Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #101 Del Skrevet 31. mars 2023 Himmel og hav skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner skuffelsen din på barnas vegne, HI. Mine har også et sett besteforeldre som ikke har vært interesserte. Ønsket om at de skal ha lyst til å bli kjent med barnebarna, ha lyst til å være sammen med dem og være interesserte i deres liv kjenner jeg igjen. I motsetning til det noen later til å tro så handler det ikke om barnevakt eller egentid, men om at noen andre skal være like glade i ungene som det en selv er, og hvem burde være nærmere til å være det enn besteforeldrene? Det er selvfølgelig besteforeldrenes privilegium å velge det bort. Man kan ikke true noen til å bry seg, men det er leit på ungenes vegne å ikke få ha besteforeldre som vil ha de i armkroken. Så trist å høre. Håper de har hatt andre flotte mennesker rundt seg. Ja, det er det min «sorg» går ut på. Hadde ønsket for ungene at de kunne hatt signifikante andre i besteforeldrene. Mem, det nytter ikke tvinge noen. Bare trist. Anonymkode: 07635...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 31. mars 2023 #102 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Beklager skuffelsen, men det skulle stå hvor vi betalte alt. Det var en høstferie året før koronaen. Du må gjerne anta at jeg ikke er troverdig, da håper jeg at du slutter å bidra mer i tråden også. Du må gjerne komme med andre synspunkter enn hva jeg legger frem, men du trekker slutninger utifra egne overbevisninger/erfaringer og er overhode ikke lydhør overfor andre. Ha en god kveld, dette blir min siste respons til deg. Anonymkode: 07635...60e Akkurat. For jeg hadde jo antagelser hele veien som du har bekreftet etter tur og rekke her. Du håper jeg slutter å bidra mer i tråden? Det overrasker meg ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #103 Del Skrevet 31. mars 2023 ReneRene skrev (23 minutter siden): Akkurat. For jeg hadde jo antagelser hele veien som du har bekreftet etter tur og rekke her. Du håper jeg slutter å bidra mer i tråden? Det overrasker meg ikke. Du tar fortløpende feil i alt du antar. Alltid. Det er et stort ønske at du ikke bidrar i tråder. Anonymkode: ab825...282 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 31. mars 2023 #104 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du tar fortløpende feil i alt du antar. Alltid. Det er et stort ønske at du ikke bidrar i tråder. Anonymkode: ab825...282 Jeg ser det motsatte gang på gang faktisk. Som her i tråden hvor min første antagelse viste seg helt rett Det som et litt dumt for trådstarter er jo at noen heller vil diskutere med meg enn å bry seg med å svare hi. Det er utidig. Det er også blant annet derfor jeg rapporterer brukerdebatt og avsporing når det gjelder meg nå. Ha heller fokuset på hi og tema. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #105 Del Skrevet 31. mars 2023 Herlighet for en absurd utvikling av tråden. Noen det ut til å tenke at folk ikke kan lese selv, dikter i vei hva andre mener/ andres intensjoner og prøver å gjenta dem nok til at det blir sannheter. Mulig noen synes dette er underholdende, jeg synes det er irriterende. Mulig man burde sjekke noen IP-adresser også. Til Hi: forstår godt at det er sårt. Det er noe eget og magisk ved forholdet mellom besteforeldre og barnebarn. Man har gjerne opplevd dette selv og ønsker at barna skal få oppleve det samme. Den gode relasjonen og de artige historiene som oppstår mellom generasjonene går jo både barnebarn og besteforeldre glipp av når de ikke ønsker å være i en nær relasjon. Det handler ikke om avlastning og heller ikke så mye om geografi/ muligheten til å møtes/hyppighet. Besteforeldre som har et ønske om en god relasjon til barnebarna har en helt annen inderlighet i relasjonen enn de som velger dem bort. Fint å lese at barna dine har andre i sin nærhet. Det er nok besteforeldre som vil tape mest på dette. Mange som har satt seg i en slik posisjon vil nok få hjelp av barn og barnebarn om de blir skrøpelig, men inderligheten og spontaniteten vil mangle. Når de selv oppdager det, kan det være for sent å få til en slik relasjon Anonymkode: dfbfe...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 31. mars 2023 #106 Del Skrevet 31. mars 2023 (endret) Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Herlighet for en absurd utvikling av tråden. Noen det ut til å tenke at folk ikke kan lese selv, dikter i vei hva andre mener/ andres intensjoner og prøver å gjenta dem nok til at det blir sannheter. Mulig noen synes dette er underholdende, jeg synes det er irriterende. Mulig man burde sjekke noen IP-adresser også. Til Hi: forstår godt at det er sårt. Det er noe eget og magisk ved forholdet mellom besteforeldre og barnebarn. Man har gjerne opplevd dette selv og ønsker at barna skal få oppleve det samme. Den gode relasjonen og de artige historiene som oppstår mellom generasjonene går jo både barnebarn og besteforeldre glipp av når de ikke ønsker å være i en nær relasjon. Det handler ikke om avlastning og heller ikke så mye om geografi/ muligheten til å møtes/hyppighet. Besteforeldre som har et ønske om en god relasjon til barnebarna har en helt annen inderlighet i relasjonen enn de som velger dem bort. Fint å lese at barna dine har andre i sin nærhet. Det er nok besteforeldre som vil tape mest på dette. Mange som har satt seg i en slik posisjon vil nok få hjelp av barn og barnebarn om de blir skrøpelig, men inderligheten og spontaniteten vil mangle. Når de selv oppdager det, kan det være for sent å få til en slik relasjon Anonymkode: dfbfe...5dc Du romantiserer noe helt ekstremt. Magisk? Inderlig? Mest sannsynlig er det slike som romantiserer og idealiserer ting som ødelegger for mange som ikke erfarer dette, men et helt normalt forhold til bedteforekdre. Du blir på en måte som influencere som tegner picture perfect og legger et press på andre og hva de kan forvente. Magisk og inderlig er svulstige uttrykk som har veldig lite med realisme å gjøre. Endret 31. mars 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #107 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (13 timer siden): Ja, ikke sant? Det er ikke bra nok at de tar mot besøk og blir med på hytteturer og er sammen i jula. De må vise genuin interesse og selv ta mer intiativ. Som jeg sa, det blir aldri bra nok. Dessuten er vel barna i Ts sitt fokus, så hun bør vel opprettholde kontakten nettopp for barnas del? Søren ReneRene. Jeg trodde du og jeg var på nett. 😔 Det mista du meg helt. Anonymkode: c33ba...cce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2023 #108 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (6 timer siden): Du romantiserer noe helt ekstremt. Magisk? Inderlig? Mest sannsynlig er det slike som romantiserer og idealiserer ting som ødelegger for mange som ikke erfarer dette, men et helt normalt forhold til bedteforekdre. Du blir på en måte som influencere som tegner picture perfect og legger et press på andre og hva de kan forvente. Magisk og inderlig er svulstige uttrykk som har veldig lite med realisme å gjøre. Tenker Odd Nordstoga er inne på noe; Ein farfar i livet skull' alle ha Ein goffa å springe ned til Som alltid har lyst på ein kaffikopp Og til å kaste bort tid på ein liten kropp Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar i livet skull' alle ha Ein bessfar å vende seg til Med alt som ein går rundt og lurar på I Farfar sitt naust er det alltid råd Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar i kjeldress skull' alle ha Som luktar av olje og sjø Og med lommene fulle av gamalt skrot Det er mykje få bruk for i Goffas rot Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar sitt fang det er godt å ha For Farfar har vore her før Med heile sitt liv ligg han framom deg Og spør du ja Bessfar han viser veg Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ja ein farfar i livet skull' alle ha mine barn har forøvrig et helt normalt forhold til sine besteforeldre som også har valgt å bosette seg langt unna. Det fordi de nå har tid til å gjøre de tingene de ønsker. Likevel klarer de å ringe ungene fast en gang i uken ( etter eget ønske) , FaceTime , følger lagene på Instagram , brukte mygame når det var tilgjengelig , følger live med under kamp på nett, spør de om skolearbeid , venner, hva de gjør etc. Dette er hvordan de følger opp når geografien setter stopper for samvær. Likevel så ser ungene dem hver jul, til alle bursdager og i sommerferien. De har tatt dem med på ferie også. Aldri for at vi skal ha barnefri , men for at de genuint liker å tilbringe tid med ungene. Dette er ting jeg absolutt ser på som normalt i et forhold mellom besteforeldre og barnebarn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #109 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (7 timer siden): Jeg ser det motsatte gang på gang faktisk. Som her i tråden hvor min første antagelse viste seg helt rett Det som et litt dumt for trådstarter er jo at noen heller vil diskutere med meg enn å bry seg med å svare hi. Det er utidig. Det er også blant annet derfor jeg rapporterer brukerdebatt og avsporing når det gjelder meg nå. Ha heller fokuset på hi og tema. Din første antagelse var overhodet ikke rett, det våset ditt bør ikke få stå uimotsagt. Ett annet perspektiv innebærer ikke at du dikter opp en historie rundt det, da er det ikke ett perspektiv. Det er oppdiktet. Jeg svarer tilbake nettopp fordi trådstarter blir utsatt for urimelig beskyldninger fra deg, det skal ikke noen tåle å ta i mot uten at andre rundt reagerer. Anonymkode: cd1f9...8bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #110 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (8 timer siden): Jeg ser det motsatte gang på gang faktisk. Som her i tråden hvor min første antagelse viste seg helt rett Det som et litt dumt for trådstarter er jo at noen heller vil diskutere med meg enn å bry seg med å svare hi. Det er utidig. Det er også blant annet derfor jeg rapporterer brukerdebatt og avsporing når det gjelder meg nå. Ha heller fokuset på hi og tema. Hva var din første antakelse? Det er så mange av de, og alle dine antakelser har-så langt jeg har fått med meg- vist seg å ikke stemme. Anonymkode: 04291...e24 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #111 Del Skrevet 1. april 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Tenker Odd Nordstoga er inne på noe; Ein farfar i livet skull' alle ha Ein goffa å springe ned til Som alltid har lyst på ein kaffikopp Og til å kaste bort tid på ein liten kropp Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar i livet skull' alle ha Ein bessfar å vende seg til Med alt som ein går rundt og lurar på I Farfar sitt naust er det alltid råd Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar i kjeldress skull' alle ha Som luktar av olje og sjø Og med lommene fulle av gamalt skrot Det er mykje få bruk for i Goffas rot Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ein farfar sitt fang det er godt å ha For Farfar har vore her før Med heile sitt liv ligg han framom deg Og spør du ja Bessfar han viser veg Ja ein farfar i livet skull' alle ha Ja ein farfar i livet skull' alle ha mine barn har forøvrig et helt normalt forhold til sine besteforeldre som også har valgt å bosette seg langt unna. Det fordi de nå har tid til å gjøre de tingene de ønsker. Likevel klarer de å ringe ungene fast en gang i uken ( etter eget ønske) , FaceTime , følger lagene på Instagram , brukte mygame når det var tilgjengelig , følger live med under kamp på nett, spør de om skolearbeid , venner, hva de gjør etc. Dette er hvordan de følger opp når geografien setter stopper for samvær. Likevel så ser ungene dem hver jul, til alle bursdager og i sommerferien. De har tatt dem med på ferie også. Aldri for at vi skal ha barnefri , men for at de genuint liker å tilbringe tid med ungene. Dette er ting jeg absolutt ser på som normalt i et forhold mellom besteforeldre og barnebarn. Nå har jeg vel ikke sagt at det er feil med mer engasjerte besteforeldre heller? Tvert i mot faktisk. Men å begynne og kalle ting magisk og uttrykke nesten euforiske følelser for å få fram et synspunkt blir jo veldig romantisk og svulstig da. Det er viktig å se at selv om besteforeldre ikke er så "tilstede" som noen andre, så har barna like stor glede av dem. Det er jo hele poenget her. Besteforeldre kommer i ulike utgaver, akkurat som andre i barnas liv. De er ikke mindre viktige av den grunn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 1. april 2023 #112 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (32 minutter siden): Nå har jeg vel ikke sagt at det er feil med mer engasjerte besteforeldre heller? Tvert i mot faktisk. Men å begynne og kalle ting magisk og uttrykke nesten euforiske følelser for å få fram et synspunkt blir jo veldig romantisk og svulstig da. Det er viktig å se at selv om besteforeldre ikke er så "tilstede" som noen andre, så har barna like stor glede av dem. Det er jo hele poenget her. Besteforeldre kommer i ulike utgaver, akkurat som andre i barnas liv. De er ikke mindre viktige av den grunn. Poenget til HI er jo nettopp at barna IKKE har stor glede av dem. Alt det andre du maler på har du diktet opp selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #113 Del Skrevet 1. april 2023 (endret) Himmel og hav skrev (12 minutter siden): Poenget til HI er jo nettopp at barna IKKE har stor glede av dem. Alt det andre du maler på har du diktet opp selv. Jeg ser ikke noe om barnas perspektiv her, annet enn at de vil ha besteforeldre på kamper. Nei, jeg har ikke diktet opp noe som helst, men helt konkret kommentert det Ts skriver gjennom tråden. Det hadde jo vært fint om du begrunnet den påstanden, men her kommer slike meld : du tar feil, det du skriver stemmer ikke, og som du- dikter opp. Når jeg ber om begrunnelse, hvilke jeg sjelden gidder lenger, så kommer det typiske : det vet du selv 🙂 det er aldri noen forklaring, fordi den fins rett og slett ikke. Jeg har heller ikke "malt" på noe. Jeg deltar her på lik linje med andre, så slutt slike nedlatende hersketeknikker? Endret 1. april 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #114 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (10 minutter siden): Jeg ser ikke noe om barnas perspektiv her, annet enn at de vil ha besteforeldre på kamper. Nei, jeg har ikke diktet opp noe som helst, men helt konkret kommentert det Ts skriver gjennom tråden. Det hadde jo vært fint om du begrunnet den påstanden, men her kommer slike meld : du tar feil, det du skriver stemmer ikke, og som du- dikter opp. Når jeg ber om begrunnelse, hvilke jeg sjelden gidder lenger, så kommer det typiske : det vet du selv 🙂 det er aldri noen forklaring, fordi den fins rett og slett ikke. Jeg har heller ikke "malt" på noe. Jeg deltar her på lik linje med andre, så slutt slike nedlatende hersketeknikker? Hva begrunner du alt du tenker med da? Ingenting av det du fabler om kommer fra hi, det er alt tanker som har oppstått i ditt hode. Anonymkode: ab825...282 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #115 Del Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva begrunner du alt du tenker med da? Ingenting av det du fabler om kommer fra hi, det er alt tanker som har oppstått i ditt hode. Anonymkode: ab825...282 Det har jeg skrevet i alle kommentarene mine. Begrunnet hver og en faktisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #116 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Det har jeg skrevet i alle kommentarene mine. Begrunnet hver og en faktisk. Du begynner hvorfor du tenker slik, og ingenting av det kommer fra hi sine opplysninger. At du fantaserer frem en virkelighet gjør den ikke riktig. Anonymkode: ab825...282 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #117 Del Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du begynner hvorfor du tenker slik, og ingenting av det kommer fra hi sine opplysninger. At du fantaserer frem en virkelighet gjør den ikke riktig. Anonymkode: ab825...282 At du og flere her ikke ser virkeligheten gjør ikke påstander om at jeg "fantaserer" fram en, riktig heller. En av påstandene deres er at hun ser det fra barnas perspektiv, men alt handler om Ts selv. Det er ikke noe om at "barna syns det er leit", "barna snakker om dette" "barna ønsker" eller "barna savner" Det er hele tiden fokus på hva Ts selv reagerer på, og det er hun som vil rømme hjemmefra. Det er hun som er såret og tar det ille opp fordi hun setter høyere krav til egne foreldre. Det eneste punktet hvor Ts nevner barna selv, er at de har bedt besteforeldre på kamper og de ikke kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #118 Del Skrevet 1. april 2023 ,Jeg tenker at jeg vet altfor lite om hi, hennes mann og besteforeldrene til his barn. Herunder også alle besteforeldre, dersom flere av besteforeldrene, ikke bare sydenfarerne , er i live. Her kan være et hav av personligheter, misunnelse, skuffelse, sykdommer, dårlig kommunikasjon ,tidsklemma, nag, konflikter mellom ulike planer (man har gjort andre avtaler før feks høstferie ) osv osv som vi ikke vet noe om. Jeg tror derfor ikke jeg vil si noe annet enn at det er trist om ikke barnebarn og besteforeldre har kontakt . Men, her er det kvaliteten og ikke kvantiteten på kontakten som er viktig. Mine barn har kun en besteforelder, min mor. Hun inviterer sjelden, ringer ikke, stikker ikke innom uten å være buden osv. Men vi vet grunnen. Hun er i utgangspunktet en forsiktig person, som ikke vil være til bry. Hennes mor, min bestemor var en dominerende type som kom innom oss så godt som hver dag da jeg var barn. Hun blandet seg opp i alt. Forventet å bli buden med på ferier osv. Det var lange søndagsmiddager hos henne, der alle måtte komme. Ingen unnskyldninger ble godtatt, uten masse surmuling i lang tid. Slik vil ikke min mor være, det har hun forklart. Så her er det vi barna som må være bindeleddet til barnebarna . Og det er aldri nei i hennes munn når hun blir spurt. Barnebarna elsker henne over alt, og er nå så store at de drar til henne uten oss foreldre. Hun har ikke sertifikat, og har noen helsemessige utfordringer som gjør at hun ikke har kunnet hente/bringe barn i barnehage eller delta på deres aktiviteter . Men det er helt ok. Hun gir dem kjærlighet på andre måter. Det jeg tenker er viktig, er at ts ikke har fokus på hvordan hun mener en besteforelder skal være. Det kan lett smitte over på barna, som kan oppleve en smerte de ikke hadde kjent på ellers . Så er det viktig å snakke med besteforeldrene, uten surhet. Bli enige om noe, eller godta at dere ikke er enige. Ellers er jeg litt enig med rr. Å planlegge å flytte til utlandet uten at besteforeldrene vet det, er helt ok. Men å velge å flytte utenlands, uten å gi beskjed til dem i forkant, er bare barnslig hevnlyst. Og dessverre noe som gjør at jeg tenker at her kan det ha vært trass og barnslig oppførsel tidligere, som forårsaker holdningen til barnas besteforeldre . Men hvem vet. Anonymkode: 41d25...874 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149938999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #119 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (36 minutter siden): At du og flere her ikke ser virkeligheten gjør ikke påstander om at jeg "fantaserer" fram en, riktig heller. En av påstandene deres er at hun ser det fra barnas perspektiv, men alt handler om Ts selv. Det er ikke noe om at "barna syns det er leit", "barna snakker om dette" "barna ønsker" eller "barna savner" Det er hele tiden fokus på hva Ts selv reagerer på, og det er hun som vil rømme hjemmefra. Det er hun som er såret og tar det ille opp fordi hun setter høyere krav til egne foreldre. Det eneste punktet hvor Ts nevner barna selv, er at de har bedt besteforeldre på kamper og de ikke kommer. Når du er den eneste som ser denne virkeligheten din så er sjansen stor for at den kun finnes i ditt eget hode. Tvert i mot så presiserer hi at frustrasjonen hennes ikke kommer pga manglende barnevakt, men fordi det er leit for barna at besteforeldrene ikke engasjerer seg i livene deres. Anonymkode: ab825...282 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #120 Del Skrevet 1. april 2023 Det tredje avsnittet i # 118 ☝️ Vær obs på det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #121 Del Skrevet 1. april 2023 (endret) Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Når du er den eneste som ser denne virkeligheten din så er sjansen stor for at den kun finnes i ditt eget hode. Tvert i mot så presiserer hi at frustrasjonen hennes ikke kommer pga manglende barnevakt, men fordi det er leit for barna at besteforeldrene ikke engasjerer seg i livene deres. Anonymkode: ab825...282 Engasjerer seg NOK. Det er riktigere å si. De drar på besøk, de har betalt for hytteturer for besteforeldre, men det var visst feil... Hm. De er sammen i jula og feirer bursdager. Det holder bare ikke. Det er saken. Endret 1. april 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #122 Del Skrevet 1. april 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Når du er den eneste som ser denne virkeligheten din så er sjansen stor for at den kun finnes i ditt eget hode. Tvert i mot så presiserer hi at frustrasjonen hennes ikke kommer pga manglende barnevakt, men fordi det er leit for barna at besteforeldrene ikke engasjerer seg i livene deres. Anonymkode: ab825...282 Og hun presiserer også at de kun fikk to barn fordi gud skal vite at det ikke er noen hjelpende hender til å ta hånd om barna hvis noe skulle skje med foreldrene.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2023 #123 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (25 minutter siden): Engasjerer seg NOK. Det er riktigere å si. De drar på besøk, de har betalt for hytteturer for besteforeldre, men det var visst feil... Hm. De er sammen i jula og feirer bursdager. Det holder bare ikke. Det er saken. De aller aller fleste her forstår at det som ønskes er besteforeldre som er genuint opptatt av å være sammen med eller engasjere seg i barnebarna. For ungenes skyld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 1. april 2023 #124 Del Skrevet 1. april 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): De aller aller fleste her forstår at det som ønskes er besteforeldre som er genuint opptatt av å være sammen med eller engasjere seg i barnebarna. For ungenes skyld. La oss ta "genuint" opptatt av. Er det ikke genuin interesse å få flere besøk av barnebarna, feire jul og bursdager? Hvis dette er for ungenes skyld, så er det mildt sagt pussig at Ts da slutter å besøke besteforeldrene. Et eksempel er en venninne av meg som ble forlatt av en utenlandsk mann da hun ble gravid og en annen som fikk barn med en dom slet veldig psykisk. I begge tilfeller så tok mødrene kontakt med familiene til fedrene og holdt kontakten opp gjennom årene. Det var minst 90% på initiativ fra mødrene hele veien, og ja de ble frustrerte noen ganger. De gjorde det likevel for barnas skyld, og faren som var psykisk syk ble invitert hjem til moren og barnet flere helger i året så datteren fikk et forhold til faren. Om moren var lei? Ja, i såpass stor grad at hun feiret med fest første julaften datteren kunne være hos faren på 19- årsdagen sin og faren ikke lenger måtte ha henne under oppsyn av mor. Det andre barnet har vært på to ferier hos besteforeldre i utlandet. Hadde det ikke vært for mødrene her, så hadde det vært null forhold. Så det "genuine" du snakker om er faktisk ikke nødvendig for at barna skal ha et forhold til familie på andre siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2023 #125 Del Skrevet 1. april 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Og hun presiserer også at de kun fikk to barn fordi gud skal vite at det ikke er noen hjelpende hender til å ta hånd om barna hvis noe skulle skje med foreldrene.. Det er jo ren fornuft å ikke få flere barn enn man takler. Du kan da ikke mene st det også er feil😅 Anonymkode: ab825...282 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/5/#findComment-149939036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå