Anonym bruker Skrevet 13. april 2023 #51 Skrevet 13. april 2023 ReneRene skrev (16 timer siden): Med dette setter du bare to streker under akkurat det jeg skrev. Det viser vel bare hvor avvikende ditt verdensbilde er fra mitt. Jeg uttrykker det eksakt motsatte av det du sier i ditt innlegg. Ingen eier trikken, og det er ikke forbudt å rope "han er tjukk" når man kommer inn der heller. Men dersom man etterpå furter over å ikke bli likt, eller at de andre svarer negativt, da kan man takke seg selv og droppe påstander om "gaslighting" og tilsvarende vås. Det er ikke forbudt å stryke folk mothårs. Men det gir resultater man muligens ikke ønsket seg. Anonymkode: 80f54...cec
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #52 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er ikke "vondt" likevel. Mange har sikkert følelser av ulike slag når de deler sin mening om andres valg og at de ikke ville ha valgt det samme. Men "vondt" er ikke ordet. Anonymkode: 80f54...cec Hvor mye eller lite «vondt» det er for den enkelte bruker kan jeg ikke uttale meg om nei. Men at folk blir så provoserte/krenka/irriterte/sure over andres meninger at de tillater seg å ty til personangrep og usakligheter, det har vi sett mange eksempler på. Anonymkode: a49dc...816
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #53 Skrevet 14. april 2023 (endret) Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det viser vel bare hvor avvikende ditt verdensbilde er fra mitt. Jeg uttrykker det eksakt motsatte av det du sier i ditt innlegg. Ingen eier trikken, og det er ikke forbudt å rope "han er tjukk" når man kommer inn der heller. Men dersom man etterpå furter over å ikke bli likt, eller at de andre svarer negativt, da kan man takke seg selv og droppe påstander om "gaslighting" og tilsvarende vås. Det er ikke forbudt å stryke folk mothårs. Men det gir resultater man muligens ikke ønsket seg. Anonymkode: 80f54...cec Jeg tror du må skille på å "klage" og å konstantere noe. Det er veldig stor forskjell. Å si fra at noen handler på en viss måte er bare å belyse noe- ikke klaging. Det er forøvrig et gjentagende problem her inne også - at dere er noen som ikke ser denne forskjellen. Endret 14. april 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #54 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (På 13.4.2023 den 7.22): Jeg er enig med deg i det meste, men IKKE i påstanden at det ikke er vondt å akseptere at folk er forskjellige. Det er kanskje det største kjennetegnet på hele forumet: den fullstendig manglende aksepten for ulike erfaringer, meninger og måter å gjøre ting på. I det ene øyeblikket snakker folk varmt om mangfold og inkludering, i det neste blir forumbrukere sablet ned og/eller nedsnakket på bakgrunn av hyppighet på dusj, valg av feriested/ferietype, forholdet til svigermor eller andre familiemedlemmer og andre fullstendig banale ting. For ikke å snakke om politiske meninger. Det er IKKE innafor å ytre politiske meninger som går på tvers av flertallet her inne. Anonymkode: a49dc...816 Før denne ukulturen på forumet startet i januar i fjor var folk faktisk ikke så krasse. Det var diskusjoner, til og med diskusjoner med stort temperament, men bortsett fra få uakseptable kommentarer som stort sett ble moderert bort eller folk rettet seg selv, så var miljøet på forumet langt triveligere. Nå har forumet blitt en yngleplass for de som bevisst provoserer og ødelegger, som bevisst sprer feilinformasjon, som slenger ut feilaktige påstander og nekter å ta til seg fakta og seriøse linker, men fortsetter å spre sine vrangforestillinger. DET synes jeg ikke man skal akseptere. Det har i alle år vært aksept for at folk er forskjellige på forumet. Når det gjelder politiske meninger er det meste lov så lenge man holder seg til norsk lov. Men som alle politiske diskusjoner blir det ofte også her høy temperatur, spesielt når noen velger å komme med åpenbare feilaktige opplysninger eller kommer med påstander som bygger på åpenbar feilinformasjon. At det da blir høy temperatur er å forvente og som det bør i et demokrati. Vi oversvømmes av feilinformasjon fra alle kanter, i så stor grad at det er blitt en alvorlig trussel mot demokratiet. Og meninger som baserer seg på slik informasjon, det bør imøtegås skarpt. Får utviklingen på forumet, som vi har sett siden starten på fjoråret, fortsette, så vil dette forumet etterhvert kun sitte igjen med de som sprer feilaktig informasjon, som provoserer for å såre andre osv. Anonymkode: d48d6...309
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #55 Skrevet 14. april 2023 (endret) Det har ikke alltid vært så stor aksept for ulikheter på forumet. Det er i hovedsak anonyme som skriver her, og forklaringen flere gir, er at de er anonyme fordi de vil unngå hets. Jeg har blitt fortalt i tråder her at det har vært mobbing tidligere, og det er bare å gå tilbake i tråder fra FØR ett år tilbake og sjekke selv. Det er en enkel sak. Så etter som jeg skjønner, så er det nok en ukultur her som har vart mye lenger, men at det muligens er flere som står mot nå og likevel hevder meninger og syn ikke "flertallet" hevder, og dermed blir det også mye mer synlig. Å påstå at alt har vært mye triveligere og å legge skylden på nye brukere er bare ansvarsfraskrivelse. Endret 14. april 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #56 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (På 12.4.2023 den 22.47): Men når det tydeligvis er en ganske omforent oppfatning av at enkeltbrukere her inne ødelegger forumet - hvorfor ignorerer dere bare ikke? Jeg er helt enig i at det finnes brukere her inne som ødelegger nesten enhver tråd, og forumet som helhet, med meningsløst vås, men selv disse brukerne må vel gå lei om man bare går for kollektiv ignorering? Hvorfor blir dere så provoserte og engasjerte - gang etter gang - over brukere som ikke bringer noe som helst av verdi til torgs? Bare slutt å svare. Anonymkode: a49dc...816 Når tråd etter tråd blir milevis lang av rare, ofte usaklige innlegg av en bruker, så gir iallfall jeg opp hele tråden. Vanskelig å ignorere med den mengden som kommer. Saklige innlegg drukner i mengden. Når et enkelt lite spørsmål fra noen plutselig ligger med 4-5 sider i oversikten, så vet man med en gang hvem som har vært på ferde, og da gidder ikke jeg mer. Har vært her inne i over 10 år, før skrev jeg et innlegg eller to iblant som jeg fikk gode svar på (og ja, jeg tåler debatt), men nå gidder jeg ikke mer, for vet at alt man skriver blir radbrekt og kverulert på til minste detalj. Desverre av det som ser ut som er samme bruker, både med og uten nick. Anonymkode: d6c38...7d4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #57 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (21 minutter siden): Det har ikke alltid vært så stor aksept for ulikheter på forumet. Det er i hovedsak anonyme som skriver her, og forklaringen flere gir, er at de er anonyme fordi de vil unngå hets. Jeg har blitt fortalt i tråder her at det har vært mobbing tidligere, og det er bare å gå tilbake i tråder fra FØR ett år tilbake og sjekke selv. Det er en enkel sak. Så etter som jeg skjønner, så er det nok en ukultur her som har vart mye lenger, men at det muligens er flere som står mot nå og likevel hevder meninger og syn ikke "flertallet" hevder, og dermed blir det også mye mer synlig. Å påstå at alt har vært mye triveligere og å legge skylden på nye brukere er bare ansvarsfraskrivelse. Mobbing? Har du link til der den påstanden fremmes? Jeg har vært her lenge og har aldri sett mobbing eller at noen har fortalt deg det. Anonymkode: 16857...128
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #58 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mobbing? Har du link til der den påstanden fremmes? Jeg har vært her lenge og har aldri sett mobbing eller at noen har fortalt deg det. Anonymkode: 16857...128 Ja, det var opplysningen jeg fikk ja, og jeg husker ikke i hvilken tråd det var. Hvis du ikke tror på det, så ok, det er greit.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #59 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Ja, det var opplysningen jeg fikk ja, og jeg husker ikke i hvilken tråd det var. Hvis du ikke tror på det, så ok, det er greit. Når du kommer med en påstand må du klare å dokumentere den. Anonymkode: 16857...128
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #60 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Ja, det var opplysningen jeg fikk ja, og jeg husker ikke i hvilken tråd det var. Hvis du ikke tror på det, så ok, det er greit. Hvor lenge har du vært på dib? Anonymkode: 16857...128
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #61 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når du kommer med en påstand må du klare å dokumentere den. Anonymkode: 16857...128 Nei, det kunne jeg ikke gjort uansett da det handlet om en enkelt bruker. Og det nivået går jeg heller ikke ned på. Jeg vil helst snakke generelt her- tror det er mest fornuftig og nyttig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #62 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Når du kommer med en påstand må du klare å dokumentere den. Anonymkode: 16857...128 Det betyr at du må kunne dokumentere den påstanden? Det står ikke noe i forumreglene om at alle påstander må kunne dokumenteres. Hva der din dokumentasjon? Et sånt krav må jo gå begge veier. Anonymkode: f7b95...35c
sug lut Skrevet 14. april 2023 #63 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Det betyr at du må kunne dokumentere den påstanden? Det står ikke noe i forumreglene om at alle påstander må kunne dokumenteres. Hva der din dokumentasjon? Et sånt krav må jo gå begge veier. Anonymkode: f7b95...35c I fohohohoruhuhumreglene 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #64 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Før denne ukulturen på forumet startet i januar i fjor var folk faktisk ikke så krasse. Det var diskusjoner, til og med diskusjoner med stort temperament, men bortsett fra få uakseptable kommentarer som stort sett ble moderert bort eller folk rettet seg selv, så var miljøet på forumet langt triveligere. Nå har forumet blitt en yngleplass for de som bevisst provoserer og ødelegger, som bevisst sprer feilinformasjon, som slenger ut feilaktige påstander og nekter å ta til seg fakta og seriøse linker, men fortsetter å spre sine vrangforestillinger. DET synes jeg ikke man skal akseptere. Det har i alle år vært aksept for at folk er forskjellige på forumet. Når det gjelder politiske meninger er det meste lov så lenge man holder seg til norsk lov. Men som alle politiske diskusjoner blir det ofte også her høy temperatur, spesielt når noen velger å komme med åpenbare feilaktige opplysninger eller kommer med påstander som bygger på åpenbar feilinformasjon. At det da blir høy temperatur er å forvente og som det bør i et demokrati. Vi oversvømmes av feilinformasjon fra alle kanter, i så stor grad at det er blitt en alvorlig trussel mot demokratiet. Og meninger som baserer seg på slik informasjon, det bør imøtegås skarpt. Får utviklingen på forumet, som vi har sett siden starten på fjoråret, fortsette, så vil dette forumet etterhvert kun sitte igjen med de som sprer feilaktig informasjon, som provoserer for å såre andre osv. Anonymkode: d48d6...309 Joda, jeg er helt enig i at dette har eskalert til helt hinsides nivåer den siste tiden. Jeg synes det er veldig rart at det ikke finnes, eller i det minste etableres, retningslinjer i forumreglene som gjør det mulig å kaste ut folk som bare er ute etter å kverulere, provosere og spre usaklig drit for evig og alltid. Anonymkode: a49dc...816
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2023 #65 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Nei, det kunne jeg ikke gjort uansett da det handlet om en enkelt bruker. Og det nivået går jeg heller ikke ned på. Jeg vil helst snakke generelt her- tror det er mest fornuftig og nyttig. Det finnes ikke lavere nivå en du konsekvent legger deg på, så slutt å skap deg.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #66 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (3 timer siden): Nei, det kunne jeg ikke gjort uansett da det handlet om en enkelt bruker. Og det nivået går jeg heller ikke ned på. Jeg vil helst snakke generelt her- tror det er mest fornuftig og nyttig. Det nivået? Å dokumentere at du har blitt fortalt at noen har blitt mobbet på forumet er ikke et dårlig nivå altså. Anonymkode: 16857...128
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #67 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Joda, jeg er helt enig i at dette har eskalert til helt hinsides nivåer den siste tiden. Jeg synes det er veldig rart at det ikke finnes, eller i det minste etableres, retningslinjer i forumreglene som gjør det mulig å kaste ut folk som bare er ute etter å kverulere, provosere og spre usaklig drit for evig og alltid. Anonymkode: a49dc...816 Det er veldig synd at det ikkke stoppes. Jeg har aldri vært her inne så lite som jeg er nå for tiden, det er nesten ikke vits å lage tråder, for man kan bare telle ned til den blir overtatt og ødelagt av kverulantene. Hva er poenget da med å lage tråd. Anonymkode: bb648...69f
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #68 Skrevet 14. april 2023 (endret) Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det nivået? Å dokumentere at du har blitt fortalt at noen har blitt mobbet på forumet er ikke et dårlig nivå altså. Anonymkode: 16857...128 Den dokumentasjonen ville innebært å avslørt en bruker, og jeg ser ikke noe poeng i det. Det ble nevnt relatert til en, som i mitt syn er direkte løgnaktige fremstilling av at forumet var så mye bedre før. Det er altså en grunn til at folk er anonyme her, og det er bare å gå tilbake i tid på dette forumet. Personangrep har vært her hele tiden, og også at enkeltbrukere blir angrepet av flere. Hvis folk ikke innrømmer feil som har vært og er på forumet, så blir det heller aldri bedre. Da må de slutte å lage slike tråder om nye brukere og "dem siste tiden". Det stemmer faktisk ikke, og det er bevis så fort du går noen år tilbake her- så ganske dum påstand i tillegg. Endret 14. april 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #69 Skrevet 14. april 2023 Man burde bare tie i hjel kverulantene og ikke la seg lokke med i endeløse diskusjoner, men det er ikke så lett alltid, men vi bør alle bli flinkere til det synes jeg. Anonymkode: bb648...69f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #70 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Den dokumentasjonen ville innebært å avslørt en bruker, og jeg ser ikke noe poeng i det. Det ble nevnt relatert til en, som i mitt syn er direkte løgnaktige fremstilling av at forumet var så mye bedre før. Det er altså en grunn til at folk er anonyme her, og det er bare å gå tilbake i tid på dette forumet. Personangrep har vært her hele tiden, og også at enkeltbrukere blir angrepet av flere. Hvis folk ikke innrømmer feil som har vært og er på forumet, så blir det heller aldri bedre. Da må de slutte å lage slike tråder om nye brukere og "dem siste tiden". Det stemmer faktisk ikke, og det er bevis så fort du går noen år tilbake her- så ganske dum påstand i tillegg. Vil det si at du har fått det på pm? Hvis ikke er det ikke å avsløre en bruker. Anonymkode: 16857...128
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #71 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vil det si at du har fått det på pm? Hvis ikke er det ikke å avsløre en bruker. Anonymkode: 16857...128 Sånt mas som dette kan også være litt irriterende her på forumet 🙂 når noen gir en forklaring så ikke mas. Hadde jeg oppgitt en grunn som var feil, så ville jeg forstått det, men jeg skrev jo klart og tydelig at jeg ikke vil snakke om enkeltbruker. Resoekter det da, eller i det minste godta det. Når det nå er snakk om ting som skaper problemer her, så er dette ett. Det er også et problem når noen blir helt tydelig ignorert og fortsetter å skrive. Jeg syns ærlig talt at det er helt sykt at det skjer stalking på et forum. Et angrep nå og da, litt krangling i en tråd... det er liksom forståelig. Men stalking er ikke det. Så ja. Det er jo greit at ting blir tatt opp i tråden siden den nå ble opprettet, ryddet og lagt ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #72 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Sånt mas som dette kan også være litt irriterende her på forumet 🙂 når noen gir en forklaring så ikke mas. Hadde jeg oppgitt en grunn som var feil, så ville jeg forstått det, men jeg skrev jo klart og tydelig at jeg ikke vil snakke om enkeltbruker. Resoekter det da, eller i det minste godta det. Når det nå er snakk om ting som skaper problemer her, så er dette ett. Det er også et problem når noen blir helt tydelig ignorert og fortsetter å skrive. Jeg syns ærlig talt at det er helt sykt at det skjer stalking på et forum. Et angrep nå og da, litt krangling i en tråd... det er liksom forståelig. Men stalking er ikke det. Så ja. Det er jo greit at ting blir tatt opp i tråden siden den nå ble opprettet, ryddet og lagt ut igjen. Ok, så det er du som egentlig skal bestemme hvordan det skal diskuteres her, hva man kan spørre om og i der hele tatt er det sånn du gjør det som er riktig. Jeg har ikke mast, du har valgt å ikke svare meg. Det I seg selv er dårlig oppførsel fra deg. Uansett har det ikke vært mobbing på dette forumet. Enkelt og greit 😊 Anonymkode: 16857...128
ReneRene Skrevet 14. april 2023 #73 Skrevet 14. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, så det er du som egentlig skal bestemme hvordan det skal diskuteres her, hva man kan spørre om og i der hele tatt er det sånn du gjør det som er riktig. Jeg har ikke mast, du har valgt å ikke svare meg. Det I seg selv er dårlig oppførsel fra deg. Uansett har det ikke vært mobbing på dette forumet. Enkelt og greit 😊 Anonymkode: 16857...128 Selvfølgelig bestemmer ikke jeg! Jeg skriver hva jeg mener siden tråden nå er oppe og går. Alle kan si hva de tenker om forumet og brukerne her. Jeg tror du misforsto. Jeg ignorerer ikke hvis det ikke er mas! For da er det dårlig gjort, det er jeg enig i. Jeg vet ikke jeg. Hvem og hva jeg skal tro om det. For det jeg tenker er jo at når noen hetser osv så er det jo en side de har som gjør at de gjør det. Om fks du ble hetset her av noen, så kan du jo være 100% sikker på at den/ de som utsetter deg for det, også er sånn ellers mot andre. Det kan være viktig å tenke på. Jeg leste en tråd fra flere år tilbake, og ihvertfall lenge før jeg visste om dette forumet. I den tråden var det igjen en bruker som fikk gjennomgå av flere. Helt som det er noen ganger nå. Dette er ikke nytt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #74 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (8 timer siden): Jeg tror du må skille på å "klage" og å konstantere noe. Det er veldig stor forskjell. Å si fra at noen handler på en viss måte er bare å belyse noe- ikke klaging. Det er forøvrig et gjentagende problem her inne også - at dere er noen som ikke ser denne forskjellen. DU er nok den aller, aller siste her på forum som har noe som helst å lære meg omkring den leksikalske betydninga av ord og uttrykk. Anonymkode: 80f54...cec
Anonym bruker Skrevet 14. april 2023 #75 Skrevet 14. april 2023 ReneRene skrev (7 timer siden): Det har ikke alltid vært så stor aksept for ulikheter på forumet. Det er i hovedsak anonyme som skriver her, og forklaringen flere gir, er at de er anonyme fordi de vil unngå hets. Jeg har blitt fortalt i tråder her at det har vært mobbing tidligere, og det er bare å gå tilbake i tråder fra FØR ett år tilbake og sjekke selv. Det er en enkel sak. Så etter som jeg skjønner, så er det nok en ukultur her som har vart mye lenger, men at det muligens er flere som står mot nå og likevel hevder meninger og syn ikke "flertallet" hevder, og dermed blir det også mye mer synlig. Å påstå at alt har vært mye triveligere og å legge skylden på nye brukere er bare ansvarsfraskrivelse. Men så fint at du kan komme svingende inn fra venstre etter 20 år og forklare for alle oss andre hva som eeeegentlig foregår her og hvor lenge det har foregått. Ordner opp, liksom. Har du vurdert et leserbrev i avisen også? Anonymkode: 80f54...cec
Anbefalte innlegg