Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Du rekker det du vil eller prioriteter? Hvor er vennskap på listen? Anonymkode: 1beda...b4a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Jeg ønsker mer tid med venner. Men prioriterer mann og barn og hus og hjem og jobb akkurat nå i livet. De fleste vennene mine har det på samme måten, men vi møtes en gang i måneden fysisk. Ellers snapper vi og meldes sporadisk gjennom uka. Anonymkode: 07385...d02
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Nei ikke alt jeg vil. Venner prioriteres en dag i måneden. Det er det jeg har tid til, mest fordi jeg har flyttet så det er en time en vei å kjøre til de. Anonymkode: d6e06...bec
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Jeg tekker det jeg prioriteter, ja. Det er sjelden jeg prioriteter venninner, der er jeg dessverre dårlig. Vi møtes mer eller mindre fast ca en gang i mnd, ofte sjeldnere, ellers er det lite venninnetid her. Anonymkode: 03ca5...156
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Venner kommer sist. Familien først, så hus og jobb, hunden, hobbyer. HI - hvor mange vinklinger skal du ha på samme tema? Anonymkode: 649d0...283
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Venner varer uansett. Det gjør ikke barneårene, kjæresteforhold eller fysisk form eller karriere. Anonymkode: f9dcb...0b3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Mann Barn Jobb (dessverre, men det er en nødvendighet) Resterende familie Venner Trening Hobby utgår, rengjøring er alltid en manøvrering mellom behov og lyst. Men hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg hatt langt mer tid til både venner og hobby hvis jeg la bort en tidstyv, mobilen og det store internettet). Anonymkode: 629bc...20e
Pobie Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Nja, man rekker det man prioriterer, men man kan ikke rekke alt, så hvis man prøver å prioritere for mange ting på én gang går det jo ikke. Jeg har mange ting jeg har lyst til å gjøre, men har måttet velge bort mye av det for å rekke det med høyest prioritet. Venninner havner langt ned på lista.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Pobie skrev (1 minutt siden): Nja, man rekker det man prioriterer, men man kan ikke rekke alt, så hvis man prøver å prioritere for mange ting på én gang går det jo ikke. Jeg har mange ting jeg har lyst til å gjøre, men har måttet velge bort mye av det for å rekke det med høyest prioritet. Venninner havner langt ned på lista. Venninner havner høyt opp på lista. Anonymkode: 807fe...c99
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 (endret) Det er alltid de beste vennene, og jeg har to veldig nære, så klart de blir prioritert. Resten sees sporadisk, men har jevnlig kontakt og møtes kanskje tre, fire ganger i året. For å ha et nært forhold til noen så har man enten en historie sammen eller har opplevd noe spesielt som har knyttet personene sammen- eller begge deler. De blir like nære som familien og er helt naturlig prioritert på samme måte, også i voksen alder. Men alle har ikke slike vennskap, og alle har ikke venner i det hele tatt, og noen prioriterer de ikke noe særlig. Fordelen med å ha venner er at man alltid har noen lojale rundt seg, noen som forstår og ikke minst kan korrigere deg. Det blir noe annet med kjærester og ektemenn fordi det blir på et nivå hvor det lettere kan oppstå konflikter av ulike grunner. Jeg syns det er viktig å prioritere venner, helt klart. Andre har for mye å gjøre og tar andre valg. Det er ulike holdninger til det, og det er jo greit. Hadde jeg møtt en mann fra et annet land og flyttet med ham dit, så hadde jeg heller gjort det enn å være nær vennene mine. Vi hadde jo da automatisk fått mindre muligheter til å være sammen, så jeg kunne også endt med å prioritere dem mindre. Endret 1. april 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Jeg har ingen nære venner, så den utfordringen løses av seg selv! Anonymkode: b6235...1aa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Jeg har ingen nære venner, så den utfordringen løses av seg selv! Anonymkode: b6235...1aa Nøyaktig slik. Anonymkode: 837de...06c
Polly-Esther Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Jeg prioriterer selvsagt først familien min, deretter nære venner. Jeg jobber når jeg er på jobb, selvsagt. Trening er viktig, men det hender det nedprioriteres for andre ting. Mine foreldre var lite sosiale da jeg vokste opp, og i etterkant ble det ensomt for dem. Jeg er mer enn kone og mor, og trenger også andre impulser. Det er viktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 Vennskap må dessverre prioriteres under familie og jobb, men jeg prioriterer det over en del annet jeg også gjerne skulle hatt tid til. Da tenker jeg på utstillinger, forestillinger og andre kulturting jeg gjerne skulle brukt mer tid på, og til dels trening. Når ungene blir større får jeg mer tid til sånt igjen, og det er viktig å bevare vennskapene i mellomtiden. Anonymkode: 0b085...96a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 Vennskap er bonus. Alt det andre er ting man faktisk MÅ prioritere. Jeg kan ikke prioritere venner foran barna, hunden, foreldrene mine, jobben min eller hus og hage. Det er jo bare sånn det er. De som har mindre av alt dette går nok rundt da med en del dautid de gjerne skulle ha svidd av på vennene. Og da føler man seg muligens avvist for at de andre har noe mer i livet og dårligere kapasitet enn dem selv. Anonymkode: be4d4...b84
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 Det stemmer for meg. Jeg prioriterer venner høyt, de er like viktige for meg som familie (barna prioriteres selvsagt først). Hadde jeg blitt prioritert etter en hund (!) hadde jeg ikke prøvd å beholde det vennskapet 🤣 Anonymkode: 88e25...32e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det stemmer for meg. Jeg prioriterer venner høyt, de er like viktige for meg som familie (barna prioriteres selvsagt først). Hadde jeg blitt prioritert etter en hund (!) hadde jeg ikke prøvd å beholde det vennskapet 🤣 Anonymkode: 88e25...32e Hadde jeg blitt prioritert foran en hund, så ville ikke jeg beholdt det venneskapet. Anonymkode: 527c0...720
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hadde jeg blitt prioritert foran en hund, så ville ikke jeg beholdt det venneskapet. Anonymkode: 527c0...720 Jeg er enig! Hvis jeg hadde hatt venner som skaffet seg en hund og så dret i den etterpå ved å heller møte meg enn å gi den lufteturene den trengte, hadde jeg ikke villet være venn med vedkommende lenger. Når det er sagt, kan disse to godt kombineres. Jeg har en venninne som er like glad i turer som meg, så vi møtes en del ganger når jeg uansett må på tur med hunden, så går vi sammen. Man nå jo ikke være sammen i mange timer hver gang man møtes, med mindre det er veldig lang reisevei da, ofte er 1-1,5 times tur veldig fint også 😊 Anonymkode: 7d451...993
Gjest Danida Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det stemmer for meg. Jeg prioriterer venner høyt, de er like viktige for meg som familie (barna prioriteres selvsagt først). Hadde jeg blitt prioritert etter en hund (!) hadde jeg ikke prøvd å beholde det vennskapet 🤣 Anonymkode: 88e25...32e Du vet visst ikke helt hvordan det er å ha en hund? Den har noen behov som må dekkes, og den kan ikke gjøre det selv - den er avhengig av eieren. Det går et par timer om dagen med til å lufte en mellomstor hund. Av døgnets 24 timer er jo det en nokså synlig andel; men fordelen er at man kan gjøre det sammen med ungene, ektefellen sin eller vennene. Ulempen er at man aldri kan skulke det. Så da må faktisk vennene vente, dersom det er sånn at hunden ikke har fått mat, vann eller tur den dagen. Hvis man mot formodning sluntrer unna, fordi man heller vil stikke på byen med en venninne, er man en dyreplager.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2023 #21 Skrevet 2. april 2023 Jeg prioriterer venner foran hund. Det medfører at jeg ikke har hund. Det har jeg ikke tid til. Venner er viktig, men i en hektisk hverdag er det ikke så ofte vi treffes. Jeg jobber mye (mer enn jeg egentlig ønsker) og da er det lite tid til annet enn nødvendigheter som middagslaging, oppvask, leksehjelp, kjøring til aktiviteter o.l i løpet av uken. Når barna flytter ut er planen mer tid til venner, enn så lenge er jeg litt fast i hamsterhjulet. Anonymkode: 07493...9d6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2023 #22 Skrevet 3. april 2023 Er vel forståelig at de som har mann, barn og stor familie har travle liv. Bare ikke så kjekt når det er motsatt. Man rekker det man vil og prioritere. Anonymkode: 1beda...b4a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2023 #23 Skrevet 4. april 2023 Danida skrev (På 2.4.2023 den 18.11): Du vet visst ikke helt hvordan det er å ha en hund? Den har noen behov som må dekkes, og den kan ikke gjøre det selv - den er avhengig av eieren. Det går et par timer om dagen med til å lufte en mellomstor hund. Av døgnets 24 timer er jo det en nokså synlig andel; men fordelen er at man kan gjøre det sammen med ungene, ektefellen sin eller vennene. Ulempen er at man aldri kan skulke det. Så da må faktisk vennene vente, dersom det er sånn at hunden ikke har fått mat, vann eller tur den dagen. Hvis man mot formodning sluntrer unna, fordi man heller vil stikke på byen med en venninne, er man en dyreplager. Du, det forstår jeg faktisk, men de fleste familier består av flere enn èn som kan lufte hund.Min beste venninne har hund, men vi møtes minst to ganger i uken. Anonymkode: 88e25...32e
Gjest Danida Skrevet 4. april 2023 #24 Skrevet 4. april 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du, det forstår jeg faktisk, men de fleste familier består av flere enn èn som kan lufte hund.Min beste venninne har hund, men vi møtes minst to ganger i uken. Anonymkode: 88e25...32e Ja, eksakt som jeg jo også nevnte ... Man kan kombinere det. Men man kan ikke unnlate det hunden trenger og prioritere vennene foran.
Gjest Danida Skrevet 4. april 2023 #25 Skrevet 4. april 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Er vel forståelig at de som har mann, barn og stor familie har travle liv. Bare ikke så kjekt når det er motsatt. Man rekker det man vil og prioritere. Anonymkode: 1beda...b4a DU klarer i alle fall å vri det den veien du vil, uansett hvordan andre svarer i trådene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå