Gå til innhold

Forum - forumbrukere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på dette forumet noen år, til og fra. Jeg kunne starte tråder og få en reell diskusjon eller delta i andre tråder. Jeg følte jeg diskuterte meg andre brukere med reelle meninger. 

Den siste tiden synes jeg forumet har blitt ødelagt av en liten bande brukere som enten skriver i karakter eller har en virkelig fordreide virkelighetsoppfatning og problemer med å forholde seg til fakta. Når disse herjer på ser jeg at vanlige tråder blir ødelagt. Trådene de deltar i blir lange, det blir færre av vanlige tråder/tråder fra vanlige brukere. Diskusjoner som kunne vært interessante blir helt ødelagte. 

Forumreglene er romslige så man kan ødelegge mange diskusjoner uten å ha for store overtramp. Bør forumreglene strammes inn? Om en slik bande har utholdenhet kan det jo ødelegge et helt forum. Slike må jo være gull verd for konkurrenter. 

I diskusjonen svares disse, og på den måten for de energi til å fortsette. Noen svarer den fordi de synes det er morsomt. Muligens litt i samme kategori som de som har lange samtaler med Nigeria-svindlere. Det er underholdene å se hvor lenge de holder karakter og hvor mye tid de er interessert i å investere.  Noen blir frustrerte og forsøker å korrigere det som er feil. Det har jo en hensikt om dette er reelle brukere på villspor. Spesielt om man tror dette er brukere som oppfører seg slik / mener dette i den virkelige verden. Da kan det muligens også være en tanke om omsorg bak.

Flere har ytrert seg om at brukerne ødelegger forumet. Eneste måten man selv kan påvirke disse til å stoppe/ikke gidde mer er jo å unngå å svare. Noen synes synes nok som sagt at dette har underholdsverdi, men jeg synes forumet har blitt betraktelig fattigere.

Anonymkode: f9202...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig, og på grunn av dette har jeg valgt å bruke mindre tid her inne, og jeg svarer nesten aldri i tråder lenger. 

Anonymkode: 969be...240

Skrevet

Jeg er så enig! Jeg har valgt å blokkere den enes nick, det hjelper litt. Allikevel er det nå sånn at jeg ikke orker å svare i særlig grad her, fordi nesten alle tråder styres inn i det som for meg er meningsløse svarte hull av diskusjoner. 

Skrevet

Jeg ser kun hun ene som skriver innlegg på innlegg på innlegg dag og natt. Henne svarer jeg aldri, fordi hun blir bare aldri ferdig, noensinne. 
Har vært her noen år jeg og, men aldri opplevd noen så manisk. Så ja, hun gjør forumet veldig useriøst og kjipt. 

Anonymkode: 7f3c7...73a

Skrevet

Jeg er så inderlig enig. Har vært her i mange år, men siste vel året har forumet blitt ødelagt.

Jeg selv har forsøkt på saklige måter rettet mot forumet, men ingenting hjelper.

Det var et oppsving i den perioden den ene brukeren, muligens to, var utestengt. Så at det økte på med flere normale tråder og normale svar. Men når utestengelsen var over har det fortsatt som før.

Jeg er nå nesten ute av forumet, er bare innom for å se om administrasjonen har tenkt å rydde opp i dette, eller om det får fortsette.

Ser fra andre forum at det er andre herfra som nå har gått videre.

Jeg synes det er trist, for dette forumet har vært et godt forum i det store og hele i mange år. Nå er det nesten bare en vits.

Det kan fremdeles reddes, men da må det nok tydelige regelendringer inn for å fjerne de som ødelegger for de aller fleste andre.

Anonymkode: d48d6...309

Skrevet

Enig, jeg gidder ikke bruke særlig mye energi her lenger, innom av og til fordi det finnes brukere her jeg setter pris på, men orker ikke delta så mye. Det er for mange tråder som er energitappende og masete istedetfor interessante og hyggelige. Synd.

Skrevet

Det er tre-fire brukere her nå som dreper all lyst til å delta mer enn sporadisk hos både meg og mange andre faste og kjente brukere. Om noe kan gjøres med det er jeg ikke sikker på, men det blir jo et veldig  skeivt forum når vi vanlige brukere ikke gidder fordi monopolbrukerne dominerer i alle tråder og de er aldri interessante å snakke med.

Anonymkode: ddb09...930

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er tre-fire brukere her nå som dreper all lyst til å delta mer enn sporadisk hos både meg og mange andre faste og kjente brukere. Om noe kan gjøres med det er jeg ikke sikker på, men det blir jo et veldig  skeivt forum når vi vanlige brukere ikke gidder fordi monopolbrukerne dominerer i alle tråder og de er aldri interessante å snakke med.

Huff så trist å lese om for dere som styrer forumet her inne. 

Anonymkode: 2bae9...468

Skrevet

Skylder alt på 2-3 bruker er spesielt da? Og hvordan vet du at det er det? 

Anonymkode: d2cbe...e60

Skrevet

For en ekskluderende  tråd. Den er ganske stygg faktisk.

En bande?? 

Jeg ser ikke dette men nå har jeg ikke vært her så lenge.

Er det noe konkret som er problemet eller? I så fall ser jeg ikke det her? 

Nå hadde jeg en dårlig start her pga veldig aggresive meldinger av en grunn. Det ble slått ned på og jeg godtok det. Siden har jeg hatt kommunikasjon med Admin. Hen har rådet meg og hvilket jeg personlig har tatt til etterretning.

Hva er er ellers problemet her? 

Dette er jo et helt nedpå forum hvor jeg ikke ser noe så veldig oppsiktsvekkende? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skylder alt på 2-3 bruker er spesielt da? Og hvordan vet du at det er det? 

Veldig rart og utidig innlegg. 

Skrevet

Enig!!!!

Anonymkode: 7891a...edd

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Huff så trist å lese om for dere som styrer forumet her inne. 

Nå vet jeg ikke helt hva du mente. Det finnes et eierskap og en admin-funksjon, ellers er forumet her  rimelig selvstyrt og det er ikke sikkert det finnes styringsfunksjoner som kan ta unna det som er probemet her nå, men det er et faktum at deltakelsen hos langtidsbrukere har gått ned siden forumet fikk skadedyr i kjelleren.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå vet jeg ikke helt hva du mente. Det finnes et eierskap og en admin-funksjon, ellers er forumet her  rimelig selvstyrt og det er ikke sikkert det finnes styringsfunksjoner som kan ta unna det som er probemet her nå, men det er et faktum at deltakelsen hos langtidsbrukere har gått ned siden forumet fikk skadedyr i kjelleren.

Så hvem er skadedyrene? Denne tråden er stygg. Den siktes mot enkeltbrukere! 

Skrevet

Ikke viktig om det er nye eller gammel bruker så lenge man er snille med hverandre. Å kalle noen skadedyr er ikke det. Da er man ikke noe bedre selv. Dette sees ofte her. De mener de er bedre enn andre, men er de det? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke viktig om det er nye eller gammel bruker så lenge man er snille med hverandre. Å kalle noen skadedyr er ikke det. Da er man ikke noe bedre selv. Dette sees ofte her. De mener de er bedre enn andre, men er de det? 

Helt enig! Det kan være at de som har vært her lenge som kan ha en jævli ukultur. 

Endret av ReneRene
Skrevet

Veldig bra at dette blir satt lys på. Hvem som egentlig er problemet her.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enig!!!

Skrevet

Jeg svarer også sjeldnere i tråder her inne nå enn jeg gjorde tidligere. Jeg dropper stor sett tråder der det kveruleres i det uendelige. Jeg starter også færre tråder for jeg gidder ikke at de skal tas over av de/ den som tolker i vilden sky, kverulerer og hakker på andre brukere. Jeg er interessert i svar som tar utgangspunkt i en problemstilling eller utfordring slik jeg eller HI presenterer den og ikke i at noen andre skal dikte inn en hel masse som ikke er verken reelt eller interessant. 

Skrevet

Helt enig i at noen få (eller samme person?) ødelegger forumet helt. 

Anonymkode: 7f869...ce8

Skrevet

Det er et par brukere her jeg prøver å holde meg unna og som jeg syns ødelegger forumet. Det beste er når Nick blir brukt for da kan man sperre innlegg så det gjør jeg med den ene. Den andre holder det gående i det evinnelige og da går man lei. 

Anonymkode: a0fc1...f07

Skrevet

Forum som dette vil alltid tiltrekke seg psykiatrien da. 
Ikke bare snurrer det kraftig rundt i hodene deres, men de har åpenbart fri tilgang på nett og inget sosialt liv. 
Irriterende når man ønsker å diskutere saklig. Underholdende andre ganger. 
Jeg deltar ikke så mye lengre da. Nytter jo ikke diskutere med galskap. 

Anonymkode: f375a...6bb

Skrevet

Du oppretter en tror for å henge ut brukere ? Dette er det som ødlegger forumet. Kjip oppførsel av dere 

Anonymkode: 70089...8f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg har vært på dette forumet noen år, til og fra. Jeg kunne starte tråder og få en reell diskusjon eller delta i andre tråder. Jeg følte jeg diskuterte meg andre brukere med reelle meninger. 

Den siste tiden synes jeg forumet har blitt ødelagt av en liten bande brukere som enten skriver i karakter eller har en virkelig fordreide virkelighetsoppfatning og problemer med å forholde seg til fakta. Når disse herjer på ser jeg at vanlige tråder blir ødelagt. Trådene de deltar i blir lange, det blir færre av vanlige tråder/tråder fra vanlige brukere. Diskusjoner som kunne vært interessante blir helt ødelagte. 

Forumreglene er romslige så man kan ødelegge mange diskusjoner uten å ha for store overtramp. Bør forumreglene strammes inn? Om en slik bande har utholdenhet kan det jo ødelegge et helt forum. Slike må jo være gull verd for konkurrenter. 

I diskusjonen svares disse, og på den måten for de energi til å fortsette. Noen svarer den fordi de synes det er morsomt. Muligens litt i samme kategori som de som har lange samtaler med Nigeria-svindlere. Det er underholdene å se hvor lenge de holder karakter og hvor mye tid de er interessert i å investere.  Noen blir frustrerte og forsøker å korrigere det som er feil. Det har jo en hensikt om dette er reelle brukere på villspor. Spesielt om man tror dette er brukere som oppfører seg slik / mener dette i den virkelige verden. Da kan det muligens også være en tanke om omsorg bak.

Flere har ytrert seg om at brukerne ødelegger forumet. Eneste måten man selv kan påvirke disse til å stoppe/ikke gidde mer er jo å unngå å svare. Noen synes synes nok som sagt at dette har underholdsverdi, men jeg synes forumet har blitt betraktelig fattigere.

Anonymkode: f9202...3fe

Jeg prøver å tenke at vi alle sammen bruker forumet på forskjellige måter. Noen ganger blir jeg frustrert og irritert , men da minner jeg meg selv på at de som kverulerer og krangler leser verden på en annen måte enn det jeg gjør. 

Skrevet

Jeg gidder ikke å bli irritert over gale Annie på Gaustad, bare ignorer og la være å gå i diskusjon. Det er mindre artig når man blir oversett av alle.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...