

Skrevet
ReneRene skrev (29 minutter siden):

I hva da?? 

At enkelte brukere er en pest og en plage. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At enkelte brukere er en pest og en plage. 

Ja? Og selv om jeg ikke vil kalle dem det, så er det derfor jeg også skriver i tråden. Nå har det vært flere tråder skjult for moderering i det siste også, og jeg har ikke deltatt i flere av dem. Så jeg vet ikke hva problemet er i de trådene. Brukerdebatt, angrep? 

Hvilke brukere deltok der tro? Nei, jeg vil ikke vite Nick. Det var et retorisk spørsmål. 

Skrevet

Ja? Og selv om jeg ikke vil kalle dem det, så er det derfor jeg også skriver i tråden. Nå har det vært flere tråder skjult for moderering i det siste også, og jeg har ikke deltatt i flere av dem. Så jeg vet ikke hva problemet er i de trådene. Brukerdebatt, angrep? 

Hvilke brukere deltok der tro? Nei, jeg vil ikke vite Nick. Det var et retorisk spørsmål. 

Hva mener du med at du ikke har deltatt i trådene som ble skjult? Har noen påstått det? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med at du ikke har deltatt i trådene som ble skjult? Har noen påstått det? 

Nei, ingen har påstått det. Men siden jeg er en av de nye brukerne her som det påstås ødelegger forumet, så er det vel på din plass og nevne tenkte jeg 🙂 for det rare er skjønner du, at de kommentarene jeg reagerer på oftest kommer fra de som er "gamle' på forumet. Angrep i denne tråden kommer fks fra en av dem. Så ja... Det er forresten to : angrep OG latterligjøring. 

Endret av ReneRene
Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Hva mener du egentlig at dette "beviser"? 
Annet enn at dufølge opp hver eneste en som sier imot deg? Denne tråden hadde jo ikke spunnet videre hvis du selv hadde svart "ok, kan det smitte sånn også? interessant, takk for infoen". 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...