amandine Skrevet 31. mars 2023 #51 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg er faktisk enig i noe av det RR skriver, det er ikke lett alltid å oppfylle alle krav, og sårheten man kan kjenne på som voksen er der i aller høyeste grad. Spesielt kanskje om man opplever at egne barn mister noe. Jeg innrømmer ærlig at det fort går tre uker uten at jeg ser mine barnebarn, og jeg rekker ikke hente i barnehage eller la foreldrene deres ha egentid. Mine barn har aldri hatt besteforeldre som har vært der i hverdagen, vi bor på forskjellige kanter av landet så det begrenser seg til ferier og høytider, delt mellom min og hans side. Og jeg og min mann har stått på alle sidelinjer og dugnader, vi har aldri hatt barnevakt og vi har kjøpt alle julekalendere og påskeegg. (Jeg visste ikke at det å kjøpe påskeegg lå i arbeidsbeskrivelsen til besteforeldrene.) Likevel har mine barn et nært forhold til alle besteforeldrene sine, de har verdsatt tiden vi har vært sammen med dem og jeg har vært bevisst å holde kontakten når vi har vært adskilt. Jeg har ringt, facetimet, ordnet gaver, sendt bilder og holdt kontakt på vegne av mine barn. Jeg har sett det som min oppgave å væte brobyggeren mellom generasjonene frem til de yngste finner veien selv. Det er jeg som har valgt ( om enn litt tilfeldig) å få alle disse ungene, det er mitt ansvar. Jeg synes det er leit hvis uavklarte forventninger skulle ødelagt, jeg må sjekke at ikke min sønn og svigerdatter sitter med tårer i øynene og vurderer å flytte fordi jeg ikke har kjøpt påskeegg. Kan det gjelde HI? Vet besteforeldrene hva du ønsker deg og hva du forventer og hvor såret du blir? Nå skal jeg gå og facetime barnebarna. Takk for påminnelsen! Lett å glemme i en travel hverdag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruGa Skrevet 31. mars 2023 #52 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du må virkelig ha et kjedelig liv for å være SÅ aktiv her inne da. Altså, det er jo ikke normalt. Anonymkode: 4f73b...ec3 Ok😂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #53 Del Skrevet 31. mars 2023 FruGa skrev (6 minutter siden): Ok😂 Beklager, det skulle stå hun. Den var ikke til deg, men svar og enighet i din kommentar. Anonymkode: 4f73b...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #54 Del Skrevet 31. mars 2023 amandine skrev (31 minutter siden): Jeg er faktisk enig i noe av det RR skriver, det er ikke lett alltid å oppfylle alle krav, og sårheten man kan kjenne på som voksen er der i aller høyeste grad. Spesielt kanskje om man opplever at egne barn mister noe. Jeg innrømmer ærlig at det fort går tre uker uten at jeg ser mine barnebarn, og jeg rekker ikke hente i barnehage eller la foreldrene deres ha egentid. Mine barn har aldri hatt besteforeldre som har vært der i hverdagen, vi bor på forskjellige kanter av landet så det begrenser seg til ferier og høytider, delt mellom min og hans side. Og jeg og min mann har stått på alle sidelinjer og dugnader, vi har aldri hatt barnevakt og vi har kjøpt alle julekalendere og påskeegg. (Jeg visste ikke at det å kjøpe påskeegg lå i arbeidsbeskrivelsen til besteforeldrene.) Likevel har mine barn et nært forhold til alle besteforeldrene sine, de har verdsatt tiden vi har vært sammen med dem og jeg har vært bevisst å holde kontakten når vi har vært adskilt. Jeg har ringt, facetimet, ordnet gaver, sendt bilder og holdt kontakt på vegne av mine barn. Jeg har sett det som min oppgave å væte brobyggeren mellom generasjonene frem til de yngste finner veien selv. Det er jeg som har valgt ( om enn litt tilfeldig) å få alle disse ungene, det er mitt ansvar. Jeg synes det er leit hvis uavklarte forventninger skulle ødelagt, jeg må sjekke at ikke min sønn og svigerdatter sitter med tårer i øynene og vurderer å flytte fordi jeg ikke har kjøpt påskeegg. Kan det gjelde HI? Vet besteforeldrene hva du ønsker deg og hva du forventer og hvor såret du blir? Nå skal jeg gå og facetime barnebarna. Takk for påminnelsen! Lett å glemme i en travel hverdag. Men du stikker jo ikke til utlandet i 2 måneder, og deretter bruker 2 nye måneder før du tar noen form for kontakt. Klart alle kan ha et travelt liv, men dette er tydeligvis ikke snakk om yrkesaktive og opptatte besteforeldre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 31. mars 2023 #55 Del Skrevet 31. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Finnes det egentlig et annet perspektiv enn at besteforeldre er en stor verdi for barn og at de fleste ønsker dem tilstede i barnas liv? ( så fremt de er oppegående folk) mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Man blir lei seg når det åpenbart ikke prioriteres fra besteforeldrene sin side. Man ønsker at besteforeldre selv skal ville omgås barna. At de viser genuin interesse. Helt uavhengig av hva foreldre legger til rette for. Dette er svart/ hvitt - tenking. Det er helt opplagt flere perspektiv og sider av enhver sak, og det er heller ikke opplagt at alle ønsker det samme som du uttrykker i nederste kommentar. Jeg har skrevet om flere sider av dette, og også at en rolle som besteforeldre ikke har noen fasit med punkter de skal krysse av på. I tillegg viser det seg også at jeg hadde rett i min antagelse om at kanskje Ts ikke blir fornøyd, da det kommer fram at de har tilbragt ganske mye tid sammen. Hvorfor jeg antok det var fordi en voksen person som vil rømme hjemmefra for å gi besteforeldre et stikk, tydeligvis vil hevne seg på dem som ikke innfrir forventninger hun har. Ofte har mennesker som har slike holdninger mer krav til andre enn mange. Det er å se hva som står og analysere ting- noe som er så langt fra svart/ hvitt du kan komme. Det er du som ikke ser flere sider av saken her. Du latterligjør og driver brukerdebatt her også, så en veldig spesiell måte du driver diskusjon på her. Samt at du ikke har kommentert til Ts en eneste gang i løpet av tråden. Jeg tåler det fint altså, og har ikke vært inne på tanken å rapportere deg. Jeg blir bare litt overrasket over at akkurat du føler for å sparke oppover. Altså sparke i det hele tatt. Men det får være. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #56 Del Skrevet 31. mars 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Jeg blir bare litt overrasket over at akkurat du føler for å sparke oppover. Sparke? Oppover? Veldig veldig rart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 31. mars 2023 #57 Del Skrevet 31. mars 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Dette er svart/ hvitt - tenking. Det er helt opplagt flere perspektiv og sider av enhver sak, og det er heller ikke opplagt at alle ønsker det samme som du uttrykker i nederste kommentar. Jeg har skrevet om flere sider av dette, og også at en rolle som besteforeldre ikke har noen fasit med punkter de skal krysse av på. I tillegg viser det seg også at jeg hadde rett i min antagelse om at kanskje Ts ikke blir fornøyd, da det kommer fram at de har tilbragt ganske mye tid sammen. Hvorfor jeg antok det var fordi en voksen person som vil rømme hjemmefra for å gi besteforeldre et stikk, tydeligvis vil hevne seg på dem som ikke innfrir forventninger hun har. Ofte har mennesker som har slike holdninger mer krav til andre enn mange. Det er å se hva som står og analysere ting- noe som er så langt fra svart/ hvitt du kan komme. Det er du som ikke ser flere sider av saken her. Du latterligjør og driver brukerdebatt her også, så en veldig spesiell måte du driver diskusjon på her. Samt at du ikke har kommentert til Ts en eneste gang i løpet av tråden. Jeg tåler det fint altså, og har ikke vært inne på tanken å rapportere deg. Jeg blir bare litt overrasket over at akkurat du føler for å sparke oppover. Altså sparke i det hele tatt. Men det får være. mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Jeg må si at jeg forstår spørsmålet. Jeg har en tett på meg i familien og selv om vedkommende er høflig og hyggelig som dagen er lang så leser hen verden på en annen måte enn meg. Det er også ofte svart-hvit uten nyanser. ☝️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #58 Del Skrevet 31. mars 2023 amandine skrev (53 minutter siden): Jeg er faktisk enig i noe av det RR skriver, det er ikke lett alltid å oppfylle alle krav, og sårheten man kan kjenne på som voksen er der i aller høyeste grad. Spesielt kanskje om man opplever at egne barn mister noe. Jeg innrømmer ærlig at det fort går tre uker uten at jeg ser mine barnebarn, og jeg rekker ikke hente i barnehage eller la foreldrene deres ha egentid. Mine barn har aldri hatt besteforeldre som har vært der i hverdagen, vi bor på forskjellige kanter av landet så det begrenser seg til ferier og høytider, delt mellom min og hans side. Og jeg og min mann har stått på alle sidelinjer og dugnader, vi har aldri hatt barnevakt og vi har kjøpt alle julekalendere og påskeegg. (Jeg visste ikke at det å kjøpe påskeegg lå i arbeidsbeskrivelsen til besteforeldrene.) Likevel har mine barn et nært forhold til alle besteforeldrene sine, de har verdsatt tiden vi har vært sammen med dem og jeg har vært bevisst å holde kontakten når vi har vært adskilt. Jeg har ringt, facetimet, ordnet gaver, sendt bilder og holdt kontakt på vegne av mine barn. Jeg har sett det som min oppgave å væte brobyggeren mellom generasjonene frem til de yngste finner veien selv. Det er jeg som har valgt ( om enn litt tilfeldig) å få alle disse ungene, det er mitt ansvar. Jeg synes det er leit hvis uavklarte forventninger skulle ødelagt, jeg må sjekke at ikke min sønn og svigerdatter sitter med tårer i øynene og vurderer å flytte fordi jeg ikke har kjøpt påskeegg. Kan det gjelde HI? Vet besteforeldrene hva du ønsker deg og hva du forventer og hvor såret du blir? Nå skal jeg gå og facetime barnebarna. Takk for påminnelsen! Lett å glemme i en travel hverdag. Det handler jo om prioriteringer også. Hvis man bor i nærheten av hverandre, er det selvsagt mulig å hente i barnehagen eller å avlaste noen timer i ny og ne. Noe annet blir for dumt. Jeg skjønner deg godt, hi. Mine foreldre har vært veldig bevisste på at de ønsket å være tilstedeværende besteforeldre. Ingen av mine besteforeldre stilte opp, og jeg savnet det som barn. Anonymkode: 75466...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #59 Del Skrevet 31. mars 2023 amandine skrev (1 time siden): Jeg er faktisk enig i noe av det RR skriver, det er ikke lett alltid å oppfylle alle krav, og sårheten man kan kjenne på som voksen er der i aller høyeste grad. Spesielt kanskje om man opplever at egne barn mister noe. Jeg innrømmer ærlig at det fort går tre uker uten at jeg ser mine barnebarn, og jeg rekker ikke hente i barnehage eller la foreldrene deres ha egentid. Mine barn har aldri hatt besteforeldre som har vært der i hverdagen, vi bor på forskjellige kanter av landet så det begrenser seg til ferier og høytider, delt mellom min og hans side. Og jeg og min mann har stått på alle sidelinjer og dugnader, vi har aldri hatt barnevakt og vi har kjøpt alle julekalendere og påskeegg. (Jeg visste ikke at det å kjøpe påskeegg lå i arbeidsbeskrivelsen til besteforeldrene.) Likevel har mine barn et nært forhold til alle besteforeldrene sine, de har verdsatt tiden vi har vært sammen med dem og jeg har vært bevisst å holde kontakten når vi har vært adskilt. Jeg har ringt, facetimet, ordnet gaver, sendt bilder og holdt kontakt på vegne av mine barn. Jeg har sett det som min oppgave å væte brobyggeren mellom generasjonene frem til de yngste finner veien selv. Det er jeg som har valgt ( om enn litt tilfeldig) å få alle disse ungene, det er mitt ansvar. Jeg synes det er leit hvis uavklarte forventninger skulle ødelagt, jeg må sjekke at ikke min sønn og svigerdatter sitter med tårer i øynene og vurderer å flytte fordi jeg ikke har kjøpt påskeegg. Kan det gjelde HI? Vet besteforeldrene hva du ønsker deg og hva du forventer og hvor såret du blir? Nå skal jeg gå og facetime barnebarna. Takk for påminnelsen! Lett å glemme i en travel hverdag. Nå bor vi 10 minutter unna to sett med besteforeldre, så det er ikke hav og fjell mellom oss. Selv er jeg vokst opp med besteforeldre som alle var yrkesaktive og jobbet som frivillige, men de hadde alltid tid. Vi gikk dit til middag, bestefar kjørte på trening, de var engasjerte i livene våre og var en enorm glede og ressurs. For meg er det naturlig å ta vare på sine nærmeste. Jeg vil ikke ha en plikt FaceTime-samtale, jeg vil ikke at noen skal minne de på at de må kontakte sine barn og barnebarn. Jeg vil at ønske skal komme fra dem selv. Når jeg ser på ungene mine nå så vil ikke en eneste ting være viktigere for meg i livet, enn dem. Anonymkode: 07635...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #60 Del Skrevet 31. mars 2023 ReneRene skrev (34 minutter siden): Dette er svart/ hvitt - tenking. Det er helt opplagt flere perspektiv og sider av enhver sak, og det er heller ikke opplagt at alle ønsker det samme som du uttrykker i nederste kommentar. Jeg har skrevet om flere sider av dette, og også at en rolle som besteforeldre ikke har noen fasit med punkter de skal krysse av på. I tillegg viser det seg også at jeg hadde rett i min antagelse om at kanskje Ts ikke blir fornøyd, da det kommer fram at de har tilbragt ganske mye tid sammen. Hvorfor jeg antok det var fordi en voksen person som vil rømme hjemmefra for å gi besteforeldre et stikk, tydeligvis vil hevne seg på dem som ikke innfrir forventninger hun har. Ofte har mennesker som har slike holdninger mer krav til andre enn mange. Det er å se hva som står og analysere ting- noe som er så langt fra svart/ hvitt du kan komme. Det er du som ikke ser flere sider av saken her. Du latterligjør og driver brukerdebatt her også, så en veldig spesiell måte du driver diskusjon på her. Samt at du ikke har kommentert til Ts en eneste gang i løpet av tråden. Jeg tåler det fint altså, og har ikke vært inne på tanken å rapportere deg. Jeg blir bare litt overrasket over at akkurat du føler for å sparke oppover. Altså sparke i det hele tatt. Men det får være. Man sparker vel nedover🤣 Anonymkode: 4f73b...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #61 Del Skrevet 31. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Finnes det egentlig et annet perspektiv enn at besteforeldre er en stor verdi for barn og at de fleste ønsker dem tilstede i barnas liv? ( så fremt de er oppegående folk) Selvsagt ! Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amandine Skrevet 31. mars 2023 #62 Del Skrevet 31. mars 2023 Danida skrev (53 minutter siden): Men du stikker jo ikke til utlandet i 2 måneder, og deretter bruker 2 nye måneder før du tar noen form for kontakt. Klart alle kan ha et travelt liv, men dette er tydeligvis ikke snakk om yrkesaktive og opptatte besteforeldre. Du må lese en gang til. De kom hjem for 2 uker siden. Om de er som 60-70- åringer jeg kjenner er de kanskje i full fres fremdeles, med engasjementer i hytt og vær. Mine foreldre har vært opptatt hver kveld denne uken, de er snart 80 men har jobb og prosjekter, trening og teater og konserter og venner, de er aldri i ro. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #63 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Beklager, det skulle stå hun. Den var ikke til deg, men svar og enighet i din kommentar. Anonymkode: 4f73b...ec3 Idiotisk kommentar Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #64 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det handler jo om prioriteringer også. Hvis man bor i nærheten av hverandre, er det selvsagt mulig å hente i barnehagen eller å avlaste noen timer i ny og ne. Noe annet blir for dumt. Jeg skjønner deg godt, hi. Mine foreldre har vært veldig bevisste på at de ønsket å være tilstedeværende besteforeldre. Ingen av mine besteforeldre stilte opp, og jeg savnet det som barn. Anonymkode: 75466...818 Eh det er det ikke nødvendigvis, jobber man fullt så er det ikke bare å hente i bhg, i tilleg har de ofte egne hobbyer og ting å drive med Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #65 Del Skrevet 31. mars 2023 Danida skrev (1 time siden): Men du stikker jo ikke til utlandet i 2 måneder, og deretter bruker 2 nye måneder før du tar noen form for kontakt. Klart alle kan ha et travelt liv, men dette er tydeligvis ikke snakk om yrkesaktive og opptatte besteforeldre. 2 uker! Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #66 Del Skrevet 31. mars 2023 amandine skrev (3 minutter siden): Du må lese en gang til. De kom hjem for 2 uker siden. Om de er som 60-70- åringer jeg kjenner er de kanskje i full fres fremdeles, med engasjementer i hytt og vær. Mine foreldre har vært opptatt hver kveld denne uken, de er snart 80 men har jobb og prosjekter, trening og teater og konserter og venner, de er aldri i ro. De kom ikke hjem for 2 uker siden, men for 1 mnd siden. Vi så de 1. juledag, og før det i fjor sommer. De er aktive og det er flott, men på bekostning av et forhold til barn og barnebarn er uforståelig for meg. Anonymkode: 07635...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #67 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De kom ikke hjem for 2 uker siden, men for 1 mnd siden. Vi så de 1. juledag, og før det i fjor sommer. De er aktive og det er flott, men på bekostning av et forhold til barn og barnebarn er uforståelig for meg. Anonymkode: 07635...60e Du skreiv de kom for to uker siden Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #68 Del Skrevet 31. mars 2023 Da har de vel snnet å drive med da, sånn er livet. Vi har også noen sånne men kunne ikke falle meg å bli sur, eller ikke stille opp når de blir syke Anonymkode: 9d406...040 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #69 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du skreiv de kom for to uker siden Anonymkode: 9d406...040 Da skrev jeg feil. Jeg forventet å høre fra de innen et par uker, det skjedde ikke. De reiste i romjulen og kom hjem i februar. Anonymkode: 07635...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #70 Del Skrevet 31. mars 2023 Hva er det trådstarter ytrer ønske om her som trigger så voldsomt, tråden er jo endeløs i spekulasjoner om hvor ofte de besøker og hvor voldsomme krav som potensielt er. Ene barnet spør besteforeldre om de vil se på kamp, noe de ikke kan finne tid til, over en lengre periode. Ganske opplagt ikke fordi det er umulig, men nedprioritert. Og kommentaren, ikke alle ønsker seg barnebarn. Sorry, men når du setter barn til verden har de en tendens til å følge på, kanskje noe en bør tenke på før en formerer seg, handler ikke bare om deg lengre. Det er en uskyldig part i det her, kanskje den eneste som ikke valgte hvor selvsentrert eller ei de rundt velger å være. Det er ett valg. Man velger bort ett lite menneske av eget kjøtt og blod til fordel for å dyrke seg selv. Anonymkode: cd1f9...8bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #71 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Da skrev jeg feil. Jeg forventet å høre fra de innen et par uker, det skjedde ikke. De reiste i romjulen og kom hjem i februar. Anonymkode: 07635...60e Som jeg leste det, skrev du helt rett. De var borte fra jul, kom hjem i februar, og du hadde ventet at de ville tatt kontakt innafor 2 uker. Det var det det sto, ikke at de returnerte for 2 uker siden. Uansett er det over 3 måneder siden jul, det er 1/4 av hele året. Hvis jeg hadde ignorert mine familiemedlemmer så lenge, ville de ha trodd jeg var død. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #72 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Eh det er det ikke nødvendigvis, jobber man fullt så er det ikke bare å hente i bhg, i tilleg har de ofte egne hobbyer og ting å drive med Anonymkode: 9d406...040 Eh, jo. Det handler om PRIORITERINGER. Det er klart at de kan velge at barnebarn ikke skal være en stor del av "egne hobbyer og ting å drive med", men dauer det jo et valg. Anonymkode: 75466...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #73 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eh, jo. Det handler om PRIORITERINGER. Det er klart at de kan velge at barnebarn ikke skal være en stor del av "egne hobbyer og ting å drive med", men dauer det jo et valg. Anonymkode: 75466...818 *da er Anonymkode: 75466...818 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #74 Del Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eh, jo. Det handler om PRIORITERINGER. Det er klart at de kan velge at barnebarn ikke skal være en stor del av "egne hobbyer og ting å drive med", men dauer det jo et valg. Anonymkode: 75466...818 Enig. Mine foreldre var yrkesaktive da mine var små, og bodde slik at det aldri var aktuelt med henting i barnehage, så det har de ikke kunnet gjøre. Men de har hele veien hatt kontakt på andre måter. Og det hadde ikke som mål å avlaste meg, men å hygge seg med ungene. Å ha kontakt med barna i familien er et privilegium, ikke en plikt. Jeg har ikke barnebarn, får det ikke på lenge ennå vil jeg tro, men jeg har tantebarn, og med dem er det på samme måte. Å få henge med dem er jo hygge. Det er ytterst sjelden jeg trenger å hente dem noe sted, eller sitte barnevakt, men vi kan være sammen og ha det morsomt på andre måter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2023 #75 Del Skrevet 31. mars 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Dette er svart/ hvitt - tenking. Det er helt opplagt flere perspektiv og sider av enhver sak, og det er heller ikke opplagt at alle ønsker det samme som du uttrykker i nederste kommentar. Jeg har skrevet om flere sider av dette, og også at en rolle som besteforeldre ikke har noen fasit med punkter de skal krysse av på. I tillegg viser det seg også at jeg hadde rett i min antagelse om at kanskje Ts ikke blir fornøyd, da det kommer fram at de har tilbragt ganske mye tid sammen. Hvorfor jeg antok det var fordi en voksen person som vil rømme hjemmefra for å gi besteforeldre et stikk, tydeligvis vil hevne seg på dem som ikke innfrir forventninger hun har. Ofte har mennesker som har slike holdninger mer krav til andre enn mange. Det er å se hva som står og analysere ting- noe som er så langt fra svart/ hvitt du kan komme. Det er du som ikke ser flere sider av saken her. Du latterligjør og driver brukerdebatt her også, så en veldig spesiell måte du driver diskusjon på her. Samt at du ikke har kommentert til Ts en eneste gang i løpet av tråden. Jeg tåler det fint altså, og har ikke vært inne på tanken å rapportere deg. Jeg blir bare litt overrasket over at akkurat du føler for å sparke oppover. Altså sparke i det hele tatt. Men det får være. sparke oppover 1 fjerne, utelukke (en person) fra en stilling ved å anbringe vedkommende i en høyere stilling (som er av mindre betydning) [stortingsmann og statsrådskandidat Bernt] Ingvaldsen lot seg motstrebende «sparke oppover» til førstepresident (Lars Roar LangsletJohn Lyng 215 1989) 2 kritisere noen som er høyere enn en selv i en hierarkisk struktur i den grad satiren rammer, skal den alltid sparke oppover (aftenposten.no) vil du si jeg sparket oppover? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439260-er-det-ikke-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffet-over-besteforeldre/page/3/#findComment-149938742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå