Gå til innhold

Josef Fritzl har gitt ut bok

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Så å være dypt deprimert og bare se seg selv og egen nytte i perioder betyr at man er periode-ond? Tror du virkelig at psykopater aldri har ofret noen en god tanke genuint?  

Anonymkode: 97b9e...84e

Dypt deprimert? 

Jeg skal ikke uttale meg om mennesker som sliter hardt psykisk annet enn å si at de blir ekstremt selvopptatte i perioder- og det handler ikke om ønske om å gjøre onde handlinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Når de forteller selv at visse følelser er helt ukjent for dem, og når de faktisk liker å torturere andre levende vesener, så er det ikke noe godt i dem. Du har sikkert din grunn til å ville tro det, eller at det er vanskelig å forstå. Men uansett så er det sånn. 

De fleste psykopater liker ikke å torturere. Hva med autister? De har vanskelig for å forstå andres følelser og de er bare interessert under som interesserer dem. Hvis de ikke ser nytten av en samtale eller en oppgave, så forlater de den. Er de onde? Du klarer ikke se nyanser av mennesker fordi de gjør noe hinsides din forstand, og da ser man kun det onde. Men jeg står ved mitt. Ingen mennesker er rent onde

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Dypt deprimert? 

Jeg skal ikke uttale meg om mennesker som sliter hardt psykisk annet enn å si at de blir ekstremt selvopptatte i perioder- og det handler ikke om ønske om å gjøre onde handlinger.

Psykopater er også noen somaliere hardt psykisk. Det handler heller ikke om ønske om å gjøre onde handlinger

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De fleste psykopater liker ikke å torturere. Hva med autister? De har vanskelig for å forstå andres følelser og de er bare interessert under som interesserer dem. Hvis de ikke ser nytten av en samtale eller en oppgave, så forlater de den. Er de onde? Du klarer ikke se nyanser av mennesker fordi de gjør noe hinsides din forstand, og da ser man kun det onde. Men jeg står ved mitt. Ingen mennesker er rent onde

Jo, det er et typisk psykopatisk trekk å ønske og torturere andre. De ønsker ingen noe godt- de tenker som sagt nytte. Ikke å være glade i eller bry deg om. I mange tilfeller. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? 

Selvfølgelig er det hinsides det jeg fullt ut kan forstå. Det sier seg selv. Men jeg har ingen problemer med å innse at det er fakta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Psykopater er også noen somaliere hardt psykisk. Det handler heller ikke om ønske om å gjøre onde handlinger

Det er tull. De kan få problemer, selvfølgelig. Da gjerne fordi de har blitt gjennomskuet eller blitt avvist/ bekjempet. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jo, det er et typisk psykopatisk trekk å ønske og torturere andre. De ønsker ingen noe godt- de tenker som sagt nytte. Ikke å være glade i eller bry deg om. I mange tilfeller. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? 

Selvfølgelig er det hinsides det jeg fullt ut kan forstå. Det sier seg selv. Men jeg har ingen problemer med å innse at det er fakta. 

Det er ikke et typisk psykopatisk trekk. Finn det gjerne, og link til det, men frem til det finner du på ting. Det er mange som har vært i forhold med psykopater, og de fleste av dem har overlevd. Hvis de har et ønske om det, og de ikke kjenner på skyldfølelse og mangler følelsedybde (som er kjennetegn på psykopater), så er det ikke noe som har hindret dem i å drepe partner. 

At de gjør onde handlinger som du ikke forstår, og når du kun ser et menneske som en eller flere handlinger, så klarer man ikke se at de er mer enn bare det. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Det er tull. De kan få problemer, selvfølgelig. Da gjerne fordi de har blitt gjennomskuet eller blitt avvist/ bekjempet. 

Psykopater er ikke alvorlig psykisk syke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke et typisk psykopatisk trekk. Finn det gjerne, og link til det, men frem til det finner du på ting. Det er mange som har vært i forhold med psykopater, og de fleste av dem har overlevd. Hvis de har et ønske om det, og de ikke kjenner på skyldfølelse og mangler følelsedybde (som er kjennetegn på psykopater), så er det ikke noe som har hindret dem i å drepe partner. 

At de gjør onde handlinger som du ikke forstår, og når du kun ser et menneske som en eller flere handlinger, så klarer man ikke se at de er mer enn bare det. 

Psykopater er ikke alvorlig psykisk syke?

Du kan liksom ikke argumentere med at partnere til psykopater overlever forhold. Selv om de aller fleste heldigvis gjør det, så har det vært mye mishandling inne i bildet, enten psykisk eller fysisk og gjerne begge deler. Det er dessverre de som faktisk blir drept også. Det er ikke skyldfølelse som stopper dem, det er et ønske om å slippe straff og å opprettholde en fasade. 

Det er faktisk enkelte handlinger som man lett kan bedømme dithen at en person ikke har evne til hverken gode følelser, sympati eller empati. 

Skrevet
ReneRene skrev (10 minutter siden):

Du kan liksom ikke argumentere med at partnere til psykopater overlever forhold. Selv om de aller fleste heldigvis gjør det, så har det vært mye mishandling inne i bildet, enten psykisk eller fysisk og gjerne begge deler. Det er dessverre de som faktisk blir drept også. Det er ikke skyldfølelse som stopper dem, det er et ønske om å slippe straff og å opprettholde en fasade. 

Det er faktisk enkelte handlinger som man lett kan bedømme dithen at en person ikke har evne til hverken gode følelser, sympati eller empati. 

Argumentet ditt er at psykopater har et typisk trekk, og det er å ønske å skade andre. Det finnes ikke hold i det, i alle fall ikke i faktaverden

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Argumentet ditt er at psykopater har et typisk trekk, og det er å ønske å skade andre. Det finnes ikke hold i det, i alle fall ikke i faktaverden

De gjør jo nesten ikke annet.. 🙂

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

De gjør jo nesten ikke annet.. 🙂

Link til det?

Skrevet

Link til det?

Trenger du det? 🙂

Skrevet
ReneRene skrev (5 minutter siden):

En kort beskrivelse: 1973696291_Screenshot_20230403-1640042.png.883bd45457ff3f84033c723148bc6b8f.png

Hvor står det at de ønsker å skade andre?

Skrevet

Hvor står det at de ønsker å skade andre?

Les siste setning igjen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok. Så å være dypt deprimert og bare se seg selv og egen nytte i perioder betyr at man er periode-ond? Tror du virkelig at psykopater aldri har ofret noen en god tanke genuint?  

Mener du å vite at JF var dypt deprimert i alle tiårene han utførte de mest groteske handlinger mot egne barn?

Depresjon har virkelig ingenting i diskusjonen med JF å gjøre!

Det finnes et fåtall mennesker som faktisk ikke har gode sider. De er få, men de finnes. Der alt de gjør, inkl. "gode og snille" handlinger utelukkende og alltid blir gjort fordi de har vurdert at de selv har mer å vinne på å late som enn å vise sine egentlige sider.

Kanskje JF hadde noen gode sider som lite barn. Men som voksen, nei!

Anonymkode: 3f5bf...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor forsøker du å spore av tråden, bort fra JF?

Mener du å ha bevis for at JF er autist?

JF liker tydeligvis å torturrere og utføre groteske handlinger og oppføre seg som et monster slik han gjorde i tiår etter tiår etter tiår.

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Les siste setning igjen? 

At de er uberørt av andres smerte? Hva har det med like å torturere å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mener du å vite at JF var dypt deprimert i alle tiårene han utførte de mest groteske handlinger mot egne barn?

Depresjon har virkelig ingenting i diskusjonen med JF å gjøre!

Det finnes et fåtall mennesker som faktisk ikke har gode sider. De er få, men de finnes. Der alt de gjør, inkl. "gode og snille" handlinger utelukkende og alltid blir gjort fordi de har vurdert at de selv har mer å vinne på å late som enn å vise sine egentlige sider.

Kanskje JF hadde noen gode sider som lite barn. Men som voksen, nei!

Nei. Jeg forklarer at det finnes mange diagnoser der man mangler diverse som likevel ikke gjør en til rent ond

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor forsøker du å spore av tråden, bort fra JF?

Mener du å ha bevis for at JF er autist?

JF liker tydeligvis å torturrere og utføre groteske handlinger og oppføre seg som et monster slik han gjorde i tiår etter tiår etter tiår.

Mener du at Fritzl er rent ond uten å kjenne ham?

Hvorfor i all verden leser du ikke hele sammenhengen? Da vil du se hva jeg mener. Det finnes mange diagnoser som gjør at man mangler det ene og det andre. Og der man har for mye av det ene eller det andre. Det betyr ikke at man er bare og bare ond

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

At de er uberørt av andres smerte? Hva har det med like å torturere å gjøre?

Fordi det er forutsetningen for hele setningen. 

Skrevet
ReneRene skrev (27 minutter siden):

Fordi det er forutsetningen for hele setningen. 

Hvor står det at de ønsker å påføre andre smerte? Det står ikke noe sted. At de er helt uberørt av andres smerte er ikke det samme som at de ønsker å påføre andre smerte. Det betyr at hvis andre har det vondt, så bryr de seg ikke. Mest psykisk, men også fysisk. 

Skrevet

Gikk inn i tråden igjen for å svare, men ser at denne og er kuppa av kverulantene, synd, det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 72ce4...9af

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvor står det at de ønsker å påføre andre smerte? Det står ikke noe sted. At de er helt uberørt av andres smerte er ikke det samme som at de ønsker å påføre andre smerte. Det betyr at hvis andre har det vondt, så bryr de seg ikke. Mest psykisk, men også fysisk. 

Du får tenke litt over "hensynsløshet" i forbindelse med det. Jeg kan ikke forklare mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.3.2023 den 13.32):

Når du hører navnet hans, er "et godt menneske", det første du tenker da?

For det er det som er hovedfokuset i boken hans, "jeg er et godt menneske".

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-er-et-godt-menneske/78867949

Ifølge den østerrikske avisa beskriver han også seg selv som en «ansvarlig familiemann».

Fritzl hevder at han har barn med flere kvinner verden over; deriblant flere kvinner i hjemlandet, og indiske kvinner.
...
- Han forsikret meg alltid om at han angret dypt på forbrytelsen sin, sier advokaten Wagner, ifølge Krone.
...
I den nye boka beskriver 87-åringen også livet i fengsel.

- Jeg er ekstremt populær på institusjonen fordi jeg alltid oppfører meg på en hyggelig og høflig måte, hevder han.

Anonymkode: d0f16...78e

Nei, det er selvsagt absolutt ikke det jeg tenker på. Det eneste jeg klarer å tenke på er det grusomme han har gjort og at han er et forferdelig menneske. Men det kan hende at han ellers på alle andre arenaer har oppført seg normalt og vært hyggelig, fremstått som et normalt og godt menneske utad.

Anonymkode: 81c2a...d16

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Du får tenke litt over "hensynsløshet" i forbindelse med det. Jeg kan ikke forklare mer. 

Aaah. Du feiltolker. Da er det ikke rart du tror det

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Aaah. Du feiltolker. Da er det ikke rart du tror det

Sånt mas a 116893349_Screenshot_20230403-2247022.thumb.png.4dabaf414c663e160b8e95cda86e7e22.png860200720_Screenshot_20230403-2242413.thumb.png.215ee90f0f6cbc34396e110a9bc0c339.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...